I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Dat kan volgens mij ook niet. Volgens mij kan je alleen je standby database opnieuw opbouwen in dit geval. Denk je er ook even om dat je nu geen incremental backup maakt met rman (die zal dan immers ook niet consistent kunnen zijn, een full-backup is je enige optie. Daarna kan je weer incrementals maken).ajvdvegt schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:27:
Ik heb een Oracle database (versie 9.2.0.1.0) draaien, welke gerepliceerd wordt naar een 'physical standby' database.
Nu zjin er door een overactief opruim scriptje replicatie-log bestanden (welke nodig zijn om de database op de stand-by server te repliceren) verwijderd. Ik zou nu dus graag de ontbrekende log file aanmaaken, zodat ik de standby server weer kan laten sync-en met de primary server. Iemand enige idee hoe dat gaat? De Oracle documentatie voorziet niet in deze stommiteit helaas.
Ik heb zelf geen ervaring met stand-by databases, enkel wat ik hoor van collega's, maareh... hoe komt het dat je archives, die nog niet gerepliceerd zijn naar je standby, weg zijn? Heb je (bewust) een delay ingebouwd in de replicatie?
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Ik was zelf ook al tot die conclusie gekomen, en ben idd bezig de standby database weer te reconstrueren.
En hoe de logs kunnen verdwijnen? Onze airco stopte ermee met de hitte vorige maand, en alles wat niet absoluut noodzakelijk was moest uit: de standby-server dus ook. Die werd na een weekend en een paar dagen weer aan gezet. Intussen draaide er op de primairy server wel een scriptje dat in elkaar was gezet om te voorkomen dat de partitie vol zou lopen met log bestanden (de partitie-indeling was niet echt handig gekozen).... Dat scriptje gooide blind alle bestanden ouder dan 4 dagen weg
.
D'r is nu een script dat eerst uitvogelt welke logs al zijn toegepast voordat ze worden verwijderd, en de partities zijn aangepast. Beetje amateuristisch gedoe allemaal....
En hoe de logs kunnen verdwijnen? Onze airco stopte ermee met de hitte vorige maand, en alles wat niet absoluut noodzakelijk was moest uit: de standby-server dus ook. Die werd na een weekend en een paar dagen weer aan gezet. Intussen draaide er op de primairy server wel een scriptje dat in elkaar was gezet om te voorkomen dat de partitie vol zou lopen met log bestanden (de partitie-indeling was niet echt handig gekozen).... Dat scriptje gooide blind alle bestanden ouder dan 4 dagen weg
D'r is nu een script dat eerst uitvogelt welke logs al zijn toegepast voordat ze worden verwijderd, en de partities zijn aangepast. Beetje amateuristisch gedoe allemaal....
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Je weet dat je die oude archive logs kan verwijderen met rman? (ik ga er tenminste vanuit dat je ook rman gebruikt om backup's te draaien)ajvdvegt schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:10:
Ik was zelf ook al tot die conclusie gekomen, en ben idd bezig de standby database weer te reconstrueren.
En hoe de logs kunnen verdwijnen? Onze airco stopte ermee met de hitte vorige maand, en alles wat niet absoluut noodzakelijk was moest uit: de standby-server dus ook. Die werd na een weekend en een paar dagen weer aan gezet. Intussen draaide er op de primairy server wel een scriptje dat in elkaar was gezet om te voorkomen dat de partitie vol zou lopen met log bestanden (de partitie-indeling was niet echt handig gekozen).... Dat scriptje gooide blind alle bestanden ouder dan 4 dagen weg.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Nope... het is was dat we daar de stand-by database voor hebben. Maar rman lijkt inderdaad nuttig, dank!JaQ schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:34:
[...]
Je weet dat je die oude archive logs kan verwijderen met rman? (ik ga er tenminste vanuit dat je ook rman gebruikt om backup's te draaien)