[ubuntu 6.06] wifi werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 11:31
Titel zegt alles. Sinds een paar dagen werkt mijn wifi niet meer, daarvoor altijd perfect gewerkt...
Ik heb er niks speciaals mee uitgestoken.

Het betreft een Intel Pro Wireless 2200BG, en hij was geconfigureerd met NetworkManager voor mijn WPA netwerkje. Nu herkent hij niet geen enkel netwerk meer (ook geen onbeveiligde)...

Hoe kan ik nu zien wat de oorzaak is? En hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 15:47

nzyme

terror

wat is er veranderd... upgrade gedaan mss van iets (wlan drivers/networkmanager)?

zeker weten dat er wel andere wlans (van de buren ofzo) aanwezig zijn die andere ook te zien zijn? want anders moet je gewoon je ap eens resetten :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
tja... automatische updates hé (geen flauw idee of er een van NM bijzat)
ben er vrij zeker van dat er normaal andere netwerken zijn die ik nu ook niet meer zie

ap is tegelijk bedrade router en modem en dat werkt nog allemaal dus...
beveiliging uitschakelen helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 15:47

nzyme

terror

rulus schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:02:
ben er vrij zeker van dat er normaal andere netwerken zijn die ik nu ook niet meer zie

ap is tegelijk bedrade router en modem en dat werkt nog allemaal dus...
beveiliging uitschakelen helpt ook niet.
nou ik weet van mijn AP (linksys) dat die via de kabel altijd te vinden is, maar dat eens in de zoveel tijd de draadloos kant uitvalt. Resetten is dan de oplossing. Vroeger met mn Sitecom was het ALTIJD om de 3 dagen resetten vanwege een wegvallend signaal :p

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
accespoint gereset maar heeft helaas niet geholpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

en het werkt wel met bijvoorbeeld knoppix? t is niet gewoon je hardware die er mee is opgehouden?

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

rulus schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:02:
Alleen security updates zullen automatisch worden gedownload en geinstalleerd maar dan moet je dat wel expliciet zo aangeven dat je dat wilt. De overige updates kun je hooguit automatisch laten downloaden, het installeren moet je handmatig doen.
Standaard zal Ubuntu je alleen melden dat er updates zijn, wat je er mee doet is dan aan jou :)

Automatische updates zijn altijd een verkeerde keuze omdat je daarmee dus heel makkelijk een systeem mee omzeep weet te helpen.

De network manager applet vindt het overigens erg prettig als de lijst van /etc/network/interfaces op de lo device na leeg is. Misschien dat je onbewust door het installeren van een of andere tool die file hebt geedit. Controleer je config files eens en ga eens na wat je exact allemaal hebt gedaan voordat het niet meer werkte. Dat zou misschien het e.e.a. kunnen verklaren. Staat bijv. niet gewoon je wifi kaartje uit (knopje ingedrukt waardoor hij uit is) ?

• rulus
OMG, het knopje stond uit 8)7

Maar ik ga nu wel beter opletten met automatische updates. En is er soms een manier om het lichtje van het knopje te doen werken, kun je tenminste zien of hij al dan niet uit staat...

• ppl
  • Niet online

ppl

rulus schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 08:48:
OMG, het knopje stond uit 8)7

Maar ik ga nu wel beter opletten met automatische updates. En is er soms een manier om het lichtje van het knopje te doen werken, kun je tenminste zien of hij al dan niet uit staat...
Kijk eens op ubuntu.com in de help en de wiki voor de laptopsite van ze. Daarop staan allerlei laptops van mensen die ubuntu hebben getest op hun laptop. Vaak kun je daar ook vinden of een bepaalde knopje/ledje werkt of niet en hoe je het werkend kunt krijgen.

• rulus
Het lichtje werkt ondertussen :P
Pagina: 1