Foto's op CD/DVD zonder kwaliteitsverlies

Pagina: 1
Acties:

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-01 21:32
Aangezien de vakantiefoto's nu momenteel alleen nog maar op mijn pc staan, zou ik deze graag naar een cd/dvd branden zodat we deze op de TV als diashow kunnen bekijken.

Nu heb ik vele oude topics doorgespit, waaruit blijkt dat het programma waarmee je dit maakt de foto's gaat resizen. Dan ben ik dus meteen bang voor kwaliteitsverlies.... :P

Welk programma zorgt momenteel voor de beste resultaten? Ik heb hier Nero, lijkt me redelijk goed. Is het overigens mogelijk om foto's & korte filmpjes (1minuut) te combineren op 1 disc?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Isaja op 09-08-2006 19:36 . Reden: typo ]

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:55
Foto's moeten zowiezo verkleind worden, tenzij je een 0.x megapixel camera hebt.

Kijk eens naar :
Proshow (Gold) van Photodex (http://www.photodex.com/)
of
MemoriesOnTV van CodeJam (http://www.codejam.com/)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wil je in het vervolg geen gekke dingen meer met je topictitel doen? Als iedereen maar streepjes of sterretjes om zijn topictitel heen zou zetten was het hier één grote kermis. ;) Titelfix dus.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Door zelf te resizen naar DVD formaat (ik dacht 852 x 480 pixels), kun je in ieder geval je uitsnede goed krijgen, en vaak is comprimeren dan niet echt nodig. Resizen moet wel, want feitelijk is een foto DVD niets meer als een video dvd, maar dan met stilstaande plaatjes.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 15:17

Zoefff

❤ 

Ik zal je uit een droom helpen, kwaliteitsverlies heb je gegarandeerd als je foto's op TV gaat bekijken. Een normale (ouderwetse) 4:3 beeldbuis heeft een afmeting van 720 * 576 pixels (0,4 MP), meer niet. Een gemiddelde camera maakt tegenwoordig foto's van 4 à 5 MP, met (dus) een resolutie van 2592 * 1944 pixels oid. Als je een dergelijke foto op de TV gaat bekijken verlies je dus sowieso enorm veel data.

Als je een wat nieuwere TV hebt (plasma / lcd / HDTV / whatever) dan is de resolutie misschien wat hoger, maar de resolutie van je camera zal je nooit evenaren.

Je kan het beste dus kijken wat voor resolutie je TV heeft, de foto's zélf resizen naar exact dit formaat (bijvoorbeeld in Photoshop) en dan branden op een CD/DVD.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-01 21:32
Excusement voor de streepjes.... Zal het nooit meer doen ;)

De TV's waarop gekeken word zijn nog steeds 100hz CRT's, resizen zal dus zeker moeten ja.... Als ik het zo bekijk zullen de genoemde programma's dit automatisch al doen, en heeft het dus weinig zin om alles in fotosoep zelf nog eens te gaan aanpassen. Ze passen de foto's dan aan naar 720x576 neem ik aan.... (4:3) Correct me if I'm wrong.

Ik zal de genoemde programma's eens gaan bekijken!!

Gracias

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 15:17

Zoefff

❤ 

Of ze resizen naar 720 * 576 weet ik niet, maar dat zal je vast ergens aan kunnen geven. Het loont misschien wel om met Photoshop te resizen hoor, omdat de resizealgoritmen van PS soms een stuk beter zijn dan die van andere programmas. Bovendien zou je ook nog iets van sharpening kunnen toepassen als je dat wilt, voor weergave op een beeldscherm eigenlijk een must. Hoe dat op de TV uitpakt weet ik niet precies, maar dat kan je vast wel uitproberen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1