Toon posts:

Excel - Mergen naar meerdere documenten?

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een excelapplicatie met adresgegevens, in de volgende structuur:

Naam Adres Postcode Woonplaats

Ik wil nu brieven volgens een template in Word genereren op basis van deze NAW gegevens.
Ik weet uiteraard hoe je moet mergen :) (samenvoegen afdrukken) in Word, alleen leidt dit tot één groot Word-bestand.
Mijn wens is, om iedere brief in een apart Word Document op te slaan. Is dit mogelijk en zo ja, hoe? Ik heb al verscheidene dingen geprobeert en gezocht op google, maar kom er niet uit.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 16:38

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Volgens mij kan dat niet maar met een macro moet je ze wel kunnen splitsen. Eventueel voeg je een extra regel toe om het einde van het document aan te geven.
hier lijk je een add in te kunnen dl die het voor je doet
http://www.gmayor.com/individual_merge_letters.htm

[ Voor 26% gewijzigd door TrailBlazer op 09-08-2006 14:25 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:14:
[..]. Is dit mogelijk en zo ja, hoe? Ik heb al verscheidene dingen geprobeert en gezocht op google, maar kom er niet uit.
Dan is het toch handig al je even vermeldt wat je hebt geprobeerd, wat je hebt gevonden en waarom dat niet voldoet. Er zijn genoeg oplossingen* voor je probleem ;) alleen is het zo lastig om te zeggen welke voor jou voldoet.

*Als een pdf bestand ook voldoende is kun je bv mailmergen naar een pdf printer. Anders is het of splitsen van het totale bestand, of in een loop aparte mailmerge opdrachten geven. Moeten bestandnamen automatisch gegenereerd worden?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik graag zou willen zijn meerdere losse bestanden met vaste bestandsnamen inderdaad.
Ik ben nieuwsgierig gewordenn aar de oplossing om in loop mailmerge opdrachten uit te voeren. Zou je me hier wat meer info overk unnen geven?

Edit: ik maak gebruik van Word2000.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 09:18 ]