Toon posts:

[SQL BACKUP] Expresss 2005

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb een SQL express database 2005 runnen. Werkt prima.
Ik heb een script lopen dat de gegevens exporteert zodat ik een backup heb. Die lijkt te werken, ik heb de DB al gewist en opnieuw d.m.v. imports opgebouwd.

Probleem:
De export bestanden worden elke keer incrementieel groter

Metingen.mdf = 10 MB
metingen_dat.dat (output van script) = 500 MB :D

Op school heb ik 3 jaar geleden uitgebreid Oracle DB gezien (materie zit ook al ver). De principes zijn hetzelfde, maar de achterliggende dingen van MSSQL ken ik nu niet zo goed. Wat doe ik hier nu fout? Bedankt.

script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
USE master;
GO
EXEC sp_addumpdevice 'disk', 'metingen_dat','C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Backup\metingen_dat.dat';
GO
EXEC sp_addumpdevice 'disk', 'metingen_log','C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Backup\metingen_log.dat';
GO
BACKUP DATABASE metingen TO metingen_dat;
GO
BACKUP LOG metingen to metingen_log;
GO
sp_dropdevice 'metingen_dat';
GO
sp_dropdevice 'metingen_log';
GO

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
-> DT&E

https://fgheysels.github.io/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
metingen_dat.dat is je 'backup device', en die drop je dan gewoon daarna.
Echter, het lijkt me niet dat de file dan ook daadwerkelijk 'gewist' is. Is het gewoon niet zo dat die backup-device op dit moment meerdere backups bevat ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
lol jah

de bestanden worden niet overschreven (waar ik van uit ging), de backup werd gewoon toegevoegd aan die .dat files... Vandaar :)

okay, solved, gewoon del *.dat voor ik backup doe dus. O-)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:12:
okay, solved, gewoon del *.dat voor ik backup doe dus. O-)
Of even in je backup statement aangeven dat je niet wil appenden. Even uit m'n hoofd is dat (maar check het even in de books online):

SQL:
1
BACKUP DATABASE foo TO bar WITH SKIP, INIT

Overigens is het best wel loos om telkens je backup device aan te maken en vervolgens te dumpen. Maak ze gewoon 1 keer aan en blijf deze vervolgens gebruiken.
Of - als je verder toch niets met de device doet - doe dan je back-up gewoon naar DISK.

SQL:
1
BACKUP DATABASE foo TO DISK = 'c:\foo.bak' WITH SKIP, INIT

Today's subliminal thought is: