Toon posts:

Problemen Netwerk met Router (Beperkte of geen verbinding..)

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit hier plots met een vervelend probleem. Van de één op andere dag krijg ik hier een fout bij het connecteren aan mijn netwerk (via router). De andere PC's kunnen nog altijd op het internet (zoals u ziet), maar één van die pc's blijft de melding -> "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" krijgen .. Ik heb dus ongeïnstalleerd, en bij herstarten van pc wordt ie automatisch geïnstalleerd. Bij het installeren van nieuwe drivers was ie zelf effe vastgelopen. Nu staat die drivers er terug op en wordt netwerkkaart terug herkend "Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet". MAar ik kan in geen honderd jaar verbinding maken met me router.. Mss spy-ware die heeft staan prutsen met TCP/IP enzo .. IS er geen programma die alles terug op zijn normale stand zet enzo .. Als dit het probleem zou zijn... Ik zie echt geen andere mogelijkheid .. Want van de één op andere dag doet ie het niet ??? Weten jullie raad over wat ik moet doen ???

Mvg,
Frederic

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:43
spyware erafhalen?
mischien een systeemherstel

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
wouter37 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:30:
spyware erafhalen?
mischien een systeemherstel
Ik dacht persoonlijk dat er geen "Spyware" zou zijn, maar zo'n problemen komen vaak door "Spyware" niet ???

Ik heb een systeemherstel gedaan van "2 mnd" terug waar alles nog super in orde was, maar ook dit loste mijn probleem niet op :s

Ik heb ooit es een programma gehad voor het terug default stellen van TCP/IP enzo ---> Dr. ... kweet naam niet meer :s

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:32:
[...]

Ik dacht persoonlijk dat er geen "Spyware" zou zijn, maar zo'n problemen komen vaak door "Spyware" niet ???

Ik heb een systeemherstel gedaan van "2 mnd" terug waar alles nog super in orde was, maar ook dit loste mijn probleem niet op :s

Ik heb ooit es een programma gehad voor het terug default stellen van TCP/IP enzo ---> Dr. ... kweet naam niet meer :s
wat wil je dan instellen bij tcp/ip je ip adres?
zo ja start-> verbinding maken -> alle verbindingen weergeven -> rechtermuis knop op je lan verbinding -> eigenschappen -> tcp/ip -> ip adres invullen of dhcp

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
:) het probleem ligt daar niet zé ... ik weet hoe ik het allemaal moet instellen, maar probleem is dat hij totaal geen "DHCP-instellingen" wil nemen ... Dus het is niet mogelijk automatisch te laten instellen want dan geeft ie problemen dat ie niet kan verbinden ... Bij het manueel instellen weet ik niet juist wat ik moest stellen, ne verbind dan wel, mor ne heeft steeds geen verbinding ... Ik weet niet of er iets mis is met de "DHCP-instellingen" ofzo, of waar het fucked upt is .. Maar er bestond een programma om alles terug op default instellingen te zetten :s als ik mij nog goe herinner..

Mijn pc hier met internet heeft netwerkip van "192.168.15.149", dus probeer ik maar "192.168.15.150" .. Maar niet pakken, zelfde Standaardgatway & subnet

*EDIT* Bon ik zie dat ze kunnen praten met elkaar .. allé ik kan de gedeelde mappen bekijken van de computer, maar nog steeds geen internet ...

Ik kan bijv. niet pingen naar google ... -> ping www.google.be
Maar wel nor pc's in netwerk

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand die het weet ???

Wat ik heb geprobeerd :
* WinsockXPFix.exe (dus winsock goed zetten)
* Netwerkkaart gedeinstalleerd (via apparaatbeheer) -> bij opstarten wordt ie opnieuw geïnstalleerd
* Hitman laten lopen voor Spyware ...
* Handmatig IP gezet -> Kan ik op het netwerk, maar krijg ik geen toegang tot het internet (doordat DHCP wss niet juist wordt gestuurd naar mijn PC) ---> Andere PC's werken wel op internet enzo...
* TCP/IP terug geïnstalleerd.
* ...

Ik weet ook niet wat ik nog allemaal kan doen ... Het is wel frustrerend... Komme bikke tende :)

*EDIT* ... Ik heb blijkbaar wat te snel gesproken ...

Ik heb dus gewoon nog eesn geprobeert mijn eigen "IP" te zetten...
192.168..... (IP)
255.255.255.0 (Subnet)
192.168.... (Standard gateway)

Ik had de DNS vergeten in te stellen :)
Via een ander pc in netwerk -> "ipconfig /all" Zodat ik gedetailleerde informatie kreeg ...

Als de DHCP niet werkt, maar het toch manueel instelbaar is, zal ik het laten hoe het is nu .. Ik vind toch raar DHCP niet werkt, maar nu zal ik wss het probleem krijgen van "Dubbel IP's" als een ander PC op het netwerkt komt en ik pas later de PC aansteek en die hetzelfde IP hebben... Maar ja dit is snel oplosbaar niet ...

Als iemand suggestie heeft voor DHCP terug automatisch te laten werken, let me know :D

Thx anyway als je al oplossingen aan't zoeken waren & aan wouter ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 21:38 ]

Pagina: 1