Toon posts:

Geluid opnemen van divx file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik geluid kan opnemen van een .avi film.
Ik moet ergens halverwege de film een geluidsfragment opnemen en heb geen idee hoe dat moet.
Welke software kan ik gebruiken?!

Groet,

Niels

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:46

Emiel1984

Made in NL

Als je een Creative sound blaster kaart hebt dn kan je gebruik maken van Creative recorder. Onder windows zit dacht ik ook nog een geluidsrecorder.

Dus instellen op "what you hear" en filmpje draaien en opnemen maar.

[ Voor 19% gewijzigd door Emiel1984 op 09-08-2006 17:57 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik geen soundblaster maar gewoon sound-on board zeg maar. Soundmax heet dat geloof ik.
Maar de windows geluidsrecorder speelt toch alleen maar .wav files af? ik kan tenminste geen avi openen.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

je moet de avi ook niet met je geluidsrecorder opnemen, maar gewoon met je mediaplayer.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Uhh open de avi in Virtual dub, en dan de autiostream eruit halen. Heb je een mooie wav (of mp3, wat jij wil) file waar je in kunt gaan knippen :)

Last.fm

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Audicity is ook wel leuk programma om er voor te gebruiken, net ff wat meer functies en gratis.

• Emiel1984
  • Laatst online: 14:46

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:00:
ik gebruik geen soundblaster maar gewoon sound-on board zeg maar. Soundmax heet dat geloof ik.
Maar de windows geluidsrecorder speelt toch alleen maar .wav files af? ik kan tenminste geen avi openen.
LOL, idd zoals de persoon boven me zegt :+ .

Dus je moet je recorder eerst instellen voor het opnemen van "what you hear" en dan dus de avi afspelen in welke speler dan ook. Wanneer je dan drukt op opnemen in de recorder zal al het geluid wat je dan hoort opgenomen worden. Dus ook de muziek die je eventueel ernaast draait bijvoorbeeld.

Edit: Zou kijken naar dat progrmma Audicity want windows recorders zijn iid niet echt geweldig :O

[ Voor 7% gewijzigd door Emiel1984 op 09-08-2006 18:07 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
ok, en hoe werkt dat precies met de mediaplayer?? ik ben een 'nerd'..of juist niet..wat zijn de instellingen om geluid op te nemen van een avi file? ik weet voorlopig alleen hoe je iets af kan spelen met mediaplayer.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt audacity gaat wel lukken denk ik..gracias :)

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

_Ernst_ schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:05:
Uhh open de avi in Virtual dub, en dan de autiostream eruit halen. Heb je een mooie wav (of mp3, wat jij wil) file waar je in kunt gaan knippen :)
ronwiel schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:06:
Audicity is ook wel leuk programma om er voor te gebruiken, net ff wat meer functies en gratis.
Dit zou precies mijn oplossing zijn. Zijn beide gratis software en je haalt het direct uit de originele bron.

• Borizz
  • Laatst online: 02-01 15:55
jvo schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:12:
[...]

[...]

Dit zou precies mijn oplossing zijn. Zijn beide gratis software en je haalt het direct uit de originele bron.
Sterker nog... Alleen aan virtual dub heb je ook al genoeg, je knipt gewoon het stuk video eruit waarvan je de audio wilt hebben en dan sla je dat stukje van de audiostream als wave op.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net met virtualdub aan de gang gegaan..ik heb nu een stukje film eruit geknipt, maar als ik t opsla blijft t nog steeds eeen avi file, waardoor ik m niet met de geluidsrecorder kan openen..hoe sla ik t op als wav file??

Verwijderd

Topicstarter
sorry..is al gelukt..bedankt :)
Pagina: 1