Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe worden jullie reistijden gecompenseerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je gedetacheerd bent bij je bedrijf, heb je dan enige vorm van reistijdencompensatie?
Of krijg je te horen, je krijgt van ons een leaseauto en dus ga je fijn elke dag van rotterdam naar limburg rijden. Oh ja, je moet wel om 9 uur beginnen bij de klant.

Ik wil gewoon eens weten hoe het nu geldig is op de markt. Just for reference.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

offtopic:
nevermind

[ Voor 93% gewijzigd door RaZ op 09-08-2006 15:49 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Bij ons is het dat de eerste 2 uur voor eigen rekening is en de rest van de tijd krijg je uitbetaald. Dus 4 uur totaal onderweg krijg je 2 uur uitbetaald.

Zelf zou ik niet bereid zijn lange reisteiden te maken zonder vergoeding. Tijd=geld waard en Vrije Tijd=Nog meer geld waard.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:40:
Bij ons is het dat de eerste 2 uur voor eigen rekening is en de rest van de tijd krijg je uitbetaald. Dus 4 uur totaal onderweg krijg je 2 uur uitbetaald.

Zelf zou ik niet bereid zijn lange reisteiden te maken zonder vergoeding. Tijd=geld waard en Vrije Tijd=Nog meer geld waard.
2 uur totaal = retour of enkele reis?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

bij ons is het ook zo dat reistijd meer dan 2 uur, enkele reis, kan worden geboekt al werktijd. Daarnaast houdt men binnen oznze detacheringsclub altijd wel rekening met iemands woonadres. Het wordt te zot om iedere dag vele meer dan 200km (heen + terug) te rijden binnen NL om op je werk te komen, daarnaast levert de klant dit vaak geen gemotiveerde / stabiele resourcing.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De eerste 2 uur zijn voor mezelf. Daarna kan ik alles 'schrijven' wat ik kan laten uitbetalen, of netto laten uitkeren in goederen (in dat geval is één reisuur €7,50 netto)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

hier is s'ochtens en s'middags het eerste half uur voor jezelf, en alles daarna voor de baas, maar dat gaat meestal niet echt van harte... :| (buitendienst electro)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

Gedetacheerd op 1 plek: Reistijd is voor eigen kosten. Meer dan 1,5 uur reistijd: overnachten in omgeving van detacheringadres verplicht (tenzij zwaarwegende bezwaren). Hangen wel (leuke) vergoedingen aan vast. Maar geen compensatie qua tijd. Zakenreizen zijn wel tijd van de zaak.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:40:
En een baan is nog het meeste geld waard ;)

Als ik naar kantoor in Amsterdam moet reis ik gewoon in mijn eigen tijd, als ik naar klanten moet is het de baas zijn tijd.

• descon
  • Laatst online: 12-11 22:20
Geen, maar ik zit ook vrij veel in hotels en wordt daar redelijk goed voor gecompenseerd

• kmf
  • Niet online
André schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:51:
[...]

En een baan is nog het meeste geld waard ;)

Als ik naar kantoor in Amsterdam moet reis ik gewoon in mijn eigen tijd, als ik naar klanten moet is het de baas zijn tijd.
En dan woon je in een buitenwijkje van Amsterdam... dus dat zegt dus helemaal niks. :+

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

Wok

Dakloos...

Niet echt een vastgestelde regeling bij ons. In principe is reistijd gewoon eigen tijd. Bij langere rijstijd (zeg vanaf 1,5 uur enkele reis), heb ik de keuze om in een hotel te overnachten, wat dan uiteraard vergoed wordt (logies+ontbijt volledig, avondeten tot €16 per dag).

Ik heb echter het geluk dat ik nu op een tweetal projecten zit die off-site uitgevoerd kunnen worden. Dat betekent in mijn geval drie dagen thuis werken en twee dagen op kantoor :)

Bij deze werkgever heb ik de beschikking over een leaseauto+tankpas. Bij mijn vorige werkgever reed ik met eigen vervoer o.b.v. km-vergoeding. Standaard was deze €0.18 onbelast per kilometer, maar bij een enkele reis van 50km of meer kreeg ik daarboven nog eens €0.10 (belast) per kilometer. Ik zat toen alleen maar bij klanten op 100+ km bij mij vandaan, dus dat tikte wel lekker aan qua kilometers (gemiddeld had ik maandelijks zo'n €750 netto (!) alleen al aan km-vergoeding). Hier had ik verder geen compensaties voor reistijd, alhoewel een hotelovernachting wel bespreekbaar was.

