Toon posts:

[WORD] Tabel laat ongevraagd openingen...

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben op dit moment aan m'n thesis (licentiaatsverhandeling) aan het werken. Er komt ergens een tabel in voor die over meerdere pagina's loopt - en die tabel doet erg vreemd.

De eerste rij staat vrij hoog bovenaan een pagina, dan blijft de rest van die pagina leeg (zonder dat ik daarvoor "gevraagd" heb) en de tweede rij begint pas op de volgende pagina. Dan gaat het goed voor twee pagina's, tot er opeens weer één rij geïsoleerd staat op een pagina.

Onderstaande (in het onovertroffen MS Paint bewerkte) screenshot maakt het waarschijnlijk veel duidelijker:
Afbeeldingslocatie: http://student.kuleuven.be/~s0109316/tabel.JPG

Enig idee hoe dit kan? Ik heb al wat gegoogled, maar niets gevonden - en ik kan hier ook niet té veel zoek- en probeertijd insteken omdat ik met een deadline zit die akelig dichtbij komt.

O ja: ik werk met Word 2000 (9.0.2812).

Hopelijk kan iemand me helpen... Alvast bedankt!

[edit:] Er zitten geen (control-)shift-enters in de tabel. Wanneer ik meer of minder tekst vóór de tabel zet, vallen de "gaten" ook telkens op andere plaatsen... :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 16:24 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wild guesses:

- Zet even bijzondere tekens aan en check op handmatige pagina's breaks / sectie einden.
- Check tabelrijen in tabeleigenschappen of splitsen van rij is toegestaan voor alle rijen
- check opmaakprofielen mbt alineainstellingen en 'bij volgende alinea houden'.

en als workaround zelf je tabel splitsen op de gewenste plekken of schuift hij dan nog niet keurig aan?

[ Voor 0% gewijzigd door Lustucru op 09-08-2006 16:29 . Reden: inmiddels in Ts vermeld ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Niesje schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:28:
[...]
- check opmaakprofielen mbt alineainstellingen en 'bij volgende alinea houden'.
[...]
Deze heeft me geholpen. Hartelijk dank! :)