3d realistischer maken van 3d object in foto

Pagina: 1
Acties:

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Zojuist ben ik begonnen aan een spoedklus. Ik heb een achtergrond foto gekregen:Afbeeldingslocatie: http://hetwasietsmet.xs4all.nl/Decodefender/decodefender_thumb.jpgDaar moeten andere objecten op:Afbeeldingslocatie: http://hetwasietsmet.xs4all.nl/Decodefender/staaf25_thumb.jpg
Nu heb ik dat gedaan, met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://hetwasietsmet.xs4all.nl/Decodefender/decodefender2_thumb.jpg
DIt is niet realistisch genoeg. Ik moet de kleur geel krijgen zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://hetwasietsmet.xs4all.nl/Decodefender/voorbeeldkleur_thumb.jpg
"t is een lastige kleur voor mij, totaal mat en erg fel. Hoe krijg ik het realistischer zodat het iig voor een leek niet opvalt. Ik gebruik 3ds Max 7 en Photoshop

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 20:44
Ik zou in Photoshop inderdaad de kleur wat feller maken. Tevens zou ik wat letten op de schaduw van de boom, die heeft nu geen invloed op de paaltjes. Geef de paaltjes ook wat meer schaduw (helaas is op foto moeilijk te zien waar de zon staat). En de vierkante vlakken wijken helemaal teveel af.

[ Voor 33% gewijzigd door Savantas op 09-08-2006 13:40 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

En teveel schaduw op je paaltjes voor de omgevings omstandigheden (belichting, welke erg difuus is) :)

En de achterste paaltjes hebben meer last van de schaduw van de boom, idd.

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 09-08-2006 13:21 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• videodok
Savantas schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:19:
Ik zou in Photoshop inderdaad de kleur wat feller maken. Tevens zou ik wat letten op de schaduw van de boom, die heeft nu geen invloed op de paaltjes. En de vierkante vlakken wijken helemaal teveel af.
Feller maken in photoshop heb ik al geprobeerd, maar ga ik zeker mee verder. Schaduw van de boom zat er wel in, heb deze verwijdert omdat het niet goed was. Ik post strax nog wel een nieuwe. Wat bedoel je met de vierkantjes die afwijken? kleur of perspectief?

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Het lijkt alsof je de paaltjes zelf hebt uitgesneden met photoshop. Je kunt ze ook gewoon renderen met een witte environment ipv zwart en dan opslaan als png, je witte achtergrond wordt dan als transparant opgeslagen.
Om je objecten wat realistischer te krijgen moet je wat meer aandacht aan je belichting in 3dsmax stoppen. Het zijn niet alleen de kleurtinten die niet realistisch overkomen, maar de randen ook, die zijn nog wat te donker.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 20:44
De vlakken op de grond blenden niet goed in de omgeving, iets minder fel maken, lijkt me. Ondanks diffuus licht kan licht niet onder zo'n hoek zo fel overkomen.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• videodok
Hij is gerenderd in max met onder de paaltjes een plane voor de schaduw, hij is dus niet uitgesneden, maar dmv het alpha kanaal transparant. Ik zal wat proberen met de belichting, maar eigenlijk heb ik geen idee waar ik moet beginnen. (belichting of texture in max) kleur in photoshop

• videodok
Platen gewijzigd, traanplaatstructuur wordt weer zichtbaar. Zitten klooien met schaduw van boom, nog niet wat ik wil.Maar langzaam kom ik er wel, hoop ik. nu ff kijken wat ik nog meer kan met de belichting Afbeeldingslocatie: http://hetwasietsmet.xs4all.nl/Decodefender/decodefender3_thumb.jpg

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:39
videodok schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:08:
Platen gewijzigd, traanplaatstructuur wordt weer zichtbaar. Zitten klooien met schaduw van boom, nog niet wat ik wil.Maar langzaam kom ik er wel, hoop ik. nu ff kijken wat ik nog meer kan met de belichting [afbeelding]
Achterste paaltjes zijn goed zo, alleen de voorste nu nog niet. Die mist schaduw van de zon.

• videodok
hmm opdrachtgever vindt dat de paaltjes iets meer van boven te zien moeten zijn ivm het perspectief, ik ga ff kijken hoe ver ik nog kan, en stuur zo een plaatje met eiegenschaduw.

