Toon posts:

[XP] Boot probleem na format

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht ik ga lekker een vriend van me helpen met zijn pc. Ik zou zijn pc gaan formateren omdat alles erg sloom was geworden dus ik neem mijn herstelddiskette en master cd's mee en ga zitten formateren bij hem. Alles lijkt goed te gaan alles is geinstalleerd enzo ik doe windows update en de computer gaat rebooten.. niet dus ik krijg opeens een BSOD waar staat unmountable boot device ofzo. Ok ik formateer nog een keer en reboot meteen nadat alles klaar is. Ik krijg weer een BSOD met dezelfde error. Ik formateer hem nog een keer en besluit sp2 meteen te downloaden en te instaleren. Ik reboot en ik krijg wel het windows boot screen die even ook laad maar daarna start de pc automatisch weer op, ook in safe mode gebeurt dit. Ik ben nu dus ten einde raad :S. Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

OS XP home/pro ? Ga naar herstelconsole en draai chkdsk vanaf de commandline en dan de hele install opnieuw doen.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

je kan ook een 98 cd/flop proberen te ritselen, daarmee DOS booten en vandaar format doen. dan kan je i.i.g. in de gaten houden of er slechte sectoren in zitten, en die eventueel repareren. Zo heb ik nog wel 's een oude brakke schijf van een kennis 'opgelapt'.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
Xp home maar als je opnieuw instaleert komt er toch ook een schijfcontrole en daarna converteert hij fat32 naar ntfs ik heb ook al system mechanic geprobeert die heeft alles gecontroleerd maar geen fouten gevond :S maar ik kan het wel weer proberen als ik naar hem toe ga wat morgen dus is.

Verwijderd

J2pc schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:23:
je kan ook een 98 cd/flop proberen te ritselen, daarmee DOS booten en vandaar format doen. dan kan je i.i.g. in de gaten houden of er slechte sectoren in zitten, en die eventueel repareren. Zo heb ik nog wel 's een oude brakke schijf van een kennis 'opgelapt'.
Als je een NTFS volume wilt creeren werkt dit toch niet ?

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

heb je soms een quick-format gedaan tijdens de installatie? probeer dan eens de 'gewone' full format.
(converteren fat32 -> ntfs? doe dan gewoon een format als ntfs)
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:25:
[...]

Als je een NTFS volume wilt creeren werkt dit toch niet ?
nee, dat klopt. Maar er stond nog nergens dat we met ntfs aan de slag waren.
En je kan wel fat-format gebruiken voor reparaties.
Er zitten op de schijf namelijk altijd een aantal 'reserve sectoren'. Een schijf kan een defecte sector 'omleiden' naar zo'n reserve sector. Of 'm i.i.g. uitschakelen d8 ik. Ik weet ook niet precies hoe 't zit, maar 't heeft bij mij wel 's gewerkt.

[ Voor 62% gewijzigd door J2pc op 09-08-2006 14:28 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
J2pc schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:23:
hmmzz jah ik heb wel een 98 boot diskette maar ik heb geen idee hoe je die slechte sectors moet repareren. Wanneer xp geformateerd wordt dan controleerd die de schijf ook nog even ik zag toen wel dat hij een paar bad sectors had gerepareerd maar niet dat het veel heeft geholpen ofzo :S

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:28:
[...]
hmmzz jah ik heb wel een 98 boot diskette maar ik heb geen idee hoe je die slechte sectors moet repareren. Wanneer xp geformateerd wordt dan controleerd die de schijf ook nog even ik zag toen wel dat hij een paar bad sectors had gerepareerd maar niet dat het veel heeft geholpen ofzo :S
je krijgt dan een regeltje/melding in beeld waar je aan moet geven of je wilt repareren. Je kan als 't goed is ook met een flag aangeven of je automatisch wilt repareren. even format /? doen. niet dus :|

[ Voor 26% gewijzigd door J2pc op 09-08-2006 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
J2pc schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:26:
heb je soms een quick-format gedaan tijdens de installatie? probeer dan eens de 'gewone' full format.
(converteren fat32 -> ntfs? doe dan gewoon een format als ntfs)
ja quick format was dat met bootdiskette en master cd's dus ik kon niet kiezen tussen een quick en full format ik heb nu een gewone windows cd en daar probeer ik het morgen dan mee bij mijn vriend.

Verwijderd

Topicstarter
@J2pc oke dan probeer ik dat ook nog wel even

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 14:35 ]

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:31:
[...]

ja quick format was dat met bootdiskette en master cd's dus ik kon niet kiezen tussen een quick en full format ik heb nu een gewone windows cd en daar probeer ik het morgen dan mee bij mijn vriend.
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:32:
[...]
Ok bedankt dan neem ik morgen dus ook ff mn win98 bootdiskette mee :P
die flag met auto-repair is er dus niet. maar je kunt wel repairen. Probeer 't eerst maar met ntfs full-format, dat moet ook wel werken. (als je ntfs wilt gebruiken)

Je kunt ook nog even een disk van de fabrikant downloaden, zoals powermax voor maxtor. Daar zit ook vaak een diag-tooltje, format etc. op. Misschien dat die je verder kan helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door J2pc op 09-08-2006 14:33 ]

Pagina: 1