[HTML/PHP] FTP via browser en twee gerelateerde vragen

Pagina: 1
Acties:

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Eigenlijk heb ik 3 aan elkaar gerelateerde vragen... Heb zelf natuurlijk ook wel gezocht op het net maar vind toch niet echt wat ik wil vandaar dat ik deze vragen liever bij de echte kenners stel:
  1. Ik wil graag via een website bepaalde mensen de mogelijkheid bieden om bestanden te kunnen up- en downloaden. Dit moet wel via een login & password en de bestanden moeten op de webpagina getoond worden. Wat is een goede manier om zoiets op te zetten?
  2. Wat helemaal mooi zou zijn is dat ik automatische een mailtje zou krijgen indien er een nieuw bestand op mijn server is gekomen. Dit laatste lukt me op zich al met watchDirectory maar deze software kan ik natuurlijk niet bij mijn ISP laten draaien. Site wordt overigens (straks) gehost bij XS4ALL op een Advanced Unix website.
  3. Ben zelf een beginner op PHP gebied, kan wel een beetje HTML-en maar eigenlijk is dat sinds jaren een beetje stil blijven staan en wil graag de draad weer oppakken. Heeft iemand een goede tip om het werken met CSS in plaats van tabellen en frames te leren? Voor het PHP verhaal heb ik al wat leesvoer van Arjan Burger in mijn bezit.
Thanks in advance!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Upload met php is hier geschikt voor.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:39

DexterDee

I doubt, therefore I might be

1. Voor het uploaden zijn genoeg scriptjes beschikbaar. Het secure downloaden kan het makkelijkst door de files neer te zetten buiten de webroot en met PHP te streamen naar de gebruiker nadat je hun bevoegdheid hebt gechecked. Het inlog mechanisme is vrijwel altijd gerelateerd aan PHP sessies en daarover is ook redelijk veel te vinden

2. In je php upload script kun je uiteraard ook een mailtje naar jezelf sturen. Ik gebruik phpMailer meestal als framework om te mailen. Die kun je gemakkelijk vinden met Google en heeft een uitgebreide documentatie met voorbeelden hoe je een mail stuurt

3. Als je in plaats van tabellen een meer stylesheet gericht ontwerp wilt hebben, zou ik eens googlen naar floats. Daarmee kun je vlakken positioneren met inhoud zonder dat deze in een tabel moeten staan.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW