Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Inkomen voor schoolverlater

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik eindelijk mijn diploma heb behaald wil ik graag gaan werken, echter heb ik ook gewoon vaste lasten en geen spaargeld. Er van uit gaande dat ik niet binnen nu en vandaag werk heb heb ik dus een probleem. Hoe hebben jullie dit opgelost. Geld bij ouders lenen heeft geen zin bij mij aangezien zei het al niet breed hebben. En volgens mij heb ik ook geen recht op iets van een uitkering omdat ik zelf nog geen werkervaring heb. Nu heb ik al wel een baantje bij de supermarkt echter kan ik daar niet vaker en langer gaan werken omdat zei gewoon genoeg personeel hebben, en van de uurtjes die ik daar werk kan ik zelf niet rondkomen. Ik ben wel eens benieuwd hoe het bij jullie is verlopen en wat jullie gedaan hebben om deze tijd rond te komen.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

hmm, da's klote
ikzelf ben 25-8 klaar en begin 1-9 bij m'n nieuwe baas, geen probleem dus. Maar da's ook omdat ik een tijdje ziek ben geweest. Anders had ik de zomer moeten overbruggen.

Ik weet niet waar je woont, maar zoek anders (tijdelijk) een baantje. Vorig jaar zomer ben ik als call-center agent aan de slag geweest.

Wat ik trouwens wel gedaan heb is de laatste maand vol lenen, om 't een beetje leuker te maken tot ik m'n eerste salaris binnen heb, maar daar ben je nu te laat mee (1e van de maand etc.).

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:14
Ik weet niet wat voor diploma je hebt gehaald, maar in de meeste branches is er momenteel best werk te vinden. Je moet niet te hoge eisen stellen : dan komt het wel goed.

Daarom denk ik dat je niet al te lang zonder werk zit en best een maandje kan leven van je supermarkt baantje. Ik heb dat ook gedaan toen ik net mijn diploma had. Geld verdienen in de avond bij de supermarkt en overdag bij ieder uitzend bureau langs gaan en op alle advertenties reageren.

Binnen 2 weken had ik een baan.

En hoe je die weken doorkomt? Gewoon geen gekke dingen doen. Mocht je niet meer kunnen werken bij je huidige baan : stap een andere supermarkt binnen.

[ Voor 6% gewijzigd door M617573 op 09-08-2006 14:23 ]

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 08:55

drooger

Falen is ook een kunst.

Het maakt inderdaad uit wat voor een diploma je hebt, heb je een van middelbare school, dan zul je lang niet veel verdienen, ga maar uit van 1000/maand voor 40 uur. (mits je mazzzel hebt) Daar kan je dan net van rondkomen, als het een diploma is van mbo/hbo o.i.d. dan ligt het wel hoger, maar is het gewoon kwestie van vraag en aanbod. Overigens zou je altijd kunnen kijken naar uitkeringen, wie weet maak je er wel kans op.

offtopic:
zei => zij ??

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als je langdurig geen werk kan vinden en je woont zelfstandig (dus niet bij je ouders) dan kun je een bijstanduitkering aanvragen. Geen vetpot en ook niet ideaal want dan moet je echt al je financiële reserves hebben opgemaakt om in aanmerking te komen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Bij voorbaat, ik bedoel het niet al te cynisch... maareh.. je weet toch niet van de één op de andere dag dat je een diploma haalt en niet meteen werk hebt? Bedoel, wellicht ben je wat laat met je conclusie. Gewoon fijn ff post sorteren 's nachts, schijnt wel ok te verdienen. Maar je had het natuurlijk slimmer kunnen plannen voor mijn gevoel. Moet ik zeggen dat ik geen diploma heb omdat ik van school geplukt werd zo'n 11 jaar geleden door werkgever van toen. Maar had toch wel wat spaargeld achter de hand dat dan wel weer.

Ik merk dat nu ook bij ons aan een ex-stagiair die bij ons werkt. En met de auto naar het werk komt (15min fietsen) heeft een brik gekocht omdat ie dat wel cool vond en rijdt 1 op 7 ongeveer (wat verrotte onderdelen). Ik ken jouw situatie niet goed hoor, bedoel, ik kan niet zeggen dat je ook geld in bodemloze putten gooit cq opdrinkt. Maar helaas heb je geld wel nodig in deze wereld.

