[ASP.NET] plaatjes browser

Pagina: 1
Acties:

• Mesjefskie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09-2025

Mesjefskie

If it works, it's true!

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig een eenvoudige plaatjes browser te maken. Via een intranet moeten gebruikers stapelpatronen voor pallets kunnen oproepen. Deze gegevens en de naam van het bijbehorende plaatje haal ik uit een database (SQL Server 2000).

Het lukt me wel om één plaatje met bijbehorende info uit de database te halen:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
SqlDataReader myReader;
myReader = myCommand.ExecuteReader();
while (myReader.Read())
{   
if (myReader.IsDBNull(2))
{
patroon = "..\\helaas.jpg";
}
else
{
patroon = "..\\" + myReader.GetString(2).Trim() + ".jpg";
}
vPatroon.Attributes.Add("src", patroon);
vPatroon.Attributes.Add("style", "position:absolute; clip:rect(65px 688px 700px 0px)");     
}

Wat ik nu wil is dat als gebruikers op een knop klikken ("volgende") dat dan het eerstvolgende plaatje wordt weergegeven. Iets als movenext dus maar op de een of andere manier lukt het me niet om hier iets fatsoenlijks voor te verzinnen.

Ik dacht er aan om alle ID's in een een ArrayList te doen en deze dan weer als bron te gebuiken om mee te browsen maar ik krijg het niet voor elkaar.

Heeft iemand enig idee in welke richting ik zou moeten zoeken?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-02 12:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zoek eens op Paging icm een Repeater / Datalist. Vergeet ook niet je datareader + connection af te sluiten.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Mesjefskie

Mesjefskie

If it works, it's true!

Topicstarter
gorgi_19 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:33:
Zoek eens op Paging icm een Repeater / Datalist. Vergeet ook niet je datareader + connection af te sluiten.
Oh, alle data in een Datalist laden, paging op 1 item per pagina zetten en je hebt manier om door de plaatjes te bladeren...

Ga gelijk 'ns proberen, bedankt!

• Mesjefskie

Mesjefskie

If it works, it's true!

Topicstarter
Is het met Microsoft SQL server ook mogelijk om, bijvoorbeeld, het 3de record uit een tabel te halen? Dus onafhankelijk van de inhoud van het record? Ik weet dat er bij MySQL iets is als limit en offset, maar bestaat iets vergelijkbaars ook voor MSSQL?

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-01 09:10

giMoz

iets met meester...

het d.m.v.
code:
1
2
select top(1) * from table
where id > @last_id

(uitgaande van oplopende ID's , i.g.v. andere sorteermethode gewoon die gebruiken.)

[ Voor 32% gewijzigd door giMoz op 10-08-2006 13:34 . Reden: onzin verwijderd, heeft er nix mee te maken excuus ]

Of niet natuurlijk...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-02 12:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Mesjefskie schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:28:
Is het met Microsoft SQL server ook mogelijk om, bijvoorbeeld, het 3de record uit een tabel te halen? Dus onafhankelijk van de inhoud van het record? Ik weet dat er bij MySQL iets is als limit en offset, maar bestaat iets vergelijkbaars ook voor MSSQL?
Hangt van de SQL Server versie af; 2005 kent paging, 2000 moet je andere methodieken gebruiken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Mesjefskie

Mesjefskie

If it works, it's true!

Topicstarter
Dit werkt in ieder geval wel:

SQL:
1
2
3
4
5
6
SELECT TOP 1 SKU_Nummer, Omschrijving, Verpakking, Picture 
FROM SKU_SPECS WHERE 
(SKU_Nummer NOT IN 
(SELECT TOP 0 SKU_Nummer 
FROM SKU_SPECS ORDER BY SKU_Nummer)) 
ORDER BY SKU_Nummer

Niet echt netjes maar het werkt wel...

Heb dit op mijn aspx pagina uit geprobeerd adh van een knopje dat de tweede TOP iedere keer met één ophoogd. Zo 'scroll' je dus als het ware door de database (niet echt efficient want er zijn 5000 records en ik doe nu dus 5000 keer een query...). Het enige probleem nu is dat mijn knopje maar één keer werkt. Met andere woorden, de tweede TOP variable wordt maar één keer opgehoogd... daarna gebeurt er niets...:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
void Next() //volgende knop...
{
if(SKU == 0)
{
    SKU = 1; // top variabele...
}
else
{
    SKU = SKU +1;
}
BrowsePatronen(); // query uitvoeren etc...
}

Verwijderd

Handige paging in SQL 2000 kun je prima oplossen met een Stored Procedure.

Op http://www.4guysfromrolla.com/webtech/042606-1.shtml stata een hele mooie methode beschreven...
Pagina: 1