Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gezocht: Tool om wachtwoorden op te slaan? *

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb momenteel zoveel wachtwoorden dat ik ze inmiddels niet meer allemaal kan onthouden.
En om ze in mijn mail te laten staan is ook geen optie want ik werk vanaf andere pc's dus dan moet ik ze ook kunnen gebruiken en om een kopie in de weebmail achter te laten is ook geen optie want de server valt nog wel eens uit.

Maar ik heb wel altijd mijn geheugenstick van 512mb bij me.
Maar als ik daar een txt file op zit is wel handig maar niet veilig en veel zoekwerk.

Dus ik zoek eigelijk software wat ik op mijn geheugenstick kan installeren en daar alle wachtwoorden in zetten en dan de software ook met een wachtwoord vergrendelen.
Ook zou het fijn dat de software ook grafisch een beetje mooi is.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Access Database met wachtwoord beveiligd.
Zoiets kan je zo mooi maken als je zelf wilt.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:01:
Access Database met wachtwoord beveiligd.
Zoiets kan je zo mooi maken als je zelf wilt.
Nadeel is dat niet alle computers acces hebben dus kan de database niet geopend worden.
Dus ik moet echt software hebben wat vanaf de usb stick werkt.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij was hier een speciaal klein appaaraatje voor uitgebracht. Helaas ben ik vergeten hoe het eruit zag... Een soort mini-rekenmachientje, maar dan anders :)

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 09-08-2006 12:02 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:47
Probeer eens ilium E-Wallet, een superhandige tool, voor websites, fora, inlog codes, serial nummers. Je vergrendeld deze database met één über wachtwoord en klaar is kees.

Overigens ook nog een PocketPc compatible versie van dus

[ Voor 14% gewijzigd door loewie1984 op 09-08-2006 12:03 ]

discogs

Verwijderd

Access db is niet zo veilig ook met wachtwoord niet!!

Kijk anders eens naar deze applicatie:

http://keepass.sourceforge.net/

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:02:
[...]

Nadeel is dat niet alle computers acces hebben dus kan de database niet geopend worden.
Dus ik moet echt software hebben wat vanaf de usb stick werkt.
Je kunt ook van de MS site de acces vieuwer downloaden , klein bestand waarmee je de databases gewoon kan gebruiken alleen niet aanpassen en het is gratis.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10 15:37

ripperke

w00t!

je kan altijd eens pwman ism met cygwin proberen, of je moest linux draaien :)
maar pwman is echt wat je zoekt iig

http://sourceforge.net/projects/pwman/

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

Verwijderd

Topicstarter
ripperke schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:03:
je kan altijd eens pwman ism met cygwin proberen, of je moest linux draaien :)
maar pwman is echt wat je zoekt iig

http://sourceforge.net/projects/pwman/
Dit is niet echtw at ik zoek die moet ik ook op een server installeren en dat wil ik niet!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat is er mis met een offline oplossing? Gewoon in het formaat van een visite kaartje... alleen moet je niet de de programma's/links er bij zetten, anders wordt het wel erg makkelijk raden als iemand anders het kaartje in handen heeft...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon ergens opschrijven, als je het maar goed doet en niet overal laat slingeren kan er weinig misgaan lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:03:
Access db is niet zo veilig ook met wachtwoord niet!!

Kijk anders eens naar deze applicatie:

http://keepass.sourceforge.net/
Kan ik deze ook gewoon op de usb stick installeren. en dan ook dat programma vanaf de usb stick starten vanaf een andere pc?
want bij de meeste software werkt dat niet omdat hij het register niet heeft en op school mag je die software niet installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:08:
Gewoon ergens opschrijven, als je het maar goed doet en niet overal laat slingeren kan er weinig misgaan lijkt me.
Rondslingeren zal niet gebeuren maar het is het meest onveilige.
Van verschillende site's beschik ik over inlog gegevens en die moet niemand vinden natuurlijk.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:09:
[...]

Kan ik deze ook gewoon op de usb stick installeren. en dan ook dat programma vanaf de usb stick starten vanaf een andere pc?
want bij de meeste software werkt dat niet omdat hij het register niet heeft en op school mag je die software niet installeren.
Vergeet niet uiteindelijk als je een programma hebt gevonden het te testen als niet admin, dat wil nog wel een struikelblok zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:10:Rondslingeren zal niet gebeuren maar het is het meest onveilige.
Van verschillende site's beschik ik over inlog gegevens en die moet niemand vinden natuurlijk.
Waarom zou het het meest onveilige zijn? In het echte leven zijn er maar een paar mensen die in theorie jouw portemonnee in kijken. In de praktijk is het dat op internet miljoenen naar jouw site met wachtwoorden kunnen kijken en daar zit altijd wel een rotte appel tussen die de boel probeert te kraken...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:13:
[...]
Vergeet niet uiteindelijk als je een programma hebt gevonden het te testen als niet admin, dat wil nog wel een struikelblok zijn.

[...]
Waarom zou het het meest onveilige zijn? In het echte leven zijn er maar een paar mensen die in theorie jouw portemonnee in kijken. In de praktijk is het dat op internet miljoenen naar jouw site met wachtwoorden kunnen kijken en daar zit altijd wel een rotte appel tussen die de boel probeert te kraken...
Het is gewoon niet veilig

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

(jarig!)
'Gewoon' onthouden is natuurlijk het veiligst, als je het toch over veiligheid hebt. :P

Overigens kun je gewoon een Access DB gebruiken (lang wachtwoord op de DB zetten) en een viewer op je memory stick zetten. Dan heb je op de PC zelf geen Access nodig.

Een Excel-sheet werkt natuurlijk net zo goed, hoogstwaarschijnlijk staat dat wel op iedere PC. :)

Dividend for Starters

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Gewoon een standaard wachwoord nemen en daarnaast een toevoeging met de omschrijving waarvoor het wachtwoord gebruikt is.

Stel standaard wachtwoord is: standaard

Dan stel je als wachtwoord je

Server: serverstandaard
Mail: mailstandaard
MSN: msnstandaard

etc... etc...

En het is nog redelijk veilig ook. Tevens kan je natuurlijk voor MSN ook 'messenger' of 'chat' als voorvoegsel gebruiken. Zo ook met de andere.

Dat is in ieder geval mijn manier, en zonder op te schrijven onthou is zo elk wachtwoord.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Rowin Bouwhuis, zou je in het vervolg gebruik willen maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop als je binnen 24 uur iets wil toevoegen aan de laatste reactie? :)

Verder hoort dit in Beveiliging & Virussen, dus ik verplaats je topic even en geef je een titelfix.

Signature

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 13:20
PasswordSafe
Open source, gratis, zit wel een installer bij, maar is gewoon een exe die je ook kan draaien vanaf een extern medium. Bestanden worden opgelslagen in een encrypted (128-bit) .dat bestand. Ik ben d'r erg content mee iig.

[ Voor 32% gewijzigd door goof. op 09-08-2006 13:10 ]

Assumption is the mother of all fuck-ups

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

goof. schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:05:
PasswordSafe
Open source, gratis, zit wel een installer bij, maar is gewoon een exe die je ook kan draaien vanaf een extern medium. Bestanden worden opgelslagen in een encrypted (128-bit) .dat bestand. Ik ben d'r erg content mee iig.
Thnx, het werkt perfect van een externe USB stick _/-\o_
Nooit meer wachtwoorden op papiertjes schrijven :$ :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1