Toon posts:

SK21G, help?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuwe PC kopen, en nu wil ik mijn oude hardware (Athlon 64 3200, 1GB ram, 9800pro met VF700 koeler) in een shuttletje proppen, en deze aan een vriendin cadeau (kado?) doen. Nu heb ik wat foto's bekeken van de SK21G en ik vraag me af of er nog alternatieve koelers te installeren zijn, of dat de behuizing gewoon te klein is? Het is de bedoeling dat de PC zo stil mogelijk is, en als ik de stock koeler op mijn 9800pro moet schroeven helpt dat niet echt. de kaart is ongeveer 3.5cm hoog met VF700 geinstalleerd, en volgens dit plaatje zou dat misschien NET passen? Breedte is 20 cm.

Afbeeldingslocatie: http://eu.shuttle.com/en/resourceimage.aspx?rid=5900

Weet iemand of er anders met "VIA UniChrome Pro 128-bit 2D/3D graphics engine" een beetje te werken valt? Heb er nog nooit van gehoord namelijk, en dit is de onboard graphics engine van deze shuttle.

Ook heb ik nog een zalman 7700 (ofzo) koeler liggen, die niet op mijn moederbord paste (Asus K8V), kan ik enige hoop houden dat deze in dit shuttletje te proppen valt, of gaat dat helemaal niet lukken?

Ten slotte, als iemand ervaring heeft met deze shuttle, ik zou het erg op prijs stellen als je wat foto's van de binnenkant kon posten. :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mwah, die Unichrome een traag kaartje, maar als je geen games speelt maakt het echt niet uit.
Dan is zelfs een S3 Trio32 met 512K VRAM van 10 jaar geleden nog voldoende.
Spelletjes zijn opzich nog wel te doen met die Unichrome, maar verwacht vooral niet teveel... Iets in de richting van een TNT2 t/m GeForce2MX is een redelijke verwachting denk ik.
Grootste nadeel er van is dat het op het RAM van de PC zelf werkt en daardoor nogal vertraagt. Waarschijnlijk bouwt hij zijn snelheid ook deels op de CPU, wat ook weer nadelig is voor de performance.

Die VF700 gaat wel passen denk ik. Je hebt tenslotte nog een slot vrij naast het videoslot.
Een CNPS7700 plaatsen gaat alleen niet lukken. Shuttles hebben hun eigen koelsysteem.
De CPU krijgt een blokje met heatpipes die naar het grote rooster in de achterkant lopen, en daar word de hete lucht direct naar buiten geblazen.

edit: http://www.shuttle-pc.com/
Daar vind je wel wat info denk ik zo.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 10-08-2006 00:43 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-02 22:21
Wat een toeval. Ik heb afgelopen zondag een SK21G besteld!
Ik heb vantevoren even gekeken welke videokaarten erin konden en heb een mooi lijstje gevonden, kijk maar even of de jouwe er ook bij staat: klik.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Staat er bij, maar zelfs als hij er niet bij zou staan zou het werken.
Het enige is dat de kast misschien niet genoeg ruimte bied aan elke kaart.
Verder staat er trouwens niet een merk voor die kaart aangegeven, dus het gaat hoogstwaarschijnlijk om Ati's reference design, wat weer betekent dat 9 van de 10 kaarten past.
Bijna elke kaart fabrikant houd nl het reference design aan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die aparte CPU koeling wist ik niet, dat is erg handig om te weten. Als VIA UniChrome te vergelijken valt met Geforce2MX graphics dan volstaat dat prima, en kan ik er nog een TV kaart bij stoppen ook. Bedankt voor de info.

Handig lijstje zwelgje, had ik nog niet gevonden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 01:00 ]