Toon posts:

[Laptop] IBM ThinkPad T43 extra harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort via het werk een IBM Thinkpad T43 gekregen. Echter is deze helemaal afgeschermd en kan ik er zelf niets op zetten. Daarom wou ik er een eigen harde-schijf bij kopen waarop ik dan mij eigen spulletjes kan zetten en waarvan ik ook gewoon op kan starten.

Dus bij het bedrijf: normale harde-schijf
Thuis: tweede extra harde-schijf met hierop een volledig zelfstandige OS

Mijn vraag is wat kan ik hiervoor het beste nemen?
Ik heb reeds zelf gezocht en kwam erachter dat er een of andere connector is die ik in de cd-drive-bay kan doen en waarin dan een harddisk zou kunnen zitten?? Echter moet dit dan ook een laptop-schijfje zijn die langzamer draait als een normale en die ook nog eens veel duurder zijn.
Daarom dacht ik; ik pak een externe harddisk. Deze draaien gewoon op 7200 toeren en zijn er in alle grootte voor een redelijke prijs te krijgen.

Echter las ik dat externe harddisk soms last hebben van pieken en dalen in de overdracht snelheid waardoor ze minder geschikt zouden zijn om video/muziek vanaf te draaien. Klopt dit?

Concreet is mijn vraag dus:
Ik wil een extra harddisk voor mijn laptop, wat is de beste keus hiervoor?

Alvast bedankt.

EDIT:

Heb even via device-manager gekeken welke schijf er nu inzit en dit is een:

HTS721060G9AT00

Als ik dit via google zoek dan blijkt dit een hitachi travelstar 7k100 60GB 2,5" ATA-6 schijfje te zijn.

Zou ik ook een zo'n soort harde schijf in die soort connector in de cd-drive-bay kunnen doen? dus gewoon een andere ATA-6 schijfje kopen?

Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat kan ik het beste doen?
Als jullie nog meer informatie nodig hebben dan laat het maar even horen!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 21:36 ]