Be aware. Fake AMD Sempron gespot!

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKr1S
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-07-2022
Ik heb een AMD Sempron 2800+ Socket A gekocht bij een nederlands bedrijf. Het blijkt een remarked AMD Geode NX te zijn. AMD Geode NX draait normaal op 1400 MHz, maar de L bridges zijn aangepast zodat hij op multiplyer 12 en 1.725 volt draait. Zie ook

http://fab51.com/cpu/guide/attention_xp-e.html

RMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar gekocht? en kun je die personen er niet op aanspreken?

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Zoiets kan CPU-Z je ook meestal vertellen. Is dus ook vaak het 1e wat ik doe nadat het systeem loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKr1S
De zaak waar ik hem vandaan heb handelt het goed af. Ik kan hem terug sturen en ze gaan het uitzoeken.
Ik denk dat ik de processor niet terug stuur, want ik heb weinig alternatief. en wie zecht dat de andere bedrijven wel goede hebben? hij draait goed op 1900 MHz en 1.6 volt, temp komt niet boven 59 graden bij cpu burnin test. Door de bios wordt hij ingesteld op 2000 mhz, 1.725 volt, maar dat vind ik een beetje te.

Weet imand hoe het zit met performance van de Geode NX t.o.v. een Sempron? ik heb het idee dat de Geode vergelijkbaar is met de athlon XP kwa performance per megaherz. De sempron is langzamer? klopt dat?

[ Voor 4% gewijzigd door TheKr1S op 09-08-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:01
Ik zou hem toch terugsturen als je het voltage niet verder kunt verlagen. Zoals je in deze PDF van AMD kunt zien is het goede voltage voor een Geode tussen 1,00 en 1,25 volt. Met jouw 1,6 Volt zit je daar dik boven. Dit kan leiden tot een defecte CPU.

Verwijderd

Hoe kwam je daar precies achter? Misschien wel handig te melden..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euh, slechts een ding wat ik hier niet snap:

pricewatch: AMD Geode NX 1750 (S-A, 1,40GHz, 256KB, 266MHz FSB)
pricewatch: AMD Sempron 2800+ (S-A, 2,00GHz, 256KB, 333MHz FSB)

De Geode kost 70% meer dan de Sempron 2800+

In de woorden van Cicero: qui bono :? Wie zou hier baat bij hebben?

Ik zou iig liever een Geode NX hebben (zuiniger dan 2800+ en vrolijk tot hogere snelheden te OC-en), vele anderen ook. Dit is het relabelen van een relatief dure nicheproduct als een goedkoop mainstreamgeval. Je gaat toch ook geen ULV Opteron relabelen als een Athlon64? :z

Oslik blyat! Oslik!

• TheKr1S
@sync:
Ik kwam er achter door het core voltage van 1.725 volt die de bios automatisch instelde. ik wist toevallig dat de sempron 1.6 volt moest draaien. Toen ben ik gaan zoeken en kwam op de site.

@dion_b:
Het bedrijf dat die geode aanbied is gewoon een goudzoeker. Er zijn altijd mensen die er in trappen. De Geode is een processor voor de embedded markt. Hij wordt in grote aantallen voor weinig verkocht. Het remarken heeft dus wel degelijk zin. Hij wordt ook veel aangeboden i.c.m. een mobo, samen (mobo + geode) voor zo'n 75 euro.
Mijn geode is wel erg over geklokt: van 1400 mhz naar 2000 mhz, 1.25v naar 1.725. dat kan niet goed zijn voor dat ding. Nu draait hij op 1900 mhz, 1.6 volt. Dit zal niet veel zuiniger meer draaien dan een sempron denk ik. Ik heb wat sisoft sandra benchmarks gedraaid en zie dat hij iets minder (5%) presteert dan een athlon xp 2400.

RMW

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:27

Hertog

Aut bibat, aut abeat

TheKr1S schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:54:
@sync:
Ik kwam er achter door het core voltage van 1.725 volt die de bios automatisch instelde. ik wist toevallig dat de sempron 1.6 volt moest draaien. Toen ben ik gaan zoeken en kwam op de site.

@dion_b:
Het bedrijf dat die geode aanbied is gewoon een goudzoeker. Er zijn altijd mensen die er in trappen. De Geode is een processor voor de embedded markt. Hij wordt in grote aantallen voor weinig verkocht. Het remarken heeft dus wel degelijk zin. Hij wordt ook veel aangeboden i.c.m. een mobo, samen (mobo + geode) voor zo'n 75 euro.
Mijn geode is wel erg over geklokt: van 1400 mhz naar 2000 mhz, 1.25v naar 1.725. dat kan niet goed zijn voor dat ding. Nu draait hij op 1900 mhz, 1.6 volt. Dit zal niet veel zuiniger meer draaien dan een sempron denk ik. Ik heb wat sisoft sandra benchmarks gedraaid en zie dat hij iets minder (5%) presteert dan een athlon xp 2400.

RMW
Net handelen ze het goed af, en nu is het een goedzoeker?

Oh, en welke zaak is dit, of waar verkopen ze deze Geode plus mobo voor zo weinig? Ik zei dion_b's punt wel hoor, de Geode is over het algemeen duurder dus waarom zou je die willen relabelen als een goedkope Sempron? Je gaat ook geen Porsche verkopen als Kia, zelfs al bied iemand anders een Porsche en een bungalow voor minder geld aan ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKr1S
@hertog:

Met de goudzoeker bedoel ik niet het bedrijf waar ik de fake sempron vandaan heb, maar de zaak van onderstaande link:

pricewatch: AMD Geode NX 1750 (S-A, 1,40GHz, 256KB, 266MHz FSB)

Voor mobo + geode zie bijv hier

Een tijdje geleden waren de geodes al goedkoop, maar de semprons nog een stuk duurder. Toen was het zeker lukratief om de geodes te remarken. Op dit moment heb ik zo mijn vraagtekens bij de goedkope sempron 2800+ die aangeboden worden. Socket A processoren worden schaars, dus betekent dat ze duurder worden. De geodes worden dat niet.

RMW
Pagina: 1