[ Voor 46% gewijzigd door Wok op 09-08-2006 18:57 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@athlonkmf: Assen is niet bepaald een buitenwijk van A'dam

Bij mij is reizen gewoon eigen tijd, echter proberen ze die reistijd onder een uur te houden. Daarboven kan altijd worden overlegd. Echter kan ik binnen een uur in bijna alle belangrijke plekken in mijn regio komen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Van en naar kantoor, tripjes, uitjes e.d. voor eigen rekening, of eigenlijk indirect voor rekening van de baas want wij krijgen een bruto autokostenvergoeding en ook nog een netto algemene onkostenvergoeding, vast. Daar kun je eigenlijk alles wel van doen mits je niet op 50 km afstand woont.

Verschijning van en naar rechtbanken: uiteraard declarabel aan cliënt.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:15
<------- Dienst O-)

Alle dienstreizen zijn te declareren :)

[ Voor 38% gewijzigd door Hmmbob op 10-08-2006 19:49 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Een groentenboer moet veel rijden ja, iedere maandag naar de lokale markt

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:14:
Een groentenboer moet veel rijden ja, iedere maandag naar de lokale markt
Als daar inmiddels nog geen granaat op is gevallen :)

• descon
  • Laatst online: 12-11 22:20
Janoz schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:04:
@athlonkmf: Assen is niet bepaald een buitenwijk van A'dam

Bij mij is reizen gewoon eigen tijd, echter proberen ze die reistijd onder een uur te houden. Daarboven kan altijd worden overlegd. Echter kan ik binnen een uur in bijna alle belangrijke plekken in mijn regio komen.
Vanuit Assen kan je idd rekening houden met veel reistijd (praat hier uit ervaring)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb altijd gehoord dan anderhalf uur enkele reistijd wordt door een rechtbank nog geaccepteerd wordt als zijnde acceptabel. Ik kan hier echter geen link of bevestiging van vinden.

Mijn reistijd is momenteel ook ruim boven de 3 uur per dag (puur woon-werk). Ik krijg van mijn werkgever hier echter 250 euro netto voor vergoed. Ook mijn werkgever hanteert anderhalf uur als maximum (maar probeert altijd minder te regelen, soms ontkom je er echter niet aan).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bij mijn vorige werkgever (detachering) was er een hele tabel voor de reistijden. Deze bestond uit het aantal kilometers en afstand (dit om te voorkomen dat iemand in Rotterdam resitijden vergoeding eist omdat hij 3 uur bezig is om de andere kant van Rotterdam te bereiken).
Ik heb daar nooit zo'n punt van gemaakt, en ik kwam er ook niet voor in aanmerking. Totdat men dus besloot dat ik vanuit Almere elke dag naar Lelystad mocht rijden.
Toen heb ik meteen aan de bel getrokken en de vergoeding geeist (het was zo'n bedrijf dat niet uitzichzelf spontaan geld stort als je er recht op hebt).

De vergoedingen weet ik niet meer, maar ik kan zo ff de bedragen in NLG opzoeken :P

Toen die klus over was, ging ik naar een andere plek. Omdat de afstand korter was, was de vergoeding lager (dat werd dan wel meteen ff vanaf dag 1 aangepast :/).

Uiteindelijk ben ik bij die klant gebleven en ben in dienst gegaan. De maandelijkse vergoeding die ik nog ontving heb ik bij mijn toenmalige salaris opgeteld bij de onderhandelingen.

