Toon posts:

pdf formulier versturen met script

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik wil een sollicitatieformulier in pdf formaat online zetten. Na invullen wordt het volledige ingevulde formulier naar mijn mailbox gestuurd.
Dit werkt met de standaard mailfunctie binnen Acrobat.
Maar zodra je op versturen klikt, wordt het standaard e-mailprogramma van de gebruiker gestart (outlook, express, etc.).

Hierdoor kunnen een hoop webmail (hotmail, yahoo) gebruikers het formulier niet zo versturen.

Reden dat ik dit in pdf formaat wil houden heeft te maken met het feit dat deze na ontvangst nog per e-mail verspreid kan worden en de opmaak gehandhaafd kan blijven.

Iemand een idee??

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Geen pdf gebruiken of van de gebruiker verlangen dat ze hun acrobat juist in stellen.

Ikzelf zou het hele pdf verhaal verlaten en een webform gebruiken. De gegevens krijg je dan misschien wel zonder opmaak binnen, maar wel gestructureerd. Je kunt dus heel simpel aan jou kant iets (laten) maken dat die gestructureerde data weer mooi vorm geeft.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:27
Kun je niks maken bedenken op een manier dat je alles in een webformulier laat schrijven of gewoon kopieren en plakken en dit submit en dat dan in pdf ofzo laat converten. Dan hebben mensen geen Acrobat reader meer nodig en geen standaard E-mail client. Eigenlijk gewoon het idee van contact opnemen (of een mailtje) sturen uit een formulier.

verdwaalde ict'er op elektro!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-02 16:58
Je hebt genoeg pdf classes voor PHP, ik gebruik zo'n class om facturen aan te maken. Het is in principe wel een beetje gekloot omdat je de coordinaten in zo'n pdf moet uitzoeken. Maar zodra je het eenmaal werkende hebt, werkt het als een trein!

Ik gebruik FPDF en een eigengeschreven mailfunctie waarmee ik bijlagen kan versturen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie info!
Ik ga toch waarschijnlijk voor de suggestie van Scr33xOr aangezien de opmaak van groot belang is.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hoe bedoel je dat je voor de sugestie van Scr33xOr gaat? We hebben het alle drie over dezelfde oplossing.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
nee, je geeft toch zelf aan dat ik het pdf form los moet laten?
en ik wil juist de opmaak handhaven bij de ontvanger aangezien dit form verder verspreid wordt.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 09:05

Kvn

Wat hij bedoeld is waarschijnlijk een html/php-invoerformulier, wat een pdf uitspuugt voor je :) En dat is bij iedere oplossing zo.

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk!
Probleem is alleen dat ik niet zo'n php crack ben, maar zal er eens induiken!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:16
fpdf heeft een website vol met voorbeelden: www.fpdf.org

Read the code, write the code, be the code!

Pagina: 1