SMC7404WRBRB poorten mappen.

Pagina: 1
Acties:

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:18
Voor dat iedereen begint dat ik de 'search' niet heb gebruikt wil ik eerst even zeggen dat dit dus wel gebeurt is maar dat ik er alsnog niet uit ben gekomen.

Voor het gebruik van emule is het dus noodzakelijk dat ik enkele poorten ga mappen om zo een high ID te verkrijgen.
Sinds maandag heb ik een nieuwe router (SMC 7404WRBRB) ivm draadloos netwerk.
Om mn oude router (Speedtouch) was het heel gemakkelijk om de beteffende poorten te forwarden met netmngr, maar met deze wil het maar niet lukken.

Hoe ver kom ik?:
ik ga naar http://192.168.2.1/ en kom dan in het setupscherm van mn router.

Voor zover ik het weet moet ik dan naar de sectie NAT en vervolgens naar 'virtual server'.
Ik kom dan terecht in het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i5.tinypic.com/243q99s.jpg

Wat ik hier ook ingeef ik kom maar niet van mn lage ID af.
Waarschijnlijk doe ik veel te moeilijk en is de oplossing veel minder omslachtig, maar ik
kom er gewoon niet uit!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Hoe heb je je router aangesloten?

Want het lijkt me dat het geen ADSL Router is, dus hij zal achter je speedtouch hangen?

In dat geval: IP in de 10.0.0.x range geven, dhcp uit en speedtouch in een LAN poort.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-04 10:20
Je bent in ieder geval al een heel eind.

Bij private ip zet jet het interne ip adres van je pc (ipconfig in dos scherm)
Bij private en public port zet je gewoon de poorten welke je voor emule wilt openzetten. Vink wel even het juiste aan als er tcp of udp verkeer overheen gaat.

Dan op apply drukken en het moet goed gaan, gaat bij mij thuis ook goed met bittorrent poorten. Je moet er trouwens wel voor zorgen, als je dhcp niet aan hebt staan, dat het ip adres van je pc in dezelfde range ligt als die van de router. Dus 192.168.2.*

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:18
Koopmans schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:08:
Je bent in ieder geval al een heel eind.

Bij private ip zet jet het interne ip adres van je pc (ipconfig in dos scherm)
Bij private en public port zet je gewoon de poorten welke je voor emule wilt openzetten. Vink wel even het juiste aan als er tcp of udp verkeer overheen gaat.

Dan op apply drukken en het moet goed gaan, gaat bij mij thuis ook goed met bittorrent poorten. Je moet er trouwens wel voor zorgen, als je dhcp niet aan hebt staan, dat het ip adres van je pc in dezelfde range ligt als die van de router. Dus 192.168.2.*
Dat stukje van dhcp begrijp ik niet helemaal?
En hoe kan ik controleren/veranderen of mijn IP van mn PC in dezelfde range ligt?

EDIT: Er mag een slot op! het is gelukt.....thnx allemaal

[ Voor 3% gewijzigd door Mich007 op 09-08-2006 13:49 ]

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-04 10:20
Heb je je eigen ip adres al opgezocht? (In een dosscherm d.m.v. intikken ipconfig)

Als dat niet begint met 192.168.2 dan moet je
- Dhcp aanzetten op je router en je pc zo instellen dat ie automatisch een ip adres krijgt.
of
- een vast ip adres in je pc instellen, bv: 192.168.2.100

Hoe je dit moet doen hangt weer af van de windows versie die je gebruikt, staat wel genoeg over op internet.

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
je moet in virtual server zowel UDP als TCP invoeren en dan poort 4662 en nog 1 die ik niet uit me hoofd weet (zit op me werk) :9~

In Emule staan de poorten aangegeven.
Het moet idd bij NAT -> Virtual Server
Pagina: 1