Toon posts:

Overgang Xs4all naar IPB

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet hoe de overgang verloopt van Xs4all naar IPB?

Zit je lang zonder internet of gaat dit zonder problemen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:20:
Wie weet hoe de overgang verloopt van Xs4all naar IPB?

Zit je lang zonder internet of gaat dit zonder problemen?
Wie of wat is IPB? Sorry, maar dat was het eerste wat in mij opkwam toen ik jouw post las. Verder waarom zou je van XS4ALL af willen, naar mijn idee is er geen betere provider. (Misschien om de kosten... ze zijn inderdaad wat duurder dan de meeste providers?)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 22:56
IPB is InternetPlusBellen denk ik zo en nee, ik heb geen ervaring met de overstap die je noemt, maar meestal gaat de overstap van de ene provider naar de andere vrij snel, vooral als je niet eens van netwerk wisselt. Je zou dan in principe niet langer dan een kwartier zonder internet moeten zitten.

[ Voor 51% gewijzigd door jbvo op 09-08-2006 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie
IPB betekent inderdaad internetplusbellen van KPN

Zijn er meer mensen die er ervaringen mee hebben?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik ben nu 3x van provider gewisseld, 2x viel ineens m'n internet weg en na het invoeren van de nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord was ik weer online. De 3x ging ik van het KPN netwerk naar BBned, dat duurde ongeveer een uur.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Van de week voor iemand geïnformeerd bij ondermeer XS4ALL voor IPB.
Ze hebben het nog niet en het zou moeten gaan komen in het 4e kwartaal van 2006.
MAAR... als je een betrouwbare telefoonverbinding wilt hebben, neem dan gewoon een ouderwetse telefoonaansluiting en een normale ADSL-verbinding, want dat plus-bellen ligt er vaak uit en de kwaliteit is ook niet zo goed als de gewone telefoon.
DIt was wat ik van de XS4ALL helpdesk te horen kreeg...
(En toevallig kwam dit volledig overeen met wat ik er zelf al van dacht.)

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:18:
Bedankt voor jullie reactie
IPB betekent inderdaad internetplusbellen van KPN

Zijn er meer mensen die er ervaringen mee hebben?
Jah, bagger :P Ik heb een aantal klanten met IPB en die hebben erg vaak storingen.

Zie ook:
http://www.webwereld.nl/search.php?q=internetplusbellen

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Major7 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:27:
Ze hebben het nog niet en het zou moeten gaan komen in het 4e kwartaal van 2006.
MAAR... als je een betrouwbare telefoonverbinding wilt hebben, neem dan gewoon een ouderwetse telefoonaansluiting en een normale ADSL-verbinding, want dat plus-bellen ligt er vaak uit en de kwaliteit is ook niet zo goed als de gewone telefoon.
Na wat ik er tot nu toe van gehoord en gelezen heb, ben ik het geheel met je eens. In deze is goedkoop waarschijnlijk duurkoop. De techniek is nog te jong en kent nog te veel kinderziekten. Dat zie je overigens veel de laatste tijd, neem digitale TV eens de kwaliteit zou beter moeten zijn dan analoog, maar laat vaak te wensen over. (veelal doordat de bandbreedte niet voldoende is) Ik doe nog wel even rustig aan laat ze eerst maar eens goed testen en de grootste "kinder ziekten" er uit halen.

P.s. Zorg er eerst voor dat iets functioneerd voordat je het op de markt brengt.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 12-08-2006 12:34 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 10:47
Major7 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:27:
Dat verhaal heb ik ook gehoord, vervolgens krijg je een compleet verkoopverhaal over het voIP van XS4ALL dat geweldig moet zijn en stukken goedkoper is. Als je dan begint dat je dan nog steeds aan het "koper" van kpn vast zit en dat het dus prijstechnisch niet interessant is krijg je een smoes dat je voor die 120 eu per jaar wel een goede telefoonlijn hebt in het geval van ....

• rinie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05-2024
Ik ben net overgestapt van xs4all naar planet met internetplusbellen (omdat ik van mijn dure ISDN abonnement af wilde). Xs4all gaat dit voorlopig niet aanbieden en met VOIP van xs4all moet je je telefoonaansluiting van KPN houden.

Probleem was dat xs4all een week eerder stopgezet werd dan de experia box geleverd werd.
Na bellen met de planet helpdesk kreeg ik een login / password voor mijn oude ADSL modem en dat werkte gewoon.

Fysiek blijft je ADSL werken, alleen de routing van KPN wordt aangepast (dus van xs4all naar planet)
Op het moment van omschakelen krijg je op de xs4all login een fout en moet je switchen naar een direct-adsl login.

Dus als je je experia op tijd hebt of direct de helpdesk belt moet je na 5 minuten weer verder kunnen internetten. Telefoon blijft via je oude aansluiting lopen todat je de experia geactiveerd hebt, dus dat gaat zonder onderbreking.

Als je bij xs4all opzeggen aangeeft dat je Base wilt houden kan je je e-mail adressen etc voor 9,95 houden.

• DaRoot
  • Laatst online: 09-02 14:41

DaRoot

Some say...

Mmmmm... Zit zelf ook met een niet te goedkoop ISDN abonnement en xs4all... ik wil xs4all als provider liever niet kwijt. En als ze inderdaad dit jaar nog met IPB komen, dan wacht ik nog wel even.
In elk geval alles beter dan @home telefonie... brrr...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• gumtree
Toevallig vorige week nog ff met XS4All gebeld, en nog voor december dit jaar komt XS4All met IPB, ze schijnen te veel klantjes kwijt te raken aan planet en hetnet.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

gumtree schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:52:
Toevallig vorige week nog ff met XS4All gebeld, en nog voor december dit jaar komt XS4All met IPB, ze schijnen te veel klantjes kwijt te raken aan planet en hetnet.
Dit is heel goed nieuws! Dat is dus vrij zeker?
Dan blijf ik zeker bij xs4all.

• gumtree
DaRoot schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:51:
[...]

Dit is heel goed nieuws! Dat is dus vrij zeker?
Dan blijf ik zeker bij xs4all.
Ik heb ze tot eind december de tijd gegeven, mocht IPB dan nog een paar maanden op zich laten wachten dan stap ik over op planet ofzo. ik vind 120 eu in het jaar een leuk bedrag.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

ja is het zeker... hoop dan ook eindelijk van dat dure ISDN af te kunnen.. Omschakelen naar analoog kan wel, maar kost ook veel tijd en wat geld.. Heb al wel ISDN-1.
maar ben heel benieuwd!

Pagina: 1