Toon posts:

NV20 en 2d beeldkwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of nvidea eens naar zijn klanten heeft geluisterd. Dat wil zeggen een betere 2d beeldkwaliteit ala radeon

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik denk niet dat er al veel mensen een kaart getest hebben (volgens mij heeft nVidia nog geen sample kaarten naar buiten gebracht). Ik hoop iig heel erg van wel!

PC Specs

Verwijderd

iemand hier op tweakers.net had een beta exemplaar...... misschien kan die een antwoord geven hoe de beeldkwaliteit is (bij het beta exemplaar iig)

EDIT: diebvaud

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Hé, een 2e TwisteR, meld je even please, ik wil een préproduktion van je kopen, waar kan ik pinnen;)
Ik heb gelezen dat er betere 2d filters opkomen, het is ze maar geraden ook, een kaart van dik over de duizend piek moet toch echt een goede 2d hebben.
Maar goed, over 2 maanden zal ik het wel zien;)

Niet op voorraad.

• Bomberman
Sjonge jonge edward kan je niet gewoon ff wachten zoals iedereen totdat ie in de winkel ligt >:)>:) ...

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nee, wachten is niet m'n sterkste kant, liever vandaag dan morgen;)
Nee serieus, als het om videokaarten gaat ben ik zo damn nieuwsgierig, dingen zoals de effecten van HSR ect. wil ik graag in actie zien.

Niet op voorraad.

• Bomberman
Hehe ja was een geintje, ik ben precies hetzelfde ;). Nog geen twee minuten nadat TwisteR had gepost dat ie de preprod kaart (ja daar is ie weer) verkocht had ik al gereplied dat ik hem wel wilde hebben LoL >:) . Ben ook zeer nieuwsgierig naar die NV20 ...

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zondag 28 januari 2001 17:57 schreef Bomberman het volgende:
Hehe ja was een geintje, ik ben precies hetzelfde ;). Nog geen twee minuten nadat TwisteR had gepost dat ie de preprod kaart (ja daar is ie weer) verkocht had ik al gereplied dat ik hem wel wilde hebben LoL >:) . Ben ook zeer nieuwsgierig naar die NV20 ...
I know;), ik had toen vergadering op m'n werk en kon die dag niet op GOT kijken, damn dat was balen dat jij al gereageerd had, dat was wel een koop zeg:P

Niet op voorraad.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:14
Is het niet zo dat de fabrikant die de kaart produceert bepaald hoe het 2d gedeelte werkt.

• Bomberman
Das een goeie .. ik weet niet of die 2D filters on-chip of op de PCB zitten. Ik denk het eerste want ik kan me niet voorstellen dat alle fabrikanten die nVidia kaarten op de markt brengen slechte filters op hun kaart zouden zetten. Aan de andere kant blijkt uit reviews ook weer dan bv Elsa GeForce kaarten beter 2D beeld weergeven dan sommige concurrenten :? . En dan heb je ook nog die soldeer truuc om die filters uit te schakelen (zitten ze dan toch op de PCB :?) ... oftewel ik heb geen idee 8-) .

PC Specs

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
volgens mij op pcb. veel hebbe 'slechte' filters. de herc mx heeft een goeie.

nou ik heb dus de asus en de herc gehad en ik zie geen ene ruk verschil. en ik kan wel et verschil tussen 120hz en 100 hz zien, dus da hele 2d gedoe is volgens mij een hype. tegewoordig hebbe alle kaarten prima 2d is mijn conclusie :7

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:16
Ik heb net een upgrade gedaan van S4 naar S2K: 300MHz RAMDAC naar 350MHz. Merk je wel een beetje, zelfs op een 15". Lekker scherp en een stukkie sneller. 2D valt toch wel een beetje mee?

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet waar, dat alle videokaarten een goede 2d beeldkwaliteit hebben vandaag de dag. Als je opjectief naar de geforce kaarten kijkt, is de 2d kwaliteit slechts redelijk. Zeker in hoge resoluties is het beeld wollig en onscherp. De radeon is veel scherper en de kleuren zijn helderder. Alleen het beeld is bij de radeon op trinitron en diamondtron schermen onrustig. Matrox is in 2d op dit moment nog de top!
De nv20 mag voor het geld wel een betere 2d kwaliteit neerzetten, tenminste als nvidia naar haar klanten luisterd.

Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 17:40 schreef hobcat het volgende:
Weet iemand of nvidea eens naar zijn klanten heeft geluisterd. Dat wil zeggen een betere 2d beeldkwaliteit ala radeon
Sorry hoor, maar ik heb hier een Hercules Geforce2 64MB GTS en ik zie vrijwel geen verschil met m'n oude Monster Fusion 16MB.
Alleen dat de MF maar 24bit color laat zien en m'n HG2GTS 32bit dat is alles... Maar ik weet niet wat er nog beter kan:z.. Sorry...

Verwijderd

Topicstarter
Check out een radeon of een matrox kaart en je zult het 2d verschil zien. De geforce kaarten onderling zijn qua beeld niet zo verschillend. Ik heb beide kaarten namelijk zodat ik echt niet uit mijn nek klets (radeon vs. geforce)
Pagina: 1