Toon posts:

email account toevoegen in Outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In Active dir. is er een ''contactpersoon aangemaakt. Nu is het de bedoeling deze alleen te gebruiken voor een email account. Dus geen gebruiker, maar een extra postbus. Hoe kunnen wij deze vervolgens in outlook gebruiken?

Wie heeft hier ervaring mee?

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Gewoon een gebruiker aanmaken in een apparte OU (Overzichtelijkheid), en hierop de rechten aanpassen. Als contact gaat het inderdaad niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is, dat er heel veel van ''dit soort'' email adressen aangemaakt moeten worden. Zo moeten wij rechten geven vanuit deze account. Het is dus de bedoeling dat er een email aangemaakt wordt en dat er bijv. 5 mensen beheerders zijn. Dus zonder rechten of gebruikers instellen. Gewoon een extra mailbox ophalen...

Bedankt

Verwijderd

En als je een nieuwe beveiligingsgroep aan maakt.
De juiste personen hierop rechten geven en de juiste mailadressen toekent aan hen?

groep 1: jan, piet, kees :adres1@mail.nl, adres2@mail.nl
groep 2: truus, nel, piet: adres3@mail.nl

zoiets?

En verder is het nog niet echt duidelijk bij mij.
Exchange zeg je...
En haal je je mail op middels een "centrale" catch all of aparte popboxen voor alle
gebruikers?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 11:35 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Genoeg info over te vinden, denk dat je je iets meer in Exchange moet verdiepen. En misschien ook iets meer in de werking van GoT. Ik zie namelijk niks terug over je eigen pogingen om dit op te lossen, lees de Algemene gedragsregels (Netiquette). Dit topic ga ik sluiten, net als je vorige waarin je eveneens totaal geen nuttige info geeft.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.