Toon posts:

Battlefield 2 cd keys aangeboden op eBay ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik kom steeds vaker op eBay gasten tegen die BF2 cd keys verkopen. Er wordt aangegeven dat het alleen om de cd key gaat en dat het volkomen legale en werkende keys zijn. Met deze key zou je dan ook online kunnen spelen. De reden voor het aanbieden van de keys is bijvoorbeeld de beschadiging van de cdrom of iets dergelijks. :?

Het lijkt allemaal redelijk safe, maar heeft iemand hier ervaring mee ? De prijs ligt ongeveer rond de € 15,- voor een BF2 cd key.

Nu vind ik dat € 45,- voor een spel behoorlijk prijzig is, maar om dan nu op deze manier een key te kopen !?!!?

Mocht iemand ervaring of tips hebben, dan hoor ik het graag !!!

--> hoe krijg ik deze topic achterdaf in een sub-forum ?!??!?!?! (sorry)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 19:57 . Reden: verkeerd sub-forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Je hebt dan wel de CD-key, maar waar haal je de dvd vandaan dan? BF2 werkt namelijk niet zonder de originele cd(tenzij je het met daemon tools doet, maar dan nog heb je de dvd ergens vandaan meoten halen.) Als het legale cd-keys zijn, dan is het wel te doen. Maar dan moet je BF2 nog illegaal gaan downloaden. Koop je de DVD dan heb je toch een cd-key. Mijn advies: koop het spel want het is een prachtspel(heb zojuist nog special forces en euro forces gaan kopen, zijn er nog uitbreidingen?)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

skelleniels schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:00:
Je hebt dan wel de CD-key, maar waar haal je de dvd vandaan dan? BF2 werkt namelijk niet zonder de originele cd(tenzij je het met daemon tools doet, maar dan nog heb je de dvd ergens vandaan meoten halen.) Als het legale cd-keys zijn, dan is het wel te doen. Maar dan moet je BF2 nog illegaal gaan downloaden. Koop je de DVD dan heb je toch een cd-key. Mijn advies: koop het spel want het is een prachtspel(heb zojuist nog special forces en euro forces gaan kopen, zijn er nog uitbreidingen?)
Als je een key koopt, heb je een licentie, en daarmee is het downloaden van de DVD niet illegaal ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:25
Maarja de vraag is dus of je een legale key krijgt en geen valse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skelleniels schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:00:
Ja, namelijk Battlefield 2 Armored Fury

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keys kunnen soms met een key generator gemaakt worden, dus kijk uit. Technisch gezien moet je zorgen dat als je het zou doen dat ze dan de originele doos opsturen met de originele key erin. Ik zou het echter niet doen als ik jou was. Wacht gewoon tot de prijs wat daalt, dat komt vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
Ik weet niet waar dat op gebaseerd is maar het kopen van cd-keys online lijkt me toch best link als je ermee online wil spelen. Voor hetzelfde geld zijn het keys die verschillende bans hebben oid. Ook moet je je afvragen als de verkopers niet gewoon zelf de keys blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Keys kopen is ILLEGAAL.

Tevens moet je dit NIET doen. Met een bf2 cd key kan je meerdere accounts aan maken en online spelen, het is dus niet zo zoals bv steam dat je per cd key 1 account hebt.

Dus die persoon kan leuk door blijven spelen terwijl zijn cd key verkocht is. Dit duurt waarschijnlijk niet lang want dan krijgt de cd key met bijbehorende accounts een ban.

Dus, niet doen.

[ Voor 88% gewijzigd door Dersan op 09-08-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Koppel je bij Battlefield 2 de serial niet aan een account, net zoals bij Steam? Als dat zo is, heb je dus helemaal niets aan zo'n key, omdat die dan al geregistreerd is. Wanneer dat niet zo is, is het nog niet veilig, omdat de verkoper die serial zelf ook nog kan gebruiken. Bovendien weet je bij zo'n aankoop nooit of het om een legale en dus werkende key gaat.

Edit:
Wat Dersan dus zegt :).

[ Voor 6% gewijzigd door AntonH op 09-08-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik dus echt NOOIT doen. Die gast kan die key toch blijven verkopen? Tevens heeft hij 'm zelf ook nog om te kunnen gebruiken.

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Snap opzich wel redenen om de key niet te kopen, maar heb het zelf paar maanden geleden ook gedaan. 2x zelfs (een voor een vriend), beide geregistreerd bij EA zonder foutmeldingen. Nog nooit last van gehad dat key in gebruik is ofzo. (en voor de wijsneuzen, ja ik heb het over online gebruik :D)

Voor die 15eur zou ik het iig proberen, let dan wel op de feedback van de gebruiker. Zolang de verkoopinformatie er goed uitziet en duidelijk is zie ik geen problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door A1ex op 10-08-2006 00:14 ]

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

snake903 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:04:
[...]

Als je een key koopt, heb je een licentie, en daarmee is het downloaden van de DVD niet illegaal ;)
onzin, het downloaden van copyright beschermde software is illegaal, je mag ook geen backups maken van je spel. Recht op thuiskopie inclusief downloaden heeft alleen betrekking op muziek en video.

Meestal kun je wel replacement disks (te duur uiteraard) aanschaffen

1 + 1 = 3

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De kans is natuurlijk groot dat je een key krijgt die al op veel servers gepermbanned is. Niet doen dus.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

A1ex schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:03:
Snap opzich wel redenen om de key niet te kopen, maar heb het zelf paar maanden geleden ook gedaan. 2x zelfs (een voor een vriend), beide geregistreerd bij EA zonder foutmeldingen. Nog nooit last van gehad dat key in gebruik is ofzo. (en voor de wijsneuzen, ja ik heb het over online gebruik :D)

Voor die 15eur zou ik het iig proberen, let dan wel op de feedback van de gebruiker. Zolang de verkoopinformatie er goed uitziet en duidelijk is zie ik geen problemen.
Wel handig:

Betalen voor een game, en hem dan nog illegaal hebben.

Ook leuk:

Mensen die over de rug van developers geld verdienen met dit soort praktijken.

Waar de keys vandaan komen is simpel. Ik heb zelf al 2 keer in de FRS een gastje een schop onder zijn kont gegeven, die keys uit hoesjes aan het fotograferen was met zijn mobiel.

Gelukkig komt het steeds vaker voor dat de boekjes ook achter de toonbank liggen, maar vaak genoeg is het niet zo.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

PWM schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:12:
Waar de keys vandaan komen is simpel. Ik heb zelf al 2 keer in de FRS een gastje een schop onder zijn kont gegeven, die keys uit hoesjes aan het fotograferen was met zijn mobiel.
Hoeft niet hoor, voor € 5 euro krijg je een nieuwe DVD opgestuurd (ook gedaan since mijn oude onder mijn gas-rem ding van race stuur was beland. En dan heb je er een key bij. Verkoop die voor 15 euro en je verdient 10 euro. Volgens mij gaat het alleen sneller als je in die tijd gewoon gaat werken :) Heb mijn key overigens niet verkocht, vond die service wel netjes. Kunnen de sukkels bij Codemasters wat van leren.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1