Toon posts:

Core 2 Duo systeempie

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf nu ook een klein core2duo systeempie in bestelling staan bij 4launch.nl maar na al die berichten over sets die niet goed werken doordat sommige onderdelen het niet zo goed kunnen vinden met elkaar :P wil ik ff weten of ik de goede onderdelen heb besteld 8)7 Zodat ik niet voor rare problemen kom te staan als alles binnen is

Asus Powersupply A-55GA 550W
Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 TwinX
Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box
MSI 975X Platinum Powerup Ed.
MSI Videokaart PCI-e GeForce 7600GT 256MB DDR3 2xDVI/TV
Pioneer DVD-/+RW DVR111D 16x/16x/8x DL Bulk (zwart)
Seagate 320GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS
Sunbeam Midi Tower Samurai ATX No PSU (zwart)

alvast bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 21:26 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kan voor 30 euro ook laten bouwen bij 4Launch. (services - > installatie)
Wij assembleren alle onderdelen voor u tot een compleet systeem. Op de assemblage zit 2 jaar garantie. Na assemblage testen wij of alles correct functioneert en stellen wij de BIOS in. Tenslotte gebruiken wij de laatste versie van MEMTEST om het geheugen op eventuele productiefouten te controleren.
Of een systeem echt stabiel is weet je natuurlijk pas na echt er op werken of 3dmark draaien ofzo, maar voor die 30 euro weet je iig dat hij aangaat en geen fouten in memtest geeft. Ik heb zelf momenteel ook een systeempje in bestelling staan bij 4Launch en heb ondanks dat ik een hardware crack ben ook voor assemblage gekozen om gezeik te voorkomen. Zonder reserveonderdelen kun je weinig testen hè ;)

Trouwens, het voornaamste wat mis kan gaan qua compatibiliteit is natuurlijk het geheugen, dit kun je checken op de site van de mobo fabrikant. Helaas is dit mobo nog zo nieuw dat er nog geen test report op de MSI site staat. Je zou dus naar een mobo kunnen kijken wat dit wel heeft of topics doorlezen en goed kijken naar succesvolle combinaties.

Verder zou ik even kijken naar de voeding want deze is wel erg duur en hier zijn hele topics over wat je het beste kan doen, en ik zou ook naar ervaringen zoeken van de DVD RW drive.

[ Voor 7% gewijzigd door smvs op 09-08-2006 21:18 ]

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:05
Ik zou voor een beter merk voeding gaan. Enermax, Antec ofzo.
Als moederbord maakt het niet veel uit, maar neem er dan wel eentje met een 975X chipset...

Verwijderd

Topicstarter
ik verander me moederbord dan wel in een MSI 975X Platinum Powerup Ed. of is het verstandiger om een ASUS P5B Deluxe iP965, SATA2 RAID, WLAN, GLAN of een ASUS P5W DH Deluxe i975X, SATA2 RAID, WLAN te nemen die prijzen liggen namelijk dicht bij elkaar. EN ff over die Asus voeding ik d8 dat asus ook wel een goed merk was misschien zit ik er naast :p Dit zijn de specificaties:
+3.3v - 30 A
+5v - 28 A
+12v - 18 A
-12v2 - 18 A
-12v - 1 A
+5vSB - 2 A

Ik kan net zo makkelijk een andere voeding bestellen maar ik d8 dat deze wel goed zal werken. :)

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:14:
Je kan voor 30 euro ook laten bouwen bij 4Launch. (services - > installatie)
Bedankt voor de tip ik zal hem nu cker door hun laten bouwen ;)

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
kun je niet beter een goedkopere cpu en mb nemen (965chip, met e6400) en dan een betere videokaart (7950 of x1950 ofzo :P) kopen. De aanbevolen voeding is heel duidelijk en resoluut. Neem de LC power LC6550GP V2.0. Veruit de beste voeding. Net zo goed of beter als de meeste merkvoedingen en de helft goedkoper. Enige nadeel is dat de kabels niet los te koppelen zijn.
Ik draai zelf de LC Power 6550 v2 en die is echt super stabiel en trekt gemakkelijk mijn flink overklokte x1900, 165 en 8 fans. wil je nog goedkoper neem dan de 6550 v2 (12/14cm fan), die is 2x zo goedkoop als de Asus en echt een stuk beter.

Specs v
3,3V: 35A
5V: 40A
12V1: 16A
12V2: 18A
75%/85%+ efficiency. (afhankelijk van het type)

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
powrskin schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:13:
kun je niet beter een goedkopere cpu en mb nemen (965chip, met e6400) en dan een betere videokaart (7950 of x1950 ofzo :P) kopen. De aanbevolen voeding is heel duidelijk en resoluut. Neem de LC power LC6550GP V2.0. Veruit de beste voeding. Net zo goed of beter als de meeste merkvoedingen en de helft goedkoper. Enige nadeel is dat de kabels niet los te koppelen zijn.
Ik draai zelf de LC Power 6550 v2 en die is echt super stabiel en trekt gemakkelijk mijn flink overklokte x1900, 165 en 8 fans. wil je nog goedkoper neem dan de 6550 v2 (12/14cm fan), die is 2x zo goedkoop als de Asus en echt een stuk beter.

Specs v
3,3V: 35A
5V: 40A
12V1: 16A
12V2: 18A
75%/85%+ efficiency. (afhankelijk van het type)
bedankt vor de tip over de voeding.
Ik wil wel een goedkoper moederbord nemen maar ben bang dat de prestaties minder worden als ik in de toekomst wil gaan overclocken.(met wat betere koeling natuurlijk) Of zal dat meevallen de P5B lijkt me anders ook wel een goed bordje

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Kermit_the_frog, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.