Laptopscherm repareren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.081 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-02 08:53
Mijn laptop heeft een vreemd probleem: op ongeveer 2 cm vanaf de onderkant loopt een horizontale lijn van 1 pixel. Niet een "dode" zwarte lijn maar een "gescramblede" lijn alsof er een los contact zit. Om het scherm zit een lijst, knijp ik links in de lijst dan is de lijn verdwenen. Laat ik hem los dan komt ie weer terug, niet altijd op dezelfde plaats.

Nu kan ik natuurlijk de laptop naar de fabrikant (Acer) sturen maar dan plaatsen ze gewoon een nieuw scherm en ben ik honderden euro's armer.

Zijn er handige mensen die weten wat ik eraan kan doen? Heb de connector van het scherm (op het moederbord) al bekeken maar die bleek het niet te zijn. Weet niet of dat de lijst te openen is?

Gaarne hulp!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
waarom zou het geen garantie zijn?
ik lees nergens dat je er iets geks mee hebt gedaan ofzo?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• rik
langezwieper schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:37:
waarom zou het geen garantie zijn?
ik lees nergens dat je er iets geks mee hebt gedaan ofzo?
De laptop is niet meer in garantie helaas. Waarschijnlijk is de oorzaak het dagelijkse vervoer ervan (in een tas met zo'n schuimhoes eromheen).

• rik
Ik heb het idee dat de schroefjes van de lijst onder de rubbertjes zitten, heb nog niet gekeken (zonde van de rubbertjes). Iemand die me dit kan bevestigen?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 14:02

BCC

Meestal gaat de signaalkabel door het scharnier kapot bij laptops, met bijvoorbeeld strepen als gevolg. Verspringen de strepen ook als je de laptop open / dicht doet?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Misschien handig om het Acer-type te vermelden?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• rik
BCC schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:23:
Meestal gaat de signaalkabel door het scharnier kapot bij laptops, met bijvoorbeeld strepen als gevolg. Verspringen de strepen ook als je de laptop open / dicht doet?
De strepen verspringen niet, enkel als ik links in de omlijsting druk, dan gaan ze weg. Laat ik los dan komen ze langzaam (maar binnen 1 seconde) terug.
vries335 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:23:
Misschien handig om het Acer-type te vermelden?
Het betreft een Travelmate 660.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49
Doe die lijst er gewoon even af, normaalgezien plakken die rubbertjes gewoon en kan je ze er af halen en nadien terug op hun plaats plakken.

Verwijderd

Ik denk dat je een nieuw scherm kunt halen.
Het enige wat je kunt proberen is om de signaalkabels er uit te halen en opnieuw op het moederbord te drukken. Dit zijn er volgens mij 2 waarvan 1 voor het backlight dient.
Helpt dit niet dan zit er niks anders op om een nieuw scherm aan te schaffen, dit omdat de signaalkabels aan het scherm vastzit.

• rik
Fire69 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:31:
Doe die lijst er gewoon even af, normaalgezien plakken die rubbertjes gewoon en kan je ze er af halen en nadien terug op hun plaats plakken.
Bij nadere inspectie zie ik dat op de knijpplek de lijst ook licht doorlaat, hij zit dus een beetje los daar. Toch maar eens openschroeven dan!

Verwijderd

Schroef open dat ding!!! >:)

Je hoeft echt niet bang te zijn. Hij valt echt niet zo maar in 2 stukken. En de connectors hoeven niet altijd vast aan het scherm te zitten. Is per Merk/type/rev verschillend.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Het ligt aan het panel zelf. Niet aan de data kabels. :)
Tja ik heb hier ook zo'n laptop liggen (goh ook acer) die hetzelfde probleem heeft. Pas als ik het scherm onder een bepaalde hoek houd krijg ik beeld, anders niet.
En ik heb er nog geen oplossing voor gevonden :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• rik
Mjah net dus de lijst losgeschroefd, panel zat vast met een paar schroefjes maar kon er niet echt iets uit opmaken. Strepen zitten er nog steeds.. zal 'm van het weekend eens helemaal open proberen te krijgen.

Het panel zelf is zeker niet te openen en alleen helemaal te vervangen?
Pagina: 1