Hoi,
Ik wil wat wegschrijven in een database, maar zodra er een ' of " in de tekst staat, gaat het mis. Het ' teken heb ik nu opgelost met addslashes, maar zodra er een " in de tekst ziet, ziet hij het gewoon als het einde van de query. Ik heb al veel geprobeerd en ben nu zover dat ik de " tekens om wil zetten in ' tekens. Maar dit lukt ook niet. Hier de code:
Wat gaat er fout of wat moet ik anders doen?
Ik wil wat wegschrijven in een database, maar zodra er een ' of " in de tekst staat, gaat het mis. Het ' teken heb ik nu opgelost met addslashes, maar zodra er een " in de tekst ziet, ziet hij het gewoon als het einde van de query. Ik heb al veel geprobeerd en ben nu zover dat ik de " tekens om wil zetten in ' tekens. Maar dit lukt ook niet. Hier de code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $correctname = $_POST[gname]; $correcttext = $_POST[gtext]; $correctname = str_replace(CHR(34),"'",$correctname); $correcttext = str_replace(CHR(34),"'",$correcttext); $correctname = addslashes($correctname); $correcttext = addslashes($correcttext); mysql_query("INSERT INTO cmw_invites (invname, invtext) VALUES ('$correctname', '$correcttext')") or die ("error: ".mysql_error()); |
Wat gaat er fout of wat moet ik anders doen?