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02-2025

Bozozo

Your ad here?

Beetje een rare opdrachtgever dan, aangezien de originele paaltjes ook niet van de bovenkant te zien zijn.

en hij is toch niet echt van plan om die dingen neer te zetten hoop ik?

TabCinema : NiftySplit

• videodok
Bozozo schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:25:
Beetje een rare opdrachtgever dan, aangezien de originele paaltjes ook niet van de bovenkant te zien zijn.

Nou de opdrachtgever vond dat de originele paaltjes een klein beetje meer van boven te zien waren dan mijn versie. Ik heb het geprobeerd op te meten en met verschuiven van de camera in max heb ik volgens mij een goed compromis kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: http://hetwasietsmet.xs4all.nl/Decodefender/decodefender4_thumb.jpg

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Nou, een heel klein beetje dan.

Ik vind je material nog steeds niet helemaal goed lijken op het voorbeeld. Wat voor settings zijn dit?

Misschien eens Phong proberen, met spec en gloss op 0.

Sowieso is het een gek materiaal.

• videodok
Bozozo schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:25:
Vind je ze niet mooi dan?

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Nou het ontwerp gaat wel, maar die kleur is gewoon... tja, kleurig :P

Op de grote versie lijkt het trouwens alsof die paaltjes een beetje zweven.

@kabramm: heb je dat voorbeeld gezien? echt 0% reflectie. Nou ja, 1% dan misschien. Vraag me af wat voor spul het is...

[ Voor 29% gewijzigd door Bozozo op 09-08-2006 16:59 ]

Verwijderd

mischien moet je op de texture nog een reflectie zetten van de omgeving (enviroment) want om alles zit een reflectie, en op zo'n soort verf zeker

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10-2025

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik snap er geen hout van waarom die kleur zo ontzettend overdreven GEEL moet zijn. Met buitenlucht etc. blijft er echt niet zo'n knalgele kleur over. Het 'blend' totaal niet 'in' met de achtergrond. Zoals in je voorbeeld plaatje zie je nog een paar andere gele paaltjes rechts staan van beton oid. Zo'n kleur moet het worden, dat is veel matter en minder intens. De foto ansich is ook niet zo intens maar lichtelijk flets te noemen. Het is een wonder als je in zo'n foto dergelijke felle paaltjes zou zien. Als dat ECHT zou zijn en je komt daar werkelijk zulke zelflichtgevende-palen tegen moet je een zonnebril op doen om niet verblind te worden. En dat is dus precies de reden waarom het er nep uitziet, het is onmogelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door BruT@LysT op 09-08-2006 17:21 ]

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb net even de grote versie van je plaatje bekeken, de gene met de voorbeeld palen. Het is aan de randen duidelijk zichtbaar dat deze gephotoshoped zijn. De kleur van je referentie plaatje is dus niet 'echt'.

edit:

@videodok
Kijk eens goed naar de randen, dat is duidelijk een brush. Compressie veroorzaakt dat niet. Zoals BruT@LysT al zei, kijk eens naar de paal aan de rechterkant, die is wel echt.
In de reflectie zie je een geel iets, het origineel was ook geel, kijk maar naar de bovenkant van de paal. Maar iemand is er met een brush overheen geweest om het een egale kleur te geven.

[ Voor 50% gewijzigd door Chester op 09-08-2006 17:37 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• videodok
Chester schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:15:
Ik heb net even de grote versie van je plaatje bekeken, de gene met de voorbeeld palen. Het is aan de randen duidelijk zichtbaar dat deze gephotoshoped zijn. De kleur van je referentie plaatje is dus niet 'echt'.
Ik weet niet zeker of je dat kunt stellen. De JPG compressie is enorm en als de foto ingeflitst is denk ik toch dat het zou kunnen. kijk ook in de bumper van de auto naar de kleur van de paal. Ik zal het morgen nog navragen.

