Mijn windows was nogal aan het flippen nadat ik mijn pc verkeerd had afgesloten. Hij gaf aan dat er een bestandje was beschadigd waardoor ik mijn windows niet meer in kon
. Heb me er toch maar overheen gezet en heb windows gereinstaled. Heb alle oude bestanden er nog wel op laten staan omdat hier erg belangrijke files tussen zitten die mij ontzettend veel werk hebben gekost. Nou was de instalatie goed gegaan maar nu is het probleem dat alles er wel opstaat maar dat windows de programma's niet meer in de startbalk heeft staan en dat de drivers die er ook gewoon nog opstaan niet meer werken. Nou leek me dit opzich wel een logisch probleem en daarom d8 ik ook dat er op de cd wel een verkenninsprogrammatje zat die alle oude programma's kan opsporen maar dit was jammergenoeg niet het geval. Daarom mijn vraag hier of jullie mischien weten hoe ik windows kan laten zoeken naar de oude programma's ?
gewoon de program files map doorspitten danwel de windows search gebruiken
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
ik kan de bestanden zelf wel vinden maar ik kan bijv mijn muziek niet met winamp afspelen omdat hij winamp niet meer herkent als standaardplayer en bijv een game die er ook opstaat staat niet meer in de startbalk enz... Het vervelenste is nog dat hij de drivers die er ook gewoon opstaan niet meer automatisch gebruikt waardoor ik dit nu in een resolutie van 800x600 moet typen met een vertraagd beeldbartgrefte schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:36:
gewoon de program files map doorspitten danwel de windows search gebruiken
Zover ik weet is er niets dat doet wat jij wil.
Want Windows ziet wel files, maar het is nooit op die nieuwe installatie geinstalleerd dus er zijn geen registery files aanwezig.
De uninstall enzo van de programma's zal waarschijnlijk ook niet werken, omdat die vaak naar het register linken.
Je kan wel alle programma's handmatig aan het register gaan toevoegen maar daar ben je "heel" lang mee bezig.
Je kunt beter de drivers en de programma's herinstalleren (dus zonder het oude weg te gooien).
Hopelijk behoudt je bij de meeste programma's je eigen instelling op deze manier.
Want Windows ziet wel files, maar het is nooit op die nieuwe installatie geinstalleerd dus er zijn geen registery files aanwezig.
De uninstall enzo van de programma's zal waarschijnlijk ook niet werken, omdat die vaak naar het register linken.
Je kan wel alle programma's handmatig aan het register gaan toevoegen maar daar ben je "heel" lang mee bezig.
Je kunt beter de drivers en de programma's herinstalleren (dus zonder het oude weg te gooien).
Hopelijk behoudt je bij de meeste programma's je eigen instelling op deze manier.
[ Voor 26% gewijzigd door ErikRedbeard op 09-08-2006 19:50 ]
Waarschijnlijk niet als die instellingen in de registry waren opgeslagenErikRedbeard schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:49:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
mm dan moet ik maar alle programma's opnieuw instaleren
daar gaat m'n vrije dag. Maar gelukkig staan de belangrijkste files er nogwel op. Zou iemand alleen nog even kunnen uitleggen hoe je de oude mijn documenten map weer op je eigen rechten kunt zetten
Pagina: 1