Verre reizen toeslag

Deze regeling is van kracht wanneer de 
reisafstand voor woon-werkverkeer meer 
dan 140 km per dag bedraagt.

km			Tijd		Geld
van 140 tot 150 km	2.5 uur		F 250,-
van 151 tot 160 km	3 uur		F 300,-
van 161 tot 170 km	3.5 uur		F 325,-
van 171 tot 180 km	4.5 uur		F 375,-
van 181 tot 190 km	5.5 uur		F 425-,
van 191 tot 200 km	6 uur		F 500,-

Bedragen zij dus nog van voor het Euro tijdperk.

[ Voor 17% gewijzigd door Koffie op 12-08-2006 14:00 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:43

momania

iPhone 30! Bam!

Bij ons gaat alles gewoon in goed overleg. Wat dat betreft is alles mogenlijk. :)

Reistijd is altijd je eigen tijd, maar mocht je op een klus komen die gewoon erg ver weg is, is doordeweeks overnachten in een hotel altijd mogenlijk :)
Wordt dan altijd ook nog zo met de klant afgesproken dat je maandag middag pas begint en vrijdag middag vroeg al weer naar huis kan. De dinsdag tot donderdag maak je dan wat langere dagen (je bent toch dichterbij op dat moment). Zo houd je de heen en terug reis ook leuk door via de andere reistijden zoveel mogenlijk alle files te ontwijken :)

Is ook wel zo prettig voor eventuele familie die thuis zit. Dan zie je die in het weekend wat langer :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:24
momania schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 14:03:
Bij ons gaat alles gewoon in goed overleg. Wat dat betreft is alles mogenlijk. :)

Reistijd is altijd je eigen tijd, maar mocht je op een klus komen die gewoon erg ver weg is, is doordeweeks overnachten in een hotel altijd mogenlijk :)
Wordt dan altijd ook nog zo met de klant afgesproken dat je maandag middag pas begint en vrijdag middag vroeg al weer naar huis kan. De dinsdag tot donderdag maak je dan wat langere dagen (je bent toch dichterbij op dat moment). Zo houd je de heen en terug reis ook leuk door via de andere reistijden zoveel mogenlijk alle files te ontwijken :)

Is ook wel zo prettig voor eventuele familie die thuis zit. Dan zie je die in het weekend wat langer :)
hmmm eerlijk gezegt zou ik niet te porren zijn voor zo'n regeling. Als je thuis een vrouw heb zitten met opgroeiende kinderen wil je door de weeks toch graag daar zitten. Ik heb veel plezier in mijn werk maar mijn prive leven staat wel voorop. Misschien dat de vrijgezellen onder ons hier anders over denken.

Ikzelf zou veel meer zien in de regeling die 'Koffie' noemt.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:43

momania

iPhone 30! Bam!

GAEvakYD schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:20:
[...]

hmmm eerlijk gezegt zou ik niet te porren zijn voor zo'n regeling. Als je thuis een vrouw heb zitten met opgroeiende kinderen wil je door de weeks toch graag daar zitten. Ik heb veel plezier in mijn werk maar mijn prive leven staat wel voorop. Misschien dat de vrijgezellen onder ons hier anders over denken.

Ikzelf zou veel meer zien in de regeling die 'Koffie' noemt.
Alles gaat natuurlijk in goed overleg ;)

Er is dus altijd wel een klus dichter bij huis te vinden, als je dat ndig vind.

En anders moet je ergens lekker in vaste dienst gaan en niet voor een detachering gaan werken :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:24
Met dat laatste sla je precies de spijker op de kop momania. Ik zit nu in de detachering om gewoon veel te zien en op te doen in de IT. Ik moet zeggen het bevalt me super goed. Gemiddeld zit ik 6 maanden op een project waarna ik weer ergens anders heen ga. Elke keer werk je in een andere omgeving en andere tools. Als ik de basis tool toch overal Vs2003/Vs2005 maar dat is specifiek voor mij als .NET ontwikkelaar.

Als ik straks wat ouder ben wil ik toch ergens direct in dienst gaan. Dan heb ik het wel gehad met de wisselende plekken. Dan zit ik persoonlijk meer te wachten op stabiliteit en geen flucturerende reistijden. Tot die tijd probeer ik zoveel mogelijk ervaring op te doen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 16:10
ik ben freelancer met een arbeidscontract en krijg geen lease wagen wel KM vergoeding die weer tot 19 cent belasting vrij is. Wekelijks rij ik een kleine 1.000km woon - werk en werk - werk. Ik kan gewoon iedere km declareren die ik rij.

