Met een webcam moet het mogelijk zijn om beelden te herkennen, om dit zelf voor elkaar te krijgen, ben ik begonnen met een PHP scriptje wat een plaatje analyseert.
Hierbij maak ik gebruik van php5.1 en de GD library, de kleur die ik in mijn voorbeeld zou willen herkennen is geel mijn object voldoet aan de volgende RGB waarden
R>210
G>210
190<B>150
Hierna ben ik bezig met een scriptje, wat eerst elke rij afzoekt ($start_x++) dus x elke verhogen naar een kleur die aan de voorwaarden voldoet, maar zelfs het simpel voorbeeld met een kleurvoorwaarde lukt mij al niet
als de kleur gevonden is moet er dus een berichtje worden gegeven en opgeslagen maar dat lukt wel
Ik hoop dat iemand deze loop functie wel werken kan maken zonder de function om het IF verhaal krijg ik de $start_x op 101, maar er moet natuurlijk doorgegaan worden, en dat lukt mij juist niet.
Hierbij maak ik gebruik van php5.1 en de GD library, de kleur die ik in mijn voorbeeld zou willen herkennen is geel mijn object voldoet aan de volgende RGB waarden
R>210
G>210
190<B>150
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| $start_x = 1; $start_y = 1; $im = ImageCreateFromJPeG("C:\Program Files\Pryme\Log\colorrecog.jpg"); $rgb = ImageColorAt($im,$start_x,$start_y); $r = ($rgb >> 16) & 0xFF; $g = ($rgb >> 8) & 0xFF; $b = $rgb & 0xFF; while ($start_x<320); { echo "$rgb,$start_x++"; } |
Hierna ben ik bezig met een scriptje, wat eerst elke rij afzoekt ($start_x++) dus x elke verhogen naar een kleur die aan de voorwaarden voldoet, maar zelfs het simpel voorbeeld met een kleurvoorwaarde lukt mij al niet
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| function search_color ($findcol) { if ($r>$rgeel) { echo "kleurvoorwaarde voor rood voldaan R=$r" ; [s][/s]} else {$start_x++ return $findcol; } } |
Ik hoop dat iemand deze loop functie wel werken kan maken zonder de function om het IF verhaal krijg ik de $start_x op 101, maar er moet natuurlijk doorgegaan worden, en dat lukt mij juist niet.
AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300