Normaal zoek ik en vind ik maar nu moet ik het toch vragen. Het is sinds jaren dat ik hier een vraag neergooi maar ik kan er niet meer omheen.
Ik heb een gameserver draaien op een Ubuntu 6.06 bak. Nu kan ik via mijn windows pc uitsluitend connecten op mijn eigen server via LAN en dit heeft nadelen. Ik heb nu ergens gelezen dat ik een regel toe moet voegen in mijn iptables:
iptables -t nat -A PREROUTING -d <WAN-IP> eth0 -j DNAT --to <LAN-IP>
Verder moet ik mijn standaard gateway van mijn windows pc veranderen naar mijn linux bak.
Als ik dat braaf overneem krijg ik geen foutmelding oid maar als ik een sudo iptables -L doe krijg ik het volgende te zien:
Hij wordt dus helemaal nergens toegevoegd.
Ik heb me helemaal suf gezocht maar ik kan, mede door mijn n00bheid in linux, niets bruikbaars vinden.
Kan iemand me even goed op weg helpen?
Ik heb een gameserver draaien op een Ubuntu 6.06 bak. Nu kan ik via mijn windows pc uitsluitend connecten op mijn eigen server via LAN en dit heeft nadelen. Ik heb nu ergens gelezen dat ik een regel toe moet voegen in mijn iptables:
iptables -t nat -A PREROUTING -d <WAN-IP> eth0 -j DNAT --to <LAN-IP>
Verder moet ik mijn standaard gateway van mijn windows pc veranderen naar mijn linux bak.
Als ik dat braaf overneem krijg ik geen foutmelding oid maar als ik een sudo iptables -L doe krijg ik het volgende te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| marco@TM-Server:~$ sudo iptables -L Chain INPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain FORWARD (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain OUTPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination marco@TM-Server:~$ marco@TM-Server:~$ |
Hij wordt dus helemaal nergens toegevoegd.
Ik heb me helemaal suf gezocht maar ik kan, mede door mijn n00bheid in linux, niets bruikbaars vinden.
Kan iemand me even goed op weg helpen?