Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
De antieke Wharfedales zijn wereld speakers,ik heb nog een setje staan (De Dovedale) van 25 jaar oud en die kunnen met gemak nog op tegen nieuwe speakers van rond de FL1000,-.(ze leggen het wel af tegen mijn tannoy's)
Wharfedale was vroeger echt een topmerk,vergelijkbaar met kef en b&w helaas zijn ze net als harmon kardon enzo een stuk mindere kwaliteit gaan maken de laatste 10,15 jaar.(en dus ook goedkoper).
Wharfedale was vroeger echt een topmerk,vergelijkbaar met kef en b&w helaas zijn ze net als harmon kardon enzo een stuk mindere kwaliteit gaan maken de laatste 10,15 jaar.(en dus ook goedkoper).
Vergeet de cijfertjes, want die zeggen meestal helemaal NIKS. Ten eerste is de freq. karakteristiek niet het belangrijkste, want een box met een ideale (rechte) karakteristiek kan klote klinken. Bovendien worden de specs vaak uit de duim gezogen door de fabrikant. Ga gewoon puur op je gehoor af, en vergeet die onzinOp zondag 28 januari 2001 17:45 schreef d-Frag het volgende:
Dit zou 'slechter' moeten zijn dan mijn huidige speakers, maar dat klinken ze dus niet.
Iemand enig ID waarom ze (IMHO) zoveel beter klinken?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Specs zijn geen onzin. Je kan in theorie een speaker of welk audio onderdeel dan ook, perfect beschrijven met specs. Helaas is dat in real life (nog) niet mogelijk.
Een speaker met een goede frequentie karakteristiek hoeft echt niet goed te klinken, er zijn nogal heel veel andere (ingewikkelde) factoren.
Jag
Een speaker met een goede frequentie karakteristiek hoeft echt niet goed te klinken, er zijn nogal heel veel andere (ingewikkelde) factoren.
Jag
Je weet toch zelf ook wel dat de specs vaak uit de duim gezogen worden. En inderdaad, in theorie kan alles beschreven worden met specs, maar dingen als kleuring e.d. zijn niet in cijfertjes te bevatten.Op zondag 28 januari 2001 20:59 schreef Jag het volgende:
Specs zijn geen onzin. Je kan in theorie een speaker of welk audio onderdeel dan ook, perfect beschrijven met specs. Helaas is dat in real life (nog) niet mogelijk.
Jag
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Helaas is dat in real life (nog) niet mogelijk.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Ik denk dat zeker veel te meten valt. Maar ik denk niet dat het lukt om een luidspreker perfect te beschrijven. Ik zou me kunnen vergissen.
Maar ook al zou het kunnen, dan nog zit je met een probleem. De interpretatie ervan. Het is heel moeilijk om grafieken of cijfers te koppelen aan het gevoel of klank dat een luidspreker geeft.
Jag
Maar ook al zou het kunnen, dan nog zit je met een probleem. De interpretatie ervan. Het is heel moeilijk om grafieken of cijfers te koppelen aan het gevoel of klank dat een luidspreker geeft.
Jag
Pagina: 1