Eigenlijk heb ik 3 aan elkaar gerelateerde vragen... Heb zelf natuurlijk ook wel gezocht op het net maar vind toch niet echt wat ik wil vandaar dat ik deze vragen liever bij de echte kenners stel:
- Ik wil graag via een website bepaalde mensen de mogelijkheid bieden om bestanden te kunnen up- en downloaden. Dit moet wel via een login & password en de bestanden moeten op de webpagina getoond worden. Wat is een goede manier om zoiets op te zetten?
- Wat helemaal mooi zou zijn is dat ik automatische een mailtje zou krijgen indien er een nieuw bestand op mijn server is gekomen. Dit laatste lukt me op zich al met watchDirectory maar deze software kan ik natuurlijk niet bij mijn ISP laten draaien. Site wordt overigens (straks) gehost bij XS4ALL op een Advanced Unix website.
- Ben zelf een beginner op PHP gebied, kan wel een beetje HTML-en maar eigenlijk is dat sinds jaren een beetje stil blijven staan en wil graag de draad weer oppakken. Heeft iemand een goede tip om het werken met CSS in plaats van tabellen en frames te leren? Voor het PHP verhaal heb ik al wat leesvoer van Arjan Burger in mijn bezit.