AOpen QF50A als behuizing

Pagina: 1
Acties:

• s.vanrossem
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:31
Is het slim wanneer ik een Asus M2N32 AM2 Deluxe moederbord plaats in een AOpen QF50A behuizing met 600watt voeding? Het gaat om een gamesysteem met sli videocombinatie tussen 2x 6800gt.

• s.vanrossem
s.vanrossem schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:58:
Is het slim wanneer ik een Asus M2N32 AM2 Deluxe moederbord plaats in een AOpen QF50A behuizing met 600watt voeding? Het gaat om een gamesysteem met sli videocombinatie tussen 2x 6800gt.
En is het goed koel?

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:13
Gaat wel passen, maar word nogal warm. Ik zou eerder naar een wat ruimere kast kijken met wat meer koelingsmogelijkheden. In de deze kast heb je maar 1x120mm fan en het gaat kwa ruimte krap worden...

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
moet wel passen denk ik,

En als je er een goede fan in zet dan houdt hij het ook nog wel redelijk koel denk ik.

Alleen je hebt er geen intake op.
Dat is opzich wel lastig.

Portfolio

• s.vanrossem
Gurbe de n00b schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:22:
moet wel passen denk ik,

En als je er een goede fan in zet dan houdt hij het ook nog wel redelijk koel denk ik.

Alleen je hebt er geen intake op.
Dat is opzich wel lastig.
Hoe bedoel je intake, en als ik alle koelgaten vul met koelers dan zal het toch wel te doen zijn?

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Het zal vast wel passen en als je de onderdelen allemaal goed koelt, moet het geen problemen opleveren. Het enige nadeel aan deze kast vind ik dat ie geen optie heeft voor een intake ventilator.

• s.vanrossem
Het liefste wil ik de aOpen, maar als alternatief zou ik de Cooler Master Centurion 5 willen. Wat denken jullie, maakt het erg veel verschil, de aopen vind ik kwa design mooier.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-02 15:00
De kast is wel ok, maar de koeling is inderdaad een "probleem" indien je er vrij veel in gaat huizen. Niet dat mijn temps nu zo extreem warm zijn, maar jouw videokaarten gaan heel wat meer warmte geven dan mijne (Asus EAX1600 Pro). Mijn temps CPU 30-36C, HD 26-35C, Mobo 30-35C. Alleen de CPU loopt lekker op met een stress test (52 C) de rest ongeveer 4 graden max. De airduct van de zijkant van de kast naar de CPU doet goed zijn werk.

Er is bijna geen airflow bij de 5.25 drivebays. De processor en geheugen op mijn Asus mobo zitten ook nog eens redelijk dicht op de 5.25 inch drivebays. Ik heb er alleen een DVD brander in hangen, maar met 1 of 2 maxtor schijven erin wordt het daar erg warm. De warmte moet eerst langs het ook al warme geheugen en het processor blok. De outtake fan doet goed zijn best maar trekt eigenlijk alleen genoeg voor processor en geheugen. Als je echt wilt zou je een fan aan de zijkant van het 5.25 kunnen hangen, maar hiervoor is standaard geen plaats.

Een 8 cm intake fan kan je inderdaad niet installeren, tenzij je de front USB en audio outlet van de kast verwijderd. Dit is wat ik heb gedaan, en dat geeft ook een extra koel briesje richting de videokaart.

De videokaarten zou je verder nog extra kunnen koelen met een PCI insteekkaart met fans daarop. Moet je alleen niet al je PCI sloten vol hebben. Een laatste mod die ik ook heb geprobeerd is in de gaten boven het PCI blok, onder airduct, in de zijkant van de kast een fan hangen (even de gaatjes ietsje wijder boren). Dit geeft een hoop lawaai, maar dan hangt er wel en fan direct boven je videokaarten.

Al met al een kast dus met een niet al te denderende koeling capaciteit, voor een game PC zou ik eigenlijk toch een andere nemen.

"That was left handed..." - JJH

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Dit hoort meer thuis in OH dan CSL, vandaar dat ik hem daarheen verplaats :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:28
Zelf had ik mijn vorige systeem ingebouwd in een QF50A kast van AOpen. Naast het feit dat mijn toenmalige processor al een heethoofd was (AthlonXP 2800) werd het er niet beter op in die kast. Heb door hitteproblemen ook nog eens mijn moederbord verloren door die kast.

De airflow is om bij te wenen, en ik zou die kast eigenlijk enkel en alleen aanraden voor office systemen, aangezien dit dan een goedkope oplossing is en je toch niet met 'zo'n' lelijke kast opgescheept zit. Het is dus in mijn ogen niet echt slim om een gaming rig onder te brengen in deze kast, het is vragen voor problemen. Als je het budget al hebt om een gaming rig samen te stellen dan kun je even goed wat extra betalen voor een degelijke kast waar je niet het risico mee loopt je hardware te verkloten.

Zoals je zelf al zei is de Centurion 5 van CoolerMaster een betere oplossing. Verder heeft Antec ook een gamma aan koele en stille kasten.
Pagina: 1