Voor plezier, studie en werk staan er 4 pc's en 1 mac. Voor veiliger internetten werk ik met gebruikersaccount (beperkte rechten) op mijn Omnibook met XP pro. Op een XP home pc staat ook zo'n account. Echter als ik die pc wil bereiken duurt het erg lang om in de gedeelde documenten te komen. Tevens laat het beeld van de XP home pc "view workgroup computers" veel te lang wachten. In de beheerdersaccount werkt het geheel vlekkeloos.
Wat me verder opvalt is dat elke lokale computer de mijne contact wilt maken, altijd de gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd. Dat komt niet voor bij systeem met XP home. Om de netwerkfunctie te vergroten ben ik home of fajo tegen gekomen en FaJo XP FSE op de XP home geinstalleerd. Echter het biedt geen soelaas.
Weet iemand hoe je met gebruikersaccount normaal kunt netwerken en liefst vragen om inlognaam en paswoord.
Relevante hardware: cjt-1616 2p routermode, 8 poort switch 100M fullduplex. Omnibook en Mac (OSX Panther) werkt overigens perfect.
update: t'is gelukt, netwerk draait als zonnetje
Wat me verder opvalt is dat elke lokale computer de mijne contact wilt maken, altijd de gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd. Dat komt niet voor bij systeem met XP home. Om de netwerkfunctie te vergroten ben ik home of fajo tegen gekomen en FaJo XP FSE op de XP home geinstalleerd. Echter het biedt geen soelaas.
Weet iemand hoe je met gebruikersaccount normaal kunt netwerken en liefst vragen om inlognaam en paswoord.
Relevante hardware: cjt-1616 2p routermode, 8 poort switch 100M fullduplex. Omnibook en Mac (OSX Panther) werkt overigens perfect.
update: t'is gelukt, netwerk draait als zonnetje
[ Voor 2% gewijzigd door Transpar3nt op 14-08-2006 18:48 . Reden: oplossing gevonden ]