Ik heb een submit button en een text veld op een regel staan en heb ze allebei via een css stylesheet de hoogte 20px meegegeven. Nu is het rare dat in IE 7 en Firefox 1.5 het veld en de submit button niet even hoog zijn...
Hoe los ik dit op zonder verschillende hoogtes aan de button en het text veld te geven?
Ik heb de margin, de padding, de vertical-align en line-height al een waarde gegeven, maar dit hielp niet.
Ter verduidelijking de html en css code:
En nog een foto:
Hoe los ik dit op zonder verschillende hoogtes aan de button en het text veld te geven?
Ik heb de margin, de padding, de vertical-align en line-height al een waarde gegeven, maar dit hielp niet.
Ter verduidelijking de html en css code:
HTML:
1
2
3
4
5
| <form action="" method="post"> <input type="text" name="loginnaam" /> <input type="password" name="wachtwoord" /> <input type="submit" name="login" value="Inloggen" /> </form> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| input, textarea { border: 1px solid #C5D5E6; background-color: #FBFCFE; font: 13px Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; } #top input { width: 80px; height: 17px; margin: 0px; padding: 1px; vertical-align: middle; } |
En nog een foto:
[ Voor 44% gewijzigd door wilcodl op 09-08-2006 20:36 . Reden: foto en code toegevoegd ]