Programma om automatisch cd-cover in mapje te laten doen.

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb mijn muziek-collectie opgeschoond, alles zit braaf in mapjes, met een correcte naam en ontdaan van tags.
Een boomstructuur van F:\music\Naam artiest\Naam Album\naam artiest - naam liedje.mp3

Nu zoek ik een programmaatje dat in de map van elk album een plaatje van het album plaatst. Handmatig doen heb ik, natuurlijk, bijzonder weinig zin in.

Ik heb al gekeken voor een Winamp-pluging, maar niet gevonden en op GoT gekeken waar er een paar programma's genoemd werden, maar niet doen wat ik wil, oid.

Geprobeerd:
Musicmatch. Deed het wel, maar tegen de tijd dat-ie klaar is is de volgende ijstijd al voorbij.
iTunes. Zoekt ze niet automatisch op.
Tag&Rename. De optie niet kunnen vinden, denk dat-ie het niet kan.
The Godfather. Same story, plus dat ik er weinig van begreep :P

Heeft iemand een goede suggestie?
Er hoeft dus weinig getagged te worden (mag wel), alleen een plaatje van het album in elke album-map neergegooid :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 20:48

sjaakaq

It might get loud

anandus schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:14:
Ik heb mijn muziek-collectie opgeschoond, alles zit braaf in mapjes, met een correcte naam en ontdaan van tags.
Een boomstructuur van F:\music\Naam artiest\Naam Album\naam artiest - naam liedje.mp3

Nu zoek ik een programmaatje dat in de map van elk album een plaatje van het album plaatst. Handmatig doen heb ik, natuurlijk, bijzonder weinig zin in.

Ik heb al gekeken voor een Winamp-pluging, maar niet gevonden en op GoT gekeken waar er een paar programma's genoemd werden, maar niet doen wat ik wil, oid.

Geprobeerd:
Musicmatch. Deed het wel, maar tegen de tijd dat-ie klaar is is de volgende ijstijd al voorbij.
iTunes. Zoekt ze niet automatisch op.
Tag&Rename. De optie niet kunnen vinden, denk dat-ie het niet kan.
The Godfather. Same story, plus dat ik er weinig van begreep :P

Heeft iemand een goede suggestie?
Er hoeft dus weinig getagged te worden (mag wel), alleen een plaatje van het album in elke album-map neergegooid :)
Tag&Rename kan op Amazon naar de CD zoeken (op basis van o.a. de Tag-informatie die je om onbegrijpelijke redenen hebt weggegooid...) en ook de cover als "folder.jpg" opslaan in de goede map. Dit plaatje laat Windows zien als je "miniatuurweergave" aan hebt staan voor mappen.

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Het programma dat ik gebruik heet "album art cover downloader", link: http://louhi.kempele.fi/~skyostil/projects/albumart/

Werkt erg goed. Het is een kewstie van de mappen van de albums selecteren en het programma doet de rest.

In 95% van de gevallen werkt alles automatisch goed, heel soms moet je zelf nog even wat invoeren.

Verwijderd

http://www.avsoft.nl/artfixer/

Weet niet of het is wat je zoekt maar dit gooit (bijna) automatisch een plaatje bij je muziek.

Verwijderd

Windows Media Player (F3) kan 't helemaal automatisch maar zit er soms naast (bij verzamel albums).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 17:17 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:06:
Het programma dat ik gebruik heet "album art cover downloader", link: http://louhi.kempele.fi/~skyostil/projects/albumart/

Werkt erg goed. Het is een kewstie van de mappen van de albums selecteren en het programma doet de rest.

In 95% van de gevallen werkt alles automatisch goed, heel soms moet je zelf nog even wat invoeren.
Hulde, dit is precies het soort programma wat ik zoek. Niet heel erg stabiel, maar dat kan ook aan Vista liggen.
Doet z'n werk so far heel erg goed! _o_

Dat van WMP wist ik, maar dat heeft niet echt een batch-functie, bij Tag&Rename zelfde verhaal :)

Maar de AACD werkt heel erg goed! :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1