2 Harde schijven in een keer formatteren.

Pagina: 1
Acties:

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-02 18:20
Hallo,

Ik heb 2 harde schijven in mijn pc die beide geformateerd moeten worden. Op een van die 2 komt daarna weer windows te staan. Hoe voer ik deze actie uit?

Bij voorbaat dank,

Joey

[ Voor 8% gewijzigd door Jokuh op 09-08-2006 11:42 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Windows Setup CD erin, booten, beide schijfen leeg gooien in de Setup en Windows op 1 schijf installeren. Als Windows erop staat dan formateer je de andere in Windows.

Wil je het echt voor de Setup doen van Windows dan kan het vast wel met een boot cd.

[ Voor 30% gewijzigd door jelmervos op 09-08-2006 11:39 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Jokuh
Is dat mogelijk? Want op de 2e schijf staat program files enzo... Kan ik die dan formatteren zonder dat ie aangeeft van dat ie in gebruik is enzo? Dat ze in het geheugen zijn ingeladen?

Sorry voor vaag taalgebruik.. ben net een paar minuutjes wakker :9

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Jokuh schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:41:
Is dat mogelijk? Want op de 2e schijf staat program files enzo... Kan ik die dan formatteren zonder dat ie aangeeft van dat ie in gebruik is enzo? Dat ze in het geheugen zijn ingeladen?
Na een verse installatie staan er geen program files die de nieuwe installatie al kent. Hij zal ze dus ook niet laden.

• Jokuh
Och ja, natuurlijk. Harstikke bedank voor de reacties! Ik ga nu formatteren. Duim voor me!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-02 20:35

EnnaN

Toys in the attic

als je de windows setup cd erin gooit en daarvan boot dan gebruikt ie helemaal niets van je hdd :D

dus het maakt geen aarsch uit wat daar opstaat, you're homefree! :D

sig

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dit is nog es wat anders dan mensen die juist hun programma's e.d. willen bewaren na een nieuwe installatie. Kan niet mis gaan dit! :P

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Jokuh
Nou dus wel... Ik heb net de eerste schijf D: geformateerd en windows erop gezet. Toen ging ik de 2e schijf formateren zei ie na 50/60% kan de systeempartitie niet formateren. C: is idd een systeem partitie en D: is boot partitie. Zijn alle 2 aparte harde schijven. Wat moet ik doen? Ik kan wel hem via windows CD formateren maar dan moet ik na de formatie meteen de PC uitzette want anders gaat ie op die partitie ook windows instaleren. Ik heb liever een andere mogelijkheid want ik ben niet zo zeker ervan dat dit goed gaat. Want ik heb zeer vaak BOOT problemen. Nforce4 en SATA bug volgens mij.

en PS: Ik wil wel vanalles bewaren :9 maar dat staat veilig op andere pc >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Jokuh op 09-08-2006 13:39 ]

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 07:34
Sorry voor vaag taalgebruik.. ben net een paar minuutjes wakker :9
Net wakker en nu al op tweaker?????? Klinkt al een internet verslaving :*) :P

He who laughs last.. Thinks slowest

• Jokuh
Daan® schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:41:
[...]

Net wakker en nu al op tweaker?????? Klinkt al een internet verslaving :*) :P
Tuurlijk... en trots op mijn tweakers verslaving :) Anyway weet iemand al een alternatief?

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Gebruik een boot CD

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is gewoon kwestie van de schijven hardwarematig in de goede volgorde zetten, de bootvolgorde in de BIOS te instellen, via Windows Setup de beide schijven formatteren en tenslotte Windows op de gewenste schijf installeren. Als de tweede schijf volgens de BIOS geen opstartschijf is, dan zal Windows daar gewoon niks mee doen.
Pagina: 1