Geschikte router voor kmo netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr. Jibe
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hey,

Deze week heeft mijn level-one Wireless router het begeven. Na het lezen van wat reviews heb ik een Belkin Pre-N router aangeschaft. Al na enkele uren (uur of 6) begint dit ding zeer traag te functioneren, tot op een punt dat alle functionaliteiten wegvallen. Een restart is op dat moment het enige wat nog helpt. Ik heb hierover wat informatie op internet gezocht en blijkbaar kan deze router ons netwerk niet aan. We hebben zo'n 6 tal computers staan die zeker tijdens de kantooruren vlijtig gebruikt worden. Verder hebben we 2 servers staan die fungeren als web, ftp, sourcecontrol, file ... server. Deze doen intern veel werk en worden ook van buitenaf geraadpleegd maar dit is eerder beperkt. Aangezien ik niet van plan ben om om de 6 uur manueel de router te rebooten wil ik dus een andere aanschaffen. Kan iemand mij adviseren welke routers met ons netwerk geen probleem zullen hebben? Ik dacht bv aan Cisco maar die zijn al een stuk duurder.

mvg,

Lieven Iliano

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Op een bedrijf gebruik je dus zeker *geen* wireless.

Trek naar elke pc even een draadje, hang er een 'goedkope' 24 poorts switch aan Asus GigaX 2024, 24*100mbit, 2*1000 vor de servers

Als router kun je dan prima een Linksys BEFVP41 pakken.

Nogmaal: Je gebruikt GEEN wireless in een bedrijfsomgeving.
Het is niet betrouwbaar genoeg, niet veilig genoeg zonder al teveel moeite te doen.
Hooguit voor een keer een (gast)laptopje bij een presentatie, maar niet voor vast.
Als er grote hoeveelheden data verscheept worden moet je gewoon een draadje pakken.

Van buitenaf: De router kan VPN, kun je ook extern gaan werken.

Eventueel kun je ook de Linksys BEFSR81 pakken, die heeft een 8 poorts switch ingebouwd zodat je alle bakken er tegelijk aan kunt hangen.

Als je beslist wireless wil kun je imo beter een fatsoenlijk Linksys router met een los AP pakken, Asus is ook goed spul, maar geen Belkin/Sitecom/Sweex/E-tech/Digiconnect en andere vormen van dat soort troep.

[ Voor 26% gewijzigd door Romke op 09-08-2006 14:37 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Mr. Jibe
  • Niet online
Ok bedankt. Dus je bent er zeker van dat Linksys geen probleem zal hebben met een netwerk dat iets groter is dan het doorsnee thuisnetwerk? Bevatten die andere chips of meer geheugen dan de merken die je opnoemde?
En wireless is inderdaad niet geschikt voor grote bestanden over te zetten. Maar ik zou niet weten waarom wireless niet zo mogen in een bedrijf. Hier is alles meer dan voldoende beveiligd en we hebben in het verleden nooit geen probleem gehad met de stabiliteit.

mvg,

Lieven

Verwijderd

Wireless kan wel veilig zijn maar dan heb je wel wat werk. Vpn server opzetten en enkel lijn trekken van access point naar server. Als ze dan je wep of wpa key toch kraken zijn ze er niet veel mee.

Maar in principe is wireless altijd minder veilig, het trekt ook gewoon meer volk aan om eens proberen binnen te geraken. Wardriving blijft een populaire hobby van velen.

• Romke

Romke

Dieselhead

Inderdaad, wat htk zegt.

Wireless is voor laptops, op een kantoor gebruik je kabels.
Kijk maar eens in Professional networking & servers hoe ze daar over wifi denken ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wireless is prima veilig te implementeren, maar dan heb je het wel over professionele oplossingen en niet over een accesspoint van een paar tientjes...
Deze professionele wireless netwerken zijn vooral bedoelt voor laptops / PDA en Wifi IP phones.

Als je veel klanten op bezoek krijgt, kun je kijken of je een los consumenten ADSL lijntje op een accesspoint kunt regelen. Dit accesspoint / DSL lijntje staat helemaal los van het bedrijfsnetwerk. Klanten / leveranciers kunnen dan op hun bedrijfsnetwerk, via het internet m.b.v. VPN inloggen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Romke

Romke

Dieselhead

-Blackbird- schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:15:
Wireless is prima veilig te implementeren, maar dan heb je het wel over professionele oplossingen en niet over een accesspoint van een paar tientjes...
Deze professionele wireless netwerken zijn vooral bedoelt voor laptops / PDA en Wifi IP phones.

Als je veel klanten op bezoek krijgt, kun je kijken of je een los consumenten ADSL lijntje op een accesspoint kunt regelen. Dit accesspoint / DSL lijntje staat helemaal los van het bedrijfsnetwerk. Klanten / leveranciers kunnen dan op hun bedrijfsnetwerk, via het internet m.b.v. VPN inloggen.
En dan gaat het ook nog eens om bakken die niet in het bedrijfsnetwerk hangen.
Hier gaat het om een draadloos bedrijfsnetwerk ;)

Pagina: 1