ADSL en LAN

Pagina: 1
Acties:

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 17:04
Ik heb 2 Intel PRO/100 kaarten in m'n bak; één voor ADSL, en één voor m'n lokale netwerk. Alles werkt, ik kan Mxstreamen en de 2 PC's zien elkaar (ping, mappen etc.) Nu komt het: wil ik b.v. HalfLife spelen, dan zien ze elkaar niet goed. M'n 2e PC ziet wel de Halflife sessie, maar geeft als IP adres van de server (die met 2 NIC's) het voor ADSL ingestelde IP adres i.p.v. het LAN IP adres. En omgekeerd ziet m'n bak met 2 NIC's de andere PC al helemaal niet. Ik heb geen Firewall en het netmask is voor alle 3 (2+1) kaarten gelijk. Hoe kan dit nou???

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Zet je routing goed. Iets met winroute pro of anders het ingebouwde route-commando van Windows.
Nog beter: zet een ouwe bak neer als Linuxserver :).

• Abbadon
routing? Mijn kennis is vrij basic op het gebied van netwerken. Ik had alles prima aan de praat, maar nu ik die 2e NIC er in heb zitten en m'n eerste NIC heb geconfigureerd voor ADSL zijn LAN games onmogelijk. Voor games gebruik ik overigens W98. Voor de rest W2K waar ADSL en LAN ook prima werken.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik weet niet of dit voor MXStream geldt...

Cistron ADSL ( voor TU Delft studenten ) maakt het in ieder geval mogelijk om vanaf je ADSL modem eerst naar een hub te gaan. Vanuit de HUB kan je je PCs aansluiten. (En vervolgens kan je dan als TU student nog een klein bereik van bijv. 4 IP adressen krijgen zodat een proxy helemaal niet meer nodig is.)

Jou MXStream geval wordt ietsje anders denk ik, maar je zou nog steeds je lokale PCs een IP numer kunnen geven voor LAN (weet niet uit mijn hoofd welke IP 'range dat is) en je internet PC werkt dan alsnog via DHCP van MXstream.

... geloof ik tenminste

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Abbadon
Voor Mxstream moet/heb ik een IP adres, en voor lokaal netwerk geneuzel/games weer een ander IP adres. Dat met die hub werkt wel met de Mxstream 'Fast' variant. Tja, ik heb 'Basic' variant (geen HUB en één IP i.p.v. 4)

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Ik heb zelf ook MXstream en 4 computers op mijn netwerk... Installeer een router, Winproxy of Freesco... enneh dan werkt alles prima, als het goed is...
Ik heb Winproxy als router en ik heb nergens last van...

• Abbadon
Bedankt:) ik zal 'ns met dat soort tools gaan spelen.

Pagina: 1