Toon posts:

Draadloze USB VoIP telefoon met SIP ondersteuning

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Zoals sommige misschien wel weten heeft XS4ALL op dit moment een actie lopen waarmee je via VoIP gratis kunt bellen naar vaste huisnummers. Voor de actie kon dit ook al, maar dan tegen een laag tarief. Dit bellen gebeurt via een software programma die verbinding maakt met de SIP server van XS4ALL.

Allemaal heel leuk en werkt eigenlijk vlekkeloos, alleen ben je verbonden met de pc, in tegenstelling tot je gewone telefoon. Daarom wilde ik hier graag een oplossing voor zoeken. Ik weet dat je je gewone telefoon kunt omzetten en zo bellen via VoIP maar dat is niet wat ik zoek.

Ik zoek een draadloze telefoon die je aan kunt sluiten op de computer (USB waarschijnlijk) en waarmee je via VoIP kunt bellen. Nu zijn er natuurlijk duizenden verschillende soorten en de één nog leuker en handiger dan ander. Maar deze telefoons schijnen nogal moeite te hebben met het SIP protocol.

Als voorbeeld (maar echt gebeurd): Ik had laatst de Tiptel 217 gekocht. Deze aangesloten en werkte opzich goed. Er kwam geluid uit de telefoon en de ingebouwde microfoon werkte ook perfect, alleen de knoppen op de telefoon werkte niet. Nu is deze telefoon eigenlijk gemaakt voor Skype. Toen de telefoon maar teruggebracht.

Heeft iemand misschien ervaring hiermee. Kan iemand mij vertellen welke telefoon wel werkt (dus alles, ook de knoppen, etc) en kan omgaan met het SIP protocol? Hij moet draadloos zijn en liefst tegen een redelijke prijs. Dat is eigenlijk wat ik zoek. Iemand ideeën, suggesties, tips, etc, hiervoor?

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
Zoiets?
http://www.parlino.com/promotion/free-phones.php
Kan je vast ook wel ergens anders krijgen.

Het is een Butler 4012 zie ook:
Parlino Internetbellen

[ Voor 34% gewijzigd door pacificocean op 09-08-2006 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij moet je dus een account openen bij Parlino, als ik het goed begrijp. En dat zoek ik niet. Gewoon een telefoon die niet gekoppeld is aan een account (van bijv. Skype, VoIPBuster, etc). Het bellen moet gewoon via de SIP server van XS4ALL.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
Moet ik alles voor je doen of kan je zelf ook nog nadenken?

http://www.google.nl/sear...XA:en&q=%22Butler+4012%22