Hallo,
Ik ben bezig een eenvoudige plaatjes browser te maken. Via een intranet moeten gebruikers stapelpatronen voor pallets kunnen oproepen. Deze gegevens en de naam van het bijbehorende plaatje haal ik uit een database (SQL Server 2000).
Het lukt me wel om één plaatje met bijbehorende info uit de database te halen:
Wat ik nu wil is dat als gebruikers op een knop klikken ("volgende") dat dan het eerstvolgende plaatje wordt weergegeven. Iets als movenext dus maar op de een of andere manier lukt het me niet om hier iets fatsoenlijks voor te verzinnen.
Ik dacht er aan om alle ID's in een een ArrayList te doen en deze dan weer als bron te gebuiken om mee te browsen maar ik krijg het niet voor elkaar.
Heeft iemand enig idee in welke richting ik zou moeten zoeken?
Ik ben bezig een eenvoudige plaatjes browser te maken. Via een intranet moeten gebruikers stapelpatronen voor pallets kunnen oproepen. Deze gegevens en de naam van het bijbehorende plaatje haal ik uit een database (SQL Server 2000).
Het lukt me wel om één plaatje met bijbehorende info uit de database te halen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| SqlDataReader myReader; myReader = myCommand.ExecuteReader(); while (myReader.Read()) { if (myReader.IsDBNull(2)) { patroon = "..\\helaas.jpg"; } else { patroon = "..\\" + myReader.GetString(2).Trim() + ".jpg"; } vPatroon.Attributes.Add("src", patroon); vPatroon.Attributes.Add("style", "position:absolute; clip:rect(65px 688px 700px 0px)"); } |
Wat ik nu wil is dat als gebruikers op een knop klikken ("volgende") dat dan het eerstvolgende plaatje wordt weergegeven. Iets als movenext dus maar op de een of andere manier lukt het me niet om hier iets fatsoenlijks voor te verzinnen.
Ik dacht er aan om alle ID's in een een ArrayList te doen en deze dan weer als bron te gebuiken om mee te browsen maar ik krijg het niet voor elkaar.
Heeft iemand enig idee in welke richting ik zou moeten zoeken?