Ik poste gister de noobvraag hoe ik van een access update query een ORACLE update query kon maken...
Dit werkt in access redelijk tot goed..
Het volgende heb ik in ORACLE geprobeerd :
1. View aanmaken omdat joins niet werken in een update in ORACLE:
2. de update uitvoeren op basis van de join..
Dit resulteerde in een stuk of 15 miljard logical reads, en uiteindelijk niet in een resultaat omdat ik de sessie heb gekilled...
Het opvragen van de view in een query in access lukt prima en ook is access met de hele update ongeveer 2 uur bezig maar dan heb je wel wat.. het gaat om een stuk of 7 miljoen records waarvan het cluster moet worden toegevoegd...
Ik heb ook geprobeerd met een materialized view de update uit te voeren maar dat lijkt ook niet te lukken.
Heeft iemand een idee?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| UPDATE (Tabel1 AS T1 INNER JOIN (Tabel4 AS T4 INNER JOIN Tabel2 AS T2 ON (T4.CLUSTERTYPE = T2.CLUSTERTYPE) AND (T4.CLUSTERCODE = T2.CLUSTERCODE)) ON T1.TRAJECTNR = T4.TRAJECTNR) INNER JOIN Tabel3 AS T3 ON T1.VOLGNR = T3.VOLGNR SET T3.DECL_CODE = [tb_clusters]![DECL_CODE], T3.CLUSTER_OMS = [tb_clusters]![cluster_omschr], T3.SEGMENT = Left([tb_clusters]![hoger_CLUSTERCODE],1) WHERE (((T4.DBC_CLUSTERTYPE)="DEF")); |
Dit werkt in access redelijk tot goed..
Het volgende heb ik in ORACLE geprobeerd :
1. View aanmaken omdat joins niet werken in een update in ORACLE:
2. de update uitvoeren op basis van de join..
code:
1
2
3
| UPDATE TB_TST SET TB_TST.CLUSTER_OMS =(select CLUSTER_OMS from V_TEST WHERE TB_TST.VERR_VOLGNR = V_TEST.VERR_VOLGNR); |
Dit resulteerde in een stuk of 15 miljard logical reads, en uiteindelijk niet in een resultaat omdat ik de sessie heb gekilled...
Het opvragen van de view in een query in access lukt prima en ook is access met de hele update ongeveer 2 uur bezig maar dan heb je wel wat.. het gaat om een stuk of 7 miljoen records waarvan het cluster moet worden toegevoegd...
Ik heb ook geprobeerd met een materialized view de update uit te voeren maar dat lijkt ook niet te lukken.
Heeft iemand een idee?
Sign of my Time