Toon posts:

Linksys BEFSR41 connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik gebruik een linksys befsr41 v.2, hierop zitten 2 pc's aanverbonden.
( firmware : 1.46.02, aug 03 2004, is helaas geen nieuwere firmware )

Als ik aan het internetten ben met +/- 5 vensters open, dan slaat de router vast. geen internet dus.

Ook staat azureus te draaien met een down +/- 200 kb/s en een up van +/- 60 kb/s.

Onze provider is : @home, en heb nog van het begin een -a -b en -c adres.

Als ik in de router inlog en de letter wijzig, dan ineens heb ik weer internet.
( maar dat slaat ook weer uit na zoveel uurtjes )

Uhmm, kan de router waar nog een linux inhoud inzit de aantal connecties niet aan ?? en kan ik dus beter een andere router aanschaffen. bijv. een draytek 2200 of heb ik hier dezelfde problemen mee ?

Verwijderd

Ik heb net mijn BEFSR41 vervangen door een draytec vigor 2200, omdat die linksys gewoon te langzaam was. met de 2200 is dat veel minder geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 21:31 . Reden: spelling ;) ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik weet niet in hoeverre de BEFSX41 van de BEFSR41 verschilt, maar misschien kun je die firmware erin planten?

De BEFVP41 schijnt nogal een snellere processor te hebben vanwege de VPN functies, weet niet hoe dat bij die SX zit, die heeft slechts als extra functies een SPI firewall en Access Rules...

Misschien kun je ook Firmware voor de v3 erin kwijt...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:54:
Ik weet niet in hoeverre de BEFSX41 van de BEFSR41 verschilt, maar misschien kun je die firmware erin planten?

De BEFVP41 schijnt nogal een snellere processor te hebben vanwege de VPN functies, weet niet hoe dat bij die SX zit, die heeft slechts als extra functies een SPI firewall en Access Rules...

Misschien kun je ook Firmware voor de v3 erin kwijt...
Ik heb geprobeerd v3.0 erin te proppen maar is niet gelukt, ik denk dat v3.0 en v4.0 geen linux inhoud meer inzit ( nu een windows ).

V3.0 en V4.0 hebben ook een gehele andere interface.

Wie weet er nog meer van mijn probleem af.

• Romke

Romke

Dieselhead

Heb je ook geprobeerd de firmware voor een BEFSX41 erin te proppen?
Of misschien even onderzoeken in hoeverre (op de 8 poorts switch na) de BEFSR81 en den BEFSR41 van elkaar verschillen?

Overigens: windows zetten ze niet in een embedded router, is het veel en veel te zwaar voor.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:56:
Heb je ook geprobeerd de firmware voor een BEFSX41 erin te proppen?
Of misschien even onderzoeken in hoeverre (op de 8 poorts switch na) de BEFSR81 en den BEFSR41 van elkaar verschillen?

Overigens: windows zetten ze niet in een embedded router, is het veel en veel te zwaar voor.
Ook dit heb ik geprobeerd maar lukt helaas niet..

• Romke

Romke

Dieselhead

ftp://ftp.linksys.com/pub/befsr41

Kijk hier eens, allemaal files voor je router, ik zie er bijv. ook 1.45 spullen tussen zitten, is dat iets voor je?

Pagina: 1