• videodok
Ok, een nieuw voorbeeld met andere kleuren, schiet maar:
Afbeeldingslocatie: http://hetwasietsmet.xs4all.nl/Decodefender/decodefender_bright_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hetwasietsmet.xs4all.nl/Decodefender/decodefender_dull_thump.jpg

Ik vind zelf de 1e 3 palen wel gaan van de 2e foto. De laatste 3 niet. Oh ja correctie is gedaan in photoshop, misschien dat ik strax een andere kleur in max maak, afhankelijk van wat de opdrachtgever nu zegt.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik weet niet hoe je deze tweede, laatste plaat grauwer hebt gekregen maar het lijkt alsof je dat gedaan hebt met Brightness/Contrast. Probeer het eens met Hue/Saturation. Ze lijken nu echt ingeplakt omdat ze het contrast missen dat de boom en het beeld erachter wel hebben. IJk je schaduw niet op het wegdek en die lage muur erachter, dat is beton met richels... de schaduwen zijn harder dan dat.

Waarom heb je er eigenlijk een compleet stuk stoep bijgesoept onder de paaltjes?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

De schaduwen zijn ook te scherp denk ik... als je naar die boom daarachter kijkt dan is de schaduw daarvan een grote vage vlek. Waarschijnlijk was het dus bewolkt => vage schaduwen.

Probeer eens een niet al te scherpe shadow map, met verminderde opacity.

• videodok
Kleur correctie is gedaan in photoshop door wat meer kleur terug te draaien en te matchen met de betonnen paal uit het voorbeeld.(hue saturation+colormatch, geen Bright+Contr) Dit heb ik gedaan om de opdrachtgever te laten zien welke kleur ik beter vind passen. Dat vond de opdrachtgever ook, dus de felle kleur mag er gelukkig uit. (of het voorbeeld bewerkt is, is nog niet bevestigd) Dus nu ga ik in MAX de minder felle kleur maken en de andere tips verwerken wat betreft schaduw. Waarom ik het beton erbij gehaald heb: Het product is standaard bevestigd met 3 palen in een blok beton, het is onmogelijk daarboven op te bestraten. (Alles gelijk krijgen met de voegen van de straatstenen was ook veel lastiger aangezien er in het origineel geen platen zitten maar door bestraat is tot de palen.)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Maarreuh, gooi je contrast van die paaltjes eens iets omhoog? Zwart haalt nu namelijk net geen zwart, het blijft grijs.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• videodok
Dark Blue schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:20:
Maarreuh, gooi je contrast van die paaltjes eens iets omhoog? Zwart haalt nu namelijk net geen zwart, het blijft grijs.
Ik ga gewoon in max nieuwe kleur aanmaken, komt goed.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Achterste paaltje is nog te licht (voor zn omgeving), en de paaltjes missen nog schaduw (zie orginele foto met grijze paaltjes)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 21:30

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Houdt er ook rekening mee dat de originele foto niet 100% scherp is.

Je zou hiervoor die paaltjes nog een gaussian blur van ong 0.5/0.6
kunnen geven.

• videodok
Weer een stap verder:

Afbeeldingslocatie: http://hetwasietsmet.xs4all.nl/Decodefender/decodefender7_thumb.jpg

Ik heb de randen van de paaltjes geblurred en in de diepte wat meer blur. Andere kleur genomen en nog meer grain en dirt toegevoegd.

[ Voor 27% gewijzigd door videodok op 10-08-2006 13:56 ]

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-12-2025

Dexter

d((o_o))b

Probeer anders ook eens om het contrast in de schaduw van de paaltjes wat minder te maken. Het lijkt alsof de zon erop staat, maar de schaduw die je achter de paaltjes ziet doet vermoeden dat de zon veel lager staat dan bij de bomen (die schaduw is beetje blurry).

Kijk anders eventueel ook even hier:

http://67.15.36.49/team/Tutorials/leafproject/leaf_17.asp

Erg nuttige tips die daar aangereikt worden. Heb ik al veel van mijn plaatjes een stuk realistischer van gemaakt. (over 2 weken ga ik de boel hier op GoT spammen met mijn 3d-zooi, want dan ben ik klaar met mijn afstudeerproject en heb ik eindelijk tijd om de plaatjes daarvan online te mikken in een fatsoenlijk topic :))

[ Voor 44% gewijzigd door Dexter op 15-08-2006 00:10 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Pagina: 1