Powerpoint geschikt voor langdurige kiosk slideshow?

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Wij zijn bezig om een informatiescherm te maken voor in een benzinestation waar ik werk. Hierop komt een presentatie te lopen die enkel wat plaatjes en actie-instellingen bevat (15 dia's). We gebruiken nu gewoon powerpoint.

Nu hadden we volgend systeem draaiend:

Athlon 1000 mhz socket a
Asus a7v kt100 chipset
256 mb ram pc100
asus ati 9250 (voor dvi)

Wat overige hardware, (sb live, usb kaartje, netwerkkaart)

Deze houdt het dus niet langer dan een dag vol, dan geeft powerpoint een foutmelding. Is powerpoint uberhaubt wel geschikt om dagen lang achtereen te draaien, of is het een (wat we verwachten) hardwarematig probleem?

we testen nu met ander systeem

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Welk programma dan ook moet het natuurlijk wel langer uit kunnen houden dan 1 dag. Powerpoint is misschien niet het meest professionele programma dat je hiervoor kan gebruiken, maar hij hoort natuurlijk niet na een dag een foutmelding te geven.

Wat voor foutmelding is het overigens? Het lijkt me eerder een softwarematig probleem.

The devil is in the details.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb zelf voor een kabelkrant een eigen software pakketje gemaakt die vanaf een 486 draait. Foto's worden in een CMS als gerenderd van SVG naar PNG. Voor een paar plaatjes te laten zien heb je geen athlon nodig ;)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Skinkie schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:35:
Ik heb zelf voor een kabelkrant een eigen software pakketje gemaakt die vanaf een 486 draait. Foto's worden in een CMS als gerenderd van SVG naar PNG. Voor een paar plaatjes te laten zien heb je geen athlon nodig ;)
Dat dacht ik ook. Het is echt redelijk basic powerpoint gebeuren. Nu draait er tijdelijk een athlon 1800+ met radeon 9600 pro (mijn pc). Daar loopt het beter op.

De presentatie is gemaakt in powerpoint 2003 en bevat standaard actie-instellingen, zoals tekst laten verschijnen, knipperen, vervagen of een afbeelding laten draaien. De dia's lopen vloeiend in elkaar over. Hij draait in koisk mode op 1280*1024 (tft) met hardware acceleratie aan. Maar de athlon 1000 had er al aardig moeite mee en loopt dus vast. De athlon is ook tijdelijk systeem (geleend).

De bedoeling was zodra er een pc vrijkomt in het bedrijf om op een pIII 700 ofzo te gaan draaien met die radeon 9250. Maar dit systeem lijkt te licht te zijn, maar je zou zeggen dat ie het aan moet kunnen want het stelt niets voor. Voorkeur gaat wel uit naar powerpoint vanwege het makkelijk ontwerpen van dia's. Maar misschien dat converteren naar flash minder belastend werkt.
Hahn schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:34:
Welk programma dan ook moet het natuurlijk wel langer uit kunnen houden dan 1 dag. Powerpoint is misschien niet het meest professionele programma dat je hiervoor kan gebruiken, maar hij hoort natuurlijk niet na een dag een foutmelding te geven.

Wat voor foutmelding is het overigens? Het lijkt me eerder een softwarematig probleem.
Faulting application powerpnt.exe, version 11.0.6564.0, stamp 42c1f191, faulting module powerpnt.exe, version 11.0.6564.0, stamp 42c1f191, debug? 0, fault address 0x004592f7.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Ook start ATI Smart en windows security center regelmatig opnieuw op volgens de logs.

[ Voor 24% gewijzigd door zandpaddo op 09-08-2006 13:32 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als powerpoint troubles geeft, waarom dan niet eens Impress proberen dat in het Openoffice pakket zit. Het is gratis en het werkt vrijwel net zo makkelijk als Powerpoint, dus je hoeft je weinig zorgen te maken dat users problemen ondervinden (alleen een paar knopjes zijn anders t.o.v. PP).

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
En gewoon de powerpoint viewer? Gratis en al!
Doet het prima.

Homo sapiens non urinat in ventum

Pagina: 1