Toon posts:

[XP]Bios flashen....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een probleempje, zoals de meeste op deze site.

Mijn computer ( Acer Aspire E360 4200 dualcore ) valt de heletijd uit en geeft steeds IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL errors, er staat voor de rest geen andere info bij.
En af en toe start hij niet verder op als het windows logo.
Nu heb ik ontdekt dat het aan de geheugenmodules ligt ( Nanya NT1GD64S8HB0GY-5T DDR-400MHz-CL3 PC3200U-30331 ).
Ik heb dus in de bios ( Phoenix technologies, LTD Version R02-A3 ) gekeken en ik zie dat ik een oudere versie heb (R02-A3) en bij de nieuwe versie word er een probleem met de geheugenkaarten verholpen:

Model: C51M03 FAB: 3.0
Old Version:5B1A1P15.BIN(R02-A1) Code Base: Author : Kurt Qiao
New Version:R02A1S3.BIN(R02-A1S3) Code Base: Build Date: 04/28/2006
checksum:1C00h
Description for Customer:
1.Patch NanYa DDR400 memory, Change register in
Bus0/Device18/Function2:offsest 96h from 7BH to 5BH,
part number as following:
NT512D64S88B0GY-5T
NT512D64S8HC0G-5T
NT256D64S88C0G-5T
NT256D64SH4B0GY-5T
NT1GD64S8HB0GY-5T

Maar nu moet ik dus mijn bios updaten, ben al naar verschillende computerzaken geweest en hun willen dat risico niet nemen.
Heb gelezen dat je voor het flashen een diskette nodig hebt, en ik heb geen diskette drive in de computer zitten, hoe moet ik dit oplossen?

Alvast bedankt

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Naar de Acer-site gaan, kijken voor een BIOS-update en daar de gebruikshandleiding van volgen? :?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:41

Piggen

Lekker bakkie

Bij Acer heb je geen diskette nodig, dat kun je gewoon in Windows met Winflash. Allemaal te vinden bij Acer zelf.
Maar het lijkt me inderdaad niet zonder risico als je PC zomaar uit kan vallen tijdens het flashen.

Verwijderd

Topicstarter
dat is juist het probleem, dat heb ik dus gedaan.
Op de Acer website kan je wel de nieuwe versie downloaden, maar uitleg over hoe je dat doet staat er niet bij.

Die bestanden heten aflash en AFU866, als ik erop klik dan gebeurt er niks, dan zie ik snel een dos schermpje en dat was het dan

Ben nu in Winflash aan het kijken maar zou niet weten wat ik moet kiezen, Boot ESCD DMI MAIN block

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 20:14 ]

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Je kunt gewoon alles aanvinken. Doe ik ook altijd in Winflash, geen enkel probleem.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GEEN Winflash gebruiken als je bak erg instabiel werkt. Boot liever even met een dos bootschijfje en start van hieruit Uniflash op oid en flash vanaf daar. Dat is een stuk veiliger wil je je bios niet vernaggelen.

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Da's een betere optie.

Zat dat geheugen er eigenlijk standaard in? Zo ja, dan is het gewoon een garantiekwestie en zou ik het risico helemaal niet nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, Bios is gelukkig succesvol geupdate, ( dat heeft 3 sigaretten geduurt voordat ik op Update klikte )

En ja, geheugen zat er al standaard in, nu ff testen of het geheugen werkt.

Verwijderd

Topicstarter
nou, het geheugen werkt nog altijd niet, ik snap het nu echt niet meer
Pagina: 1