Problemen met provider X

Pagina: 1
Acties:

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-02 06:14
Beste mede-tweakers,

Ik heb een probleempje..

Ik was klant bij provider X maar door downtime en dergelijke ben ik verhuisd naar provider Y.
De verhuizing was snel gedaan en ik heb X ingelicht weg te gaan.

Daarop zou ik een factuur krijgen maar die heb ik nooit gehad. Ook werd mijn oude account nooit gesloopt inclusief de MX records waardoor lokale mail (dus van andere klanten van X) niet bij me aankwam.

Een maand of 2 geleden heb ik een belletje gehad van provider X dat er nog een rekening open staat. Daarop heb ik gevraagd naar een factuur en of ie die maar naar mijn xs4all adres kon sturen omdat hij de MX records lokaal nog naar het lokale pakket had staan (die ik niet meer gebruik)
Ook vroeg ik of ik wel het hele bedrag moest betalen omdat ik er echt dagen uit had gelegen en mijn vrouw daardoor geen reacties op haar sollicitatie-gebeuren kon ontvangen.
Hij zou het door de midden hakken en sturen.

Je raad het al, nooit meer wat gehoord. Nu heb ik daarna nog eens een mail gestuurd dat ik graag een factuur ontvang zoals afgesproken.

NOOIT meer wat gehoord tot mijn vrouw opeens een INCASSO bureau -brief heeft gekregen.

Ik ben verbaasd want hoe kan ik betalen als ik geen factuur heb.

Wat raden jullie me aan ? Op de factuur van het incasso bureau staat het hele bedrag (dus niet de helft) + admin kosten.
Maar wat bewijst email ? Ik heb NOOIT email gehad van hun betreffende deze factuur en nog nooit post van ze gehad. Dus wat willen ze beginnen ?

Het gaat maar om iets van 50 euri maar het gaat om het principe.

Tips ?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:42
Heb jij ergens zwart op wit iets staan? anders is het jouw woord tegen dat van hun.

Specs

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb een soortgelijk gehad met Worldonline jaren geleden. Ik had een verhuizing doorgegeven voor mijn zakelijke pakket, en enkele maanden later nogmaals een verhuizing doorgegeven. Beide verhuisberichten (via de post) zijn niet doorgevoerd door Worldonline destijds, dit weet ik omdat de facturen gewoon op het 1e adres binnen zijn blijven komen. Na het tweede mislukte verhuisbericht was ik het zat, en heb niets meer betaald. Na twee jaar is er een incasso bureau opgezet, welke mij wist te vinden op mijn nieuwe adres (goed werk jongens!)

Ik heb een nette brief geschreven met kopieen van de verhuisberichten etc. waarbij ik zeer bereid was om de openstaande post te betalen, maar zeker geen incasso kosten. Echter kon ik het bedrag in mijn administratie alleen verantwoorden met een factuur, welke ik nooit heb ontvangen. Concluderend in mijn brief: Als ik van de openstaande facturen de factuur kan ontvangen zal ik terstond betalen, tot die tijd rest mij niets anders dan afwachten. (ook nog verwezen naar de wanprestatie van Worldonline op andere zaken en het niet doorvoeren van een domein verhuizing en de verhuisberichten)

Resultaat: Twee verhuizingen en 7 jaar verder nooit meer wat van gehoord. Ook niet op de oude adressen... ;)

Nette brieven met juiste uiteenzetting van de feiten doet wonderen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-02 06:14
asfaloth_arwen schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:35:
Heb jij ergens zwart op wit iets staan? anders is het jouw woord tegen dat van hun.
Ik heb alleen mijn uitgaande emails wellicht nog ergens. Maar van hun heb ik nooit mail gehad. Alleen een belletje.

Ik heb nooit post gehad van ze.

Het lijkt mij dat als iemand geld van mij wil moet kunnen aantonen dat ik de de factuur heb ontvangen.
Hoe kan je anders mij aansprakelijk stellen ?

Zou wat zijn zeg. Dan kan ik hun ook een incasso bedrijf sturen dat ze mij nog X euro verschuldigt zijn.

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:45
kevertje1977 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:53:
Zou wat zijn zeg. Dan kan ik hun ook een incasso bedrijf sturen dat ze mij nog X euro verschuldigt zijn.
Een beetje gek wellicht, maar wat houdt je tegen?

rm -rf ~/.signature

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
mattttt schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:56:
[...]
Een beetje gek wellicht, maar wat houdt je tegen?
Dat is natuurlijk geen antwoord op de vraag.

Is het zo dat je zonder enig bewijs een incassobureau op een willekeurig persoon kan afsturen om X euro te innen.
Boeiende kwestie imo.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

kevertje1977 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:53:
[...]
Het lijkt mij dat als iemand geld van mij wil moet kunnen aantonen dat ik de de factuur heb ontvangen.
Hoe kan je anders mij aansprakelijk stellen ?
Nee, het bedrijf zal een (kopie) factuur moeten kunnen overleggen, zodat jij alsnog kan betalen. Zonder (kopie) factuur, ga ik geen enkel incasso bureau wat betalen.
Je zal verbaasd zijn, hoeveel dat gebeurt... (op goed geluk zeg maar, kijken wie er zo gek is te betalen)

[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 09-08-2006 22:58 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Providers sturen de facturen tegenwoordig veel per e-mail. Ik gok dat ze daar dan ook zijn gebleven. En als jij dat nooit controleert, dan ligt dat probleem natuurlijk bij jezelf.

PSN: djmurcielago

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als Provider X toevallig UPC is, kan je dat beter gewoon zeggen... :+

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1