Ik weet dat mensen bij Ordina dat die 1,5u voor zich zelf reizen en alles erboven van de werktijd afgaat. Andere detacheerders weet ik niet.

Verwijderd

Reistijd is eigen tijd
Reiskosten krijg ik vergoed á € 0,11/km tot een max van € 130 per maand

Kortom, geen vetpot, ik leg er dik op toe, maar de verdiensten zijn weer wél redelijk tot goed in vergelijk tot wat andere detacheerders in deze branche betalen.

Geen leaseauto, geen overnachtingen mogelijk.
Dit is overigens detachering in de sociale sector, niet in de ICT

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 13:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

reistijd is eigen tijd bij mij,en ik zit momenteel op een uur,maar dit is wel via OV(nog altijd makkelijk en snel voor me)
Ik krijg reiskosten gewoon 100% vergoedt,maar ik zorg er eigenlijk altijd voor dat ik meer met het abbo kan dan alleen van/naar werk,bv met een bus abbo kan je je middenpunt zo kiezen dat je meerdere kanten opkan etc. :) en ik kan dus ook altijd in het weekend ermee naar de kroeg gaan en krijg er korting mee in de nachtbus ;) even langs vrienden kost me ook niets etc etc,heb geen eigen auto,maar kan altijd auto pakken van ma of pa als ze die zelf niet nodig hebben.Zit wel op vaste werkplek tegenwoordig :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
euuhh niet..... per dag tussen de 3 en 4 uur reistijd en geen cent... :( (misschien even over gaan praten met mijn baas)....

while ( !$succeed ) { $try++ }

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik reis elke dag met de trein van Tunbridge Wells naar London (2.5 uur totale reistijd).
Dit kost mij £11.40 per dag. Ik krijg niets vergoed

[ Voor 10% gewijzigd door KingNothing op 14-08-2006 19:11 ]

Die-hard Brexiteer

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
Ik neem gewoon geen klussen aan die mij te ver zijn.

Ik vind een uur per enkele reis acceptable. Alles daarboven niet. Daarentegen bepaal ik mijn eigen tijden op project dus zou ik het daar in compenseren. Zover wil ik het niet laten komen. Laatste wilde ze mij aanbieden op een project 85 km van huis vandaan. Reken maar uit, inclusief file is dat bijna 1,5 a 2 uur enkele reis.

Ik heb ze daar vriendelijk op gewezen en het feit dat ik ook een gezin heb en gelijk bedankt voor het
aanbod.

wijze woorden

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 11:54

dwaas

_

athlonkmf schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:28:
Als je gedetacheerd bent bij je bedrijf, heb je dan enige vorm van reistijdencompensatie?
Of krijg je te horen, je krijgt van ons een leaseauto en dus ga je fijn elke dag van rotterdam naar limburg rijden. Oh ja, je moet wel om 9 uur beginnen bij de klant.

Ik wil gewoon eens weten hoe het nu geldig is op de markt. Just for reference.
Ik krijg een kilometer vergoeding. (zit ook gedetacheerd)
zo'n 0,12 per km (ripoff i know)
Komt neer op zo'n 61/63 euro per week (5 dagen) en dagelijks rij ik 110km voor het werk (oirschot - den bosch)

King for a day,... fool for a lifetime.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Maar dat is dus gewoon kilometervergoeding wegens het feit dat je met je prive auto rijd, toch
Of krijg je dat geld bovenop een leaseauto :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 11:54

dwaas

_

Prive auto.

King for a day,... fool for a lifetime.

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

dat is dan toch geen compensatie van je reistijd? Enkel van je km's..

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Eerste 2 uur voor eigen rekening, de rest van je reistijd volgens je uurloon. Dus 4 uur reizen op een dag, dan twee uur eigen tijd en twee uur extra salaris.
Reiskostenvergoeding voor gebruik prive auto: 19 cent netto en 11 cent bruto.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 15:08 . Reden: typo ]

Pagina: 1