InDesign Cs2 *error*

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-01 16:31

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Topicstarter
Als ik bij file, Adobe pdf Presets een *.joboptions probeer te openen of nieuw wil maken krijg ik de melding: Cannot Create the file, The folder maybe write protected.

Ik kan nergens vinden waar die folder is of waar ik die kan aanpassen.
Als dat zo mocht zijn

Op de Adobe support site kan ik niks vinden over deze melding.
Google en andere zoekmachines helpen mij ook niet verder.

Het gaat over de Pc versie, op een dell systeempje van 3 jaar oud.
2.8ghz
768 mb Ram

Verdere specs zou ik even op moeten zoeken maar denk dat die niet relevant zijn.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
Enige locatie waar joboptions staan bij mij is in de map van Acrobat (C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Distillr\Settings). Maar of InDesign die gebruikt? Ik zal nog even verder vragen op mijn werk, mogelijk dat een van mijn collega's het weet.
Gevonden: de locatie waar de niet-standaard settings voor InDesign gezet worden is in C:\Documents and Settings\All Users\Documents\Adobe PDF\Settings. Die zou toch beschrijfbaar moeten zijn, lijkt me?

PS. Your spoon is too big! ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Savantas op 15-08-2006 08:38 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Peentje

Peentje

Topicstarter
Mmmm gek, die hele folder staat er niet in, en als ik hem zelf aanmaak doet hij het net zo min.

[ Voor 38% gewijzigd door Peentje op 10-08-2006 17:35 ]

• NijntjeRocks
  • Laatst online: 11-11-2025

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

InDesign gebruikt een eigen interne engine om PDF te creeren.
.joboption is een bestand dat instellingen voor Acrobat Distiller bevat, deze zijn door centraal beheerproblemen niet uitwisselbaar met de joboptions van InDesign.
De voor InDesign te gebruiken joboptions zijn te herkennen aan IND3 of IND4 in de naam.
Wil je toch de joboptions gebruiken, kun je de Acrobat Spooler gebruiken (de "PDF printer") of een .PS maken en die door Distiller jagen.
Allemaal vrij omslagtig aangezien de engine van InDesign prima PDF's genereerd.

[ Voor 18% gewijzigd door NijntjeRocks op 10-08-2006 21:50 . Reden: Aangepast omdat ik niet helemaal volledig was ]

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Peentje

Peentje

Topicstarter
NijntjeRocks schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:42:
InDesign gebruikt een eigen interne engine om PDF te creeren.
.joboption is een bestand dat instellingen voor Acrobat Distiller bevat, deze zijn door centraal beheerproblemen niet uitwisselbaar met de joboptions van InDesign.
De voor InDesign te gebruiken joboptions zijn te herkennen aan IND3 of IND4 in de naam.
Wil je toch de joboptions gebruiken, kun je de Acrobat Spooler gebruiken (de "PDF printer") of een .PS maken en die door Distiller jagen.
Allemaal vrij omslagtig aangezien de engine van InDesign prima PDF's genereerd.
Echt gek er staat namelijk IND4 in de naam (precies de versie die ik heb), maar hij doet het niet, ook als ik op New klik geeft hij dezelfde error.
krijg het idee dat er een pluginnetje niet geinstalleerd is ofzo, maar ik kan niet vinden wat of hoe.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
Oh, ik zie het al. Bovengenoemde pad is direct gekopieerd uit de search. Maar als je via Verkenner naar die locatie toe wil dan moet je in plaats van Documents Gedeelde Documenten kiezen (bij nl-versie dus, bij EN zal het Shared Documents zijn gok ik). Grmbl...
Ik heb daar in ieder geval mijn *.joboptions staan. Geen van de daar staande bestanden hebben overigens ID4 oid staan, gewoon naam.joboptions. Dit overigens met WinXP Pro NL en CS2 NL.
Deze bestanden kan ik ook selecteren (dwz de knop Openen word actief) bij Laden vanuit Indesign PDF Presets (of eigenlijk bij mij Voorinstellingen PDF-export laden :) ).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1