Toon posts:

ADSL aanvragen, geen kiestoon

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ik veel van computers en internet wist, maar het oerwoud van ADSL aanbieders begint me onderhand flink de strot uit te hangen. :X Allemaal prachtige aanbiedingen, met veel ", maar...".

Sinds kort woon ik op mezelf. De vorige bewoners hadden telefoon van KPN. Ik weet niet of zij ook ADSL hadden. Ik heb een telefoon aangesloten op de wandcontactdoos, maar kreeg geen kiestoon. Ik neem aan dat ik er vanuit kan gaan dat de KPN lijn dus afgesloten is? Geen idee hoe ik dit anders moet checken.

Als ik dus ADSL wil, moet ik eerst een lijn aan gaan vragen (kosten 47,55. sommige aanbieders geven hier korting op)
Mijn oog was gevallen op hetnet instap surfen via adslwinkel.nl (hier krijg je die korting op het aansluiten van een lijn) Op die site staat: geen datalimiet. Kijk je op de site van hetnet: datalimiet - 250 mb. Ja wat is het nou :?

Die helpdesk van KPN houdt je heerlijk aan de lijn voor 10 cpm en na een kwartier heb je nog niemand aan de lijn.

Wie kan mij verder helpen?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:18:
Die helpdesk van KPN houdt je heerlijk aan de lijn voor 10 cpm en na een kwartier heb je nog niemand aan de lijn.
0800 0407 al geprobeerd? (die is gratis; ik weet niet zeker of dit het juiste doeleinde is)

Overigens geloof ik niet dat je na 15 minuten nog niemand aan de lijn hebt bij KPN. Ik heb ze al vele malen gebeld en heb altijd na max 10 minuten iemand aan de lijn.
Wie kan mij verder helpen?
KPN ... :O

[ Voor 18% gewijzigd door pven op 10-08-2006 11:32 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Net gebeld met dat nummer. Dat is voor storingen aan het vaste net.

Ze konden mij vertellen dat als ik geen kiestoon hoorde, ik een lijn moest aanvragen.

Ik vroeg me af of je bij Internetplusbellen ook een kiestoon hoort als je een telefoon NIET VIA de experia box aansluit. Stel dat IPB nog actief is, hoor je dan dus geen kiestoon, en bestel ik voor niets een lijn...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:45:
Net gebeld met dat nummer. Dat is voor storingen aan het vaste net.

Ze konden mij vertellen dat als ik geen kiestoon hoorde, ik een lijn moest aanvragen.

Ik vroeg me af of je bij Internetplusbellen ook een kiestoon hoort als je een telefoon NIET VIA de experia box aansluit. Stel dat IPB nog actief is, hoor je dan dus geen kiestoon, en bestel ik voor niets een lijn...
IPB is niet te vergelijken met een analoge lijn. Je zal bij IPB geen kiestoon horen als je geen bijbehorende hardware hebt, die genereert namelijk de kiestoon.

Ga eens op onderzoek uit; ik vermoed nl. dat je je nog niet echt in IPB hebt verdiept. Vraag daarnaast aan KPN (Primafoon-winkel misschien?) wat je moet doen als je ADSL aan wilt vragen. Zij kunnen voor je uitzoeken wat je moet doen, dat kunnen wij niet.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:41
Tiscali kan je zo aanvragen zonder telefoonlijn: www.tiscali.nl

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wat wil je nu eigenlijk:
1. InternetPlusBellen?
2. ADSL met linesharing, dus met een kiestoon?
3. ADSL zonder linesharing, dus zonder kiestoon?

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 11:31
Er zijn inderdaad genoeg providers die adsl abo's aanbieden op "bare copper". Ik heb zelf ook adsl van tiscali over bare copper sinds maart, en het draait als een tierelier.
Het enige wat je dan wel betaalt, is 9,95 aan kpn voor gebruik van de koperdraden. Altijd beter dan de 18,16 die je anders zou betalen.
Je kan ervoor kiezen om een belbudget lijn te nemen, deze kost ook 9 euro en een beetje per maand. Heb je alleen wel weer je aansluitkosten.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 23:33

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

draayertje schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:01:
Er zijn inderdaad genoeg providers die adsl abo's aanbieden op "bare copper". Ik heb zelf ook adsl van tiscali over bare copper sinds maart, en het draait als een tierelier.
Het enige wat je dan wel betaalt, is 9,95 aan kpn voor gebruik van de koperdraden. Altijd beter dan de 18,16 die je anders zou betalen.
Je kan ervoor kiezen om een belbudget lijn te nemen, deze kost ook 9 euro en een beetje per maand. Heb je alleen wel weer je aansluitkosten.
Belbudget is 9.67 per maand. Dan betaal je het bedrag voor 'gebruk van de koperdraden' gewoon aan KPN en krijg je een ouderwets betrouwbare telefoonlijn en telefoonnummer

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-02 12:06
Ik heb het zo gedaan (toen ik op mijzelf ging wonen). Belbudget aangevraagd bij KPN a €9.80 p/m (voor de lijn dus). En daarna bij Speedlinq een adsl abbo genomen voor €20,- p/m. (4096/1024). En dat werkt voor mij prima zo, aangezien ik toch geen vaste telefoon gebruik heb ik die dus niet eens aangesloten. KPN biedt dit pakket ook in 1 geheel aan maar dan ben je dus meer dan 30 euro kwijt, en heb je langzamer internet. Hoe het nu zit met IPB weet ik niet maar daar zou je je inderdaad ff in moeten verdiepen. Misschien dat je kabelmaatschappij ook wel zoiets aanbied. Ik had ook via Caiwai zoiets kunnen nemen, maar toen hadden die nog een datalimiet waar ik dus geen zin in had.

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost door InternetPlusBellen te bestellen. Hoef je geen lijn voor te hebben/aan te vragen. Die vijf euro per maand kunnen we roesten.

Topic mag dicht of verwijderd worden. Wat de mods willen.

Hartelijk dank allemaal!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 17:18
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:45:
Ik heb het probleem opgelost door InternetPlusBellen te bestellen. Hoef je geen lijn voor te hebben/aan te vragen. Die vijf euro per maand kunnen we roesten.

Topic mag dicht of verwijderd worden. Wat de mods willen.

Hartelijk dank allemaal!
Toevallig zit een broer van mij in dezelfde situatie, hier is hij enorm mee geholpen bedankt :)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:41
Ceaser schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:29:
[...]

Toevallig zit een broer van mij in dezelfde situatie, hier is hij enorm mee geholpen bedankt :)
Als je Tiscali neemt, kan je voor dat geld ook nog gratis bellen naar alle vaste nrs in NL (wat bij internetplusbellen, 10 euro extra kost).

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 11-08-2006 10:20 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 17:18
wou dat het alternatief mogelijk was, hij wou in eerste instantie wanadoo aanvragen maar die kunnen niet leveren op zijn postcode, helaas kunnen alleen de telco's kpn en bbned leveren op zijn adres.
Pagina: 1