Nogmaals, bedoel het niet cynisch, lullig of whatever. Maar kreeg een beetje de indruk dat je wat laat bent gaan nadenken over iets als toekomst. Overigens ben ik ook niet iemand die meer dan paar jaar vooruit kijkt, vind ik ook zinloos. Maar weet wel dat alles geld kost :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Wat OzBox zegt dus...
Normaal gezien is het de bedoeling dat je enkele maanden voor het effectieve afstuderen al wat begint rond te kijken, inschrijven bij de interim, CV rondsturen en dergelijke.
Ook bestaan er job-beurzen, en kan je school je ook vaak helpen met het wegwijs maken in de wereld.
Veel vaste kosten, geen spaargeld achter de hand, en nu pas beginnen solliciteren?
Beetje vooruitkijken kan nooit kwaad hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een diploma systeem medewerker ICT. De reden dat ik pas zolaat begin met zoeken is dat het geheel onverwachts is gelopen. Ik heb mijn stage pas sinds een week afgerond omdat ik in mijn stage perioden onverwachts ben geopereert en daardoor 1 maand niet heb kunnen stage lopen waardoor ik die ik dus heb moeten inhalen. En nu zit de opleiding die ik wilden gan doen dus helemaal vol. Ik vergooi mijn geld niet, en ben erg zuinig normaal gesproken.Ik ga zelfs niet eens uit wat normaal toch ook erg veel geld kost. Nu ben ik aan het lessen voor mijn rijbewijs dit kost zoiso 140 euro in de maand, Ik heb nu meer dan 15 lessen gehad en het is dat gewoon stom om ermee te stoppen, dus dit probeer ik zoiso te kunnen blijven doen. Ik woon in een dorp waar gewoon bijna tot geen werkgelegenheid meer is, en als ze iemand zoeken is het hoog opgeleid met zoveel jaren ervaring. Daarom is het rijbewijs ook gewoon een must om verder weg te kunnen gaan zoeken naar werk. En aan een andere opleiding beginnen in een richting die ik niet wil is onbegonnen werk voor mij, dit heb ik al eens gedaan en is slecht voorlopen en ga ik niet nog eens doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 10:49 ]

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16

Jopster

trotse papa x4

Ik denk dat je je prioriteiten verkeerd legt. Een rijbewijs is geen "must". Er is altijd nog OV of de fiets. Daarmee kun je ook een eind komen. Dat het niet zo snel is als een auto is waar, maar je hebt imo weinig keus nu zonder inkomen. Dan moet je gewoon offers maken.

Wat je gewoon moet doen is je inschrijven bij een uitzendbureau. Er is genoeg werk. En als het iets is wat niet aansluit op je opleiding, so be it, maar het gaat je er om dat je een inkomen hebt. In de tussentijd kun je gewoon verder kijken en met een inkomen kun je je rijlessen weer oppakken.

Ik kan me overigens niet voorstellen wat je aan vaste lasten zou moeten hebben als je net van school komt. Noem me een oude bok met mijn 30 jaar, maar toen ik van school kwam had ik 0,0 aan vaste lasten. Tegenwoordig wil iedereen maar mooie nieuwe telefoontjes (liefst 1x per jaar), lekker snel internet en men sluit daarom maar contracten af waar men weinig zicht op heeft. Ik zeg niet dat dit voor jou geldt, maar het valt me wel erg op dat de jeugd tegenwoordig "vaste lasten" heeft wat eigenlijk totaal onnodig is.

GoT-Papa clublid

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:20
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:47:
Ik heb een diploma systeem medewerker ICT. De reden dat ik pas zolaat begin met zoeken is dat het geheel onverwachts is gelopen. Ik heb mijn stage pas sinds een week afgerond omdat ik in mijn stage perioden onverwachts ben geopereert en daardoor 1 maand niet heb kunnen stage lopen waardoor ik die ik dus heb moeten inhalen. En nu zit de opleiding die ik wilden gan doen dus helemaal vol. Ik vergooi mijn geld niet, en ben erg zuinig normaal gesproken.Ik ga zelfs niet eens uit wat normaal toch ook erg veel geld kost. Nu ben ik aan het lessen voor mijn rijbewijs dit kost zoiso 140 euro in de maand, Ik heb nu meer dan 15 lessen gehad en het is dat gewoon stom om ermee te stoppen, dus dit probeer ik zoiso te kunnen blijven doen. Ik woon in een dorp waar gewoon bijna tot geen werkgelegenheid meer is, en als ze iemand zoeken is het hoog opgeleid met zoveel jaren ervaring. Daarom is het rijbewijs ook gewoon een must om verder weg te kunnen gaan zoeken naar werk. En aan een andere opleiding beginnen in een richting die ik niet wil is onbegonnen werk voor mij, dit heb ik al eens gedaan en is slecht voorlopen en ga ik niet nog eens doen.
De wereld is groter als je dorp hoor ;) Kijk eens wat verder, niet alleen voor een baan maar ook opleiding. Tenzij je natuurlijk niet zonder je moeder kan :D

Rijbewijs moet je zo snel mogelijk halen imo. Het werkt je alleen maar tegen als je het niet hebt. Plannen is bijvoorbeeld een idee, je kan wel zuinig leven, maar als je inkomsten gelijk zijn aan uitgaven bouw je nog geen buffer op.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
Je hebt geen recht op een WW-uitkering maar wel op een bijstandsuitkering. Dit is ongeveer 600 euro/pm. Je moet dan even naar het CWI toe.

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Lijkt me dat die bijstandsuitkering ook alhankelijk is van leeftijd en woonsituatie.

Audi: Vorsprung durch Technik

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:06

Wildfire

Joy to the world!

Jopster schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:32:
Ik denk dat je je prioriteiten verkeerd legt. Een rijbewijs is geen "must".
Dat is het vandaag de dag dus wèl. Bij veel banen is een rijbewijs een vereiste of iig een pré. Ik had bv. niet hoeven te solliciteren op m'n huidige baan als ik geen rijbewijs had.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 13-08-2006 01:04 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1