[Word 2003] Caption - Verwijzen en aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 07:44
Ik ben aan het werk in een groot document, waarin ook 20 plaatjes en tabellen zijn verwerkt. Voor het onderschrift maak ik gebruik van de optie 'caption' die Word hierbij biedt. Ik stuit echter op twee problemen die ik graag opgelost zie. Ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is, maar aangezien Word zelfs voor een gevorderde gebruiker nog ontelbare onbekende mogelijkheden heeft, heb ik goede hoop!

Ten eerste het verwijzen. Wanneer ik in de tekst verwijs naar een figuur of tabel (Insert - Reference - Cross Reference) maakt Word hier automatisch Figuur 1 van. Dus met een hoofdletter F. Kan dit worden gewijzigd in een kleine letter (wanneer het niet het eerste woord van de nieuwe zin betreft)?

Ten tweede is mijn document verdeeld in 6 hoofdstukken. Hoe kan ik bijvoorbeeld figuur 20, zoals het nu heet, figuur 6.3 laten heten (waarbij 6 het hoofdstuknummer is)?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen! Bedankt alvast!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

Bij insert caption kan je ook opgeven om een nieuw type te maken. Je kan dan figuur met een kleine F aanmaken. Hoewel ik een hoofdletter zelf prima vindt staan. Het is tenslotte de titel van een plaatje.

Je kan ook in hetzelfde dialoogje opgeven hoe de nummering moet gaan, en dan 'hoofdstuknummer opnemen' aanzetten.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 07:44
Boss schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:42:
Bij insert caption kan je ook opgeven om een nieuw type te maken. Je kan dan figuur met een kleine F aanmaken. Hoewel ik een hoofdletter zelf prima vindt staan. Het is tenslotte de titel van een plaatje.

Je kan ook in hetzelfde dialoogje opgeven hoe de nummering moet gaan, en dan 'hoofdstuknummer opnemen' aanzetten.
Bedankt voor je hulp.

Wat betreft je laatste aanwijzing heb ik nog wel een vraag. Word wil het hoofdstuknummer namelijk uit de 1e koptekst halen (althans, dat is in mijn geval het handigst). Hoe kan ik echter in deze kop (bijvoorbeeld: '6. Titel') aangeven dat 6 het hoofdstuknummer is?

Update: ik ben er achter. Voor de mensen die in de toekomst met dezelfde vraag zitten: Het hoofdstuknummer moet via automatische nummering worden gegenereerd. Vervolgens wijs je de gewenste kop er aan toe (kop 1, kop 2, etc.) en dan komt 'ie automatisch in de lijst met format-styles te staan. De nummering werkt daarna bij mij perfect!

[ Voor 19% gewijzigd door bavara op 10-08-2006 14:55 . Reden: Update ]