Groeps muziek player

Pagina: 1
Acties:

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op mijn werk heb ik op het moment de situatie dat we met z'n 5en op een kamer zitten, en eigenlijk maar 1 werkstation hebben die een beetje normaal muziek kan spelen. Een alternatief is natuurlijk om 4 sets boxjes te kopen, maar dat was niet ons eerste idee. Het grootste probleem is dat het niet mogelijk is om alle mp3 in 1 directory te zetten, de een wil zijn geripte cd's niet sharen, bij de andere twijfel ik op zijn minst of hij wel 99 cent per mp3-tje heeft betaald.

Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een oplossing waarbij de 4 andere pc's hun muziek streamen (om de beurt) naar het 5e workstation, het 5e workstation moet ook af en toe bepalen wat er gespeeld wordt.

Op het moment draait er op het 5e workstation een shoutcast server. Op iedere workstation draait winamp met de shoutcast "dj" plugin, en op het 5e workstation draait ook nog een player die de de shoutcast stream afspeelt. Op het moment lijkt winamp 2x draaien op het 5e workstation lastig (winamp hangt af en toe, als je de winamp de 2e keer opent om de stream te spelen opent de shoutcast dj plugin gelijk ook, enz). Dus we een simpel programma'tje draaien om de shoutcast stream te spelen (NetRadio - Simple Shoutcast Player). Het probleem met deze spelen is dat hij disconnect als er niets uitgezonden wordt, en dat is niet zo handig, want het 5e workstation is niet altijd bemand.

Kent iemand een betere oplossing voor dit probleem dat de huidige winamp->shoutcast->net radio net radio?

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kent iemand anders een player die automatisch begint te spelen als een shoutcast server online komt?

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:40
mischien kan je iTunes gebruiken, je kan dan ook heel makkelijk muziek delen binnen of buiten je netwerk

https://f1nerd.nl