Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 11:21

t-x-m

.NET Nerd

Topicstarter
Ha mensen,

Vraagje, ik ben zo nu en dan eens een beetje aan het rondkijken voor een opleiding na mijn MBO ICT-Beheer niv 4 opleiding, je zult zeggen: 'waarom nu al?', dat komt omdat ik aankomend schooljaar bij een bedrijf stage ga lopen waar ik daarna ook verder wil. Duaal wel te verstaan.

Om e.e.a. daarvoor een beetje vast te leggen willen ze nu al vast een indicatie wat voor opleiding ik dan wil gaan doen.

Ik wil dus 1dag in de week school, 4 dagen werken en natuurlijk wanneer nodig savonds aan school werken.

Nou ben ik op zoek gegaan, maar je komt al erg snel bij een hbo opleiding terecht, of je moet cursussen gaan doen, dus zoek ik verder naar hbo duaal.
Er zijn maar weinig scholen die dat bieden, bij mijn weten alleen de haagse hoge school met deze opleidingen: http://portal.hhs.nl/port...83_OPL_DB_PORTLET_1780250
Link met comma werkt niet in [url=][/url]?

Mijn vraag is, zijn er mensen hier die bekent zijn met deze opleidingen (persoonlijk lijken mij informatica en Communication & Multimedia Design het leukst)? Of weten jullie nog andere scholen waar ze iets vergelijkbaars aanbieden?
En, raden jullie duaal hbo aan en wat brengt het meer/minder dan deeltijd?

GC.Collect();

Verwijderd

Ik heb zelf de laatste twee jaar van mijn Informatica opleiding duaal gedaan. Ideaal vond ik het. Bij mij was het zo dat ik 2 dagen school, 3 dagen werk deed.

De informatica opleiding waar ik het over heb bevind zich aan de Saxion Hogeschool Enschede. Ik weet alleen niet of je daar ook van begin af aan duaal kunt gaan.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:08
Ben bekend (in de zin dat als alles goed is, ik volgend jaar rond deze tijd afgestudeerd ben) met de opleiding C.M.D op de HHS. Maar aangezien je verder geen vraag stelt -O-

Ik doe geen duaal, dus kan daar weinig over zeggen.
Maar, wie zegt dat het bedrijf jou nog wilt na deze stageperiode?

[ Voor 27% gewijzigd door mrFoce op 09-08-2006 19:24 ]

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 11:21

t-x-m

.NET Nerd

Topicstarter
gideon82 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:23:
Ben bekend (in de zin dat als alles goed is, ik volgend jaar rond deze tijd afgestudeerd ben) met de opleiding C.M.D op de HHS. Maar aangezien je verder geen vraag stelt -O-

Ik doe geen duaal, dus kan daar weinig over zeggen.
Maar, wie zegt dat het bedrijf jou nog wilt na deze stageperiode?
Ik heb er al 20 stage + 10 vakantie weken gewerk en er is een vacature waar ik dit jaar als stagaire inval. Niet dat dat een garantie is voor een baan na mn stage, maar in overleg en met wat vertrouwen ga ik er maar van uit dat ik daarna daar terecht kan.

Hoe zit het met de studiebelasting buiten de school om?

GC.Collect();

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 14:59

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:19:
Ik heb zelf de laatste twee jaar van mijn Informatica opleiding duaal gedaan. Ideaal vond ik het. Bij mij was het zo dat ik 2 dagen school, 3 dagen werk deed.

De informatica opleiding waar ik het over heb bevind zich aan de Saxion Hogeschool Enschede. Ik weet alleen niet of je daar ook van begin af aan duaal kunt gaan.
Daar wil ik wel even het fijne van weten, ik studeer op dit moment ook aan de Saxion Hogeschool Enschede en ben wel benieuwd wat het nu inhoud.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ex-HHS'er meldt zich :Y)

heb alleen geenduaal maar voltijd gedaan. De HHS heeft contacten met diverse bedrijven, en biedt de diverse opleidingen al een jaar of 5 duaal aan. Hoop ervaring dus, en ik mag aannamen dat de rotte appels er uit zijn gepikt. Verder wel een hoop veranderingen in het curriculum - maar desalniettemin een prima basis voor ene evrdere carriere. Informatica-opleidingen van de HHS zijn namelijk ontsprongen uit het samengaan van de HIO en de HEAO-BI-stroom, dus je zultmischien ook nog wel een stukje bedrijfskunde meepikken - vinden ze op de werkvloer erg fijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1