Ik wil een footer onderaan de website plaatsen. Deze footer moet meescrollen en altijd onderaan de content staan en altijd onderaan tegen de browser window aan. Deze vraag is al vaker in het forum voorbij gekomen, maar de oplossingen die ik zag waren altijd met position: absolute.
Wanneer ik de position op absolute zet, werkt het goed, maar als ik dan het venster van de browser kleiner schuif blijft de div footer in beeld terwijl deze met de content uit beeld moet scrollen. De footer komt dus zeg maar over de content te liggen.
Ik heb de footer nu op position relative staan. Nu houd ik altijd een kleine ruimte over onder de DIV footer en het browser window. Dit heb ik in IE en in Firefox.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb deze HTML:
<div id="footer"></div>
Ik heb deze CSS:
Wanneer ik de position op absolute zet, werkt het goed, maar als ik dan het venster van de browser kleiner schuif blijft de div footer in beeld terwijl deze met de content uit beeld moet scrollen. De footer komt dus zeg maar over de content te liggen.
Ik heb de footer nu op position relative staan. Nu houd ik altijd een kleine ruimte over onder de DIV footer en het browser window. Dit heb ik in IE en in Firefox.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb deze HTML:
<div id="footer"></div>
Ik heb deze CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #footer { width: 475px; height: 23px; bottom: 0; position: relative; left: 294px; background-attachment:scroll; background-image:url("../afbeeldingen/bg_footer.gif"); background-repeat:no-